Archief - Brick Top's nieuwe pc **GEASSEMBLEERD**

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdgf

Legacy Member
True, nadeel is natuurlijk dat die niet modulair is en naar het schijnt luid (maar in een gaming pc hoor je die toch niet).

(en eindelijk heeft afuture zijn site verbeterd, nu is ie toch enigszins deftig bruikbaar)

phate_13

Legacy Member
Twinturbo zei:
Inderdaad, is niet modulair. Van het geluid heb ik nog niets van gelezen.

Had in een review van de Aurum Gold 700W versie gelezen dat ze tot 937 watt hebben kunnen trekken voor die het begaf. Niet dat het een automatisch iets wilt zeggen van de 600W versie, maar het is een indicatie.
FSP Aurum Gold 700 Power Supply Review | Hardware Secrets

Toch even er op wijzen dat de term "begaf" niet zo correct is.
We couldn’t pull more than that because the power supply shut down, showing that its protections were working just fine.
Dat is iets anders dan "het begeven". ;)

En even er op wijzen ook dat die "Gold" ook niet altijd alles zegt is dat bijvoorbeeld de ripple/noise waarden van de PC P&C Silencer beter zijn dan van deze FSP voeding. Dat maakt het ook zo moeilijk om resoluut één voeding aan te raden. Naast de prijs, efficiency en aantal aansluitingen heb je ook nog de betrouwbaarheid, stabiliteit, garantie...

Brick Top

Legacy Member
Voila, ik denk dat ik er zo bijna uit ben hé. Zoek morgen alles te bestellen. M'n bestelling bij Alternate ga ik met de post laten komen en die van Zercom ga ik zelf afhalen, Eindhoven is toch vlakbij.

Zijn er nog klein prullen waar je niet meteen aan denkt maar die wel van pas kunnen komen? Koelpasta? Materiaal voor kabelmanagement? Vooral dat kabelmanagement interesseert me omdat ik eindelijk is van die warboel achter m'n bureau vanaf wil.

phate_13

Legacy Member
Misschien wat colsonstripjes. Voor de rest schiet er niet direct iets tebinnen.

-BVR-

Legacy Member
phate_13 zei:
Misschien wat colsonstripjes. Voor de rest schiet er niet direct iets tebinnen.

Bedoelt ge dit? Enig idee waar ze dit verkopen (in't zwart liefst :$). Waarschijnlijk in elke doe-het-zelfzaak zeker..

phate_13

Legacy Member
Dat bedoel ik ja. En wellicht ja. Dat wordt soms ook wel een beetje met de case meegeleverd overigens.

Brick Top

Legacy Member
In den HUBO ofzo gaat ge dat ook wel vinden ja. :p Ken de officiële benaming ook niet van zo'n dingen dus vind het ook niet direct terug op alternate ofzo.

Wat extra koelpasta, ook best mee bestellen? En maakt het dan uit welke koelpasta?

phate_13

Legacy Member
In het engels zip tie, cable tie of tie-wrap, in het nederlands: Een tie-wrap (ook wel tie rib, ladderstrip, kabelbinder, bundelbandje, bindbandje, colsonbandje of sjorbandje)

Dan hebt ge wat zoektermen. ;)

Brick Top

Legacy Member
Heb m'n systeem een keertje voorgelegd op tweakers en daar zegt m'n: 'Goed systeem'. Daarvoor moet ik natuurlijk jullie bedanken. ;)

Men deed nog wel een paar suggesties:

- Als cooler voor de Scythe Mugen gaan. Heb is wat research gedaan en blijkbaar is de '2' geliefder dan de '3'? In ieder geval, goedkoper is ie sowieso. Bij zercom hebben ze de SM2 nog (wat die Rev. B betekent is mij een raadsel) en bij alternate hebben ze deze versies.
- 1600Mhz geheugen kiezen omdat dat interessant kan zijn naar de toekomst toe als ik ooit zou willen overclocken. Meerprijs is verwaarloosbaar.
- Harde schijf vervangen door de Seagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB (momenteel zou ik voor de Samsung F3 1TB gaan). Die seagate is wel dubbel zo groot. Reviews vind ik wel niet meteen.
- Voor de 'gewone' p8z68-v gaan omdat de versie ik heb enkel interessant zou zijn voor een ivy bridge cpu.

Jullie meningen?

phate_13

Legacy Member
De Scythe Mugen 2 Rev. B. is inderdaad een zeer interessante koeler. Qua prijs/prestatie wellicht één van de beste (indien niet de beste). (Wel een pain in the ass om te installeren normaal.) De Thermalright is iets performanter, maar daardoor ook duurder natuurlijk.

Geheugensnelheid heeft, zeker bij Intel, absoluut niets meer te maken met overclocken. Al is het inderdaad zo dat het prijsverschil vaak verwaarloosbaar is. Dus ja, je zou dit zeker kunnen nemen. Zolang je ook maar gewoon het goedkoopste 1600Mhz geheugen neemt en niet gek gaat doen. ;)

Hangt er ook maar vanaf hoeveel opslagruimte je nodig hebt natuurlijk.

Ik heb toch continue de gewone p8z68-v aangeraden? *Edit*: Ik zie al waar het is misgelopen. Je vroeg mij, welke van deze 4 :
http://www.alternate.be/html/summar...teria=Asus+P8Z68-V&cat1=016&cat2=515&cat3=000
En daar staat geen helemaal gewone tussen.

Brick Top

Legacy Member
phate_13 zei:
De Scythe Mugen 2 Rev. B. is inderdaad een zeer interessante koeler. Qua prijs/prestatie wellicht één van de beste (indien niet de beste). (Wel een pain in the ass om te installeren normaal.) De Thermalright is iets performanter, maar daardoor ook duurder natuurlijk.

Geheugensnelheid heeft, zeker bij Intel, absoluut niets meer te maken met overclocken. Al is het inderdaad zo dat het prijsverschil vaak verwaarloosbaar is. Dus ja, je zou dit zeker kunnen nemen. Zolang je ook maar gewoon het goedkoopste 1600Mhz geheugen neemt en niet gek gaat doen. ;)

Hangt er ook maar vanaf hoeveel opslagruimte je nodig hebt natuurlijk.

Ik heb toch continue de gewone p8z68-v aangeraden? *Edit*: Ik zie al waar het is misgelopen. Je vroeg mij, welke van deze 4 :
ALTERNATE
En daar staat geen helemaal gewone tussen.

Thanks again phate!

Ik ga voor de Scythe Mugen 2 Rev. B. gaan dan, puur omwille van het verschil in €€€. Lees daar ook maar enkel goede dingen over (over die thermalight ook hoor) dus pakt dat ik sowieso niet gekloot ga zijn.

Ok, het prijsverschil voor dat ram-geheugen is iets van een €5 dus dan pak ik dat wel gauw, voor dat geld kan ik niet sukkelen.

Wat de HD betreft is 2TB momenteel nog overkill voor mij maar naar de toekomst toe misschien wel interessant. Twijfelgeval.

Ja, ik vraag mij ook af wat een 'gewone' p8z68-v is. Raar dat ze die bij Alternate niet hebben. Staat die hier wel tussen?

Edit: Deze?
Edit2: Die 'gewone' is blijkbaar duurder dan de GEN3, kan dat?

phate_13

Legacy Member
Bij Zercom is het GEN3 moederbord goedkoper, dus neem maar gewoon dat GEN3 bordje. Het zou belachelijk zijn om meer te gaan betalen voor een functie minder. ;)

Brick Top

Legacy Member
phate_13 zei:
Bij Zercom is het GEN3 moederbord goedkoper, dus neem maar gewoon dat GEN3 bordje. Het zou belachelijk zijn om meer te gaan betalen voor een functie minder. ;)

Aight, thanks om het ff na te kijken! :D

Update

Change of plans! Mijn schoonbroer wil ook een pc en gaan dan morgen of overmorgen samen onze bestelling plaatsen bij Zercom. Dat maakt het iets (niet veel) duurder dan aankoop spreiden over Zercom en Alternate. Maar Eindhoven is vlak bij de deur dus voor die luxe willen we wel een paar euro's extra op tafel leggen.

Heb wel een paar dingen moeten aanpassen omdat ze niet alles hebben bij Zercom. Dat heb ik dan proberen te vervangen met gelijkwaardige producten, hopelijk is me dat gelukt.


  • MOBO: ASUS P8Z68-V/GEN3 (zercom - €153,00 - LINK)
  • CPU: Intel® Core™ i7-2600K (zercom - €272,50 - LINK)
  • COOLER: Scythe Mugen 2 Rev. B CPU (zercom - €43,00 - LINK)
  • MEM: Corsair 4x4GB DDR3, 1600Mhz, 240pin DIMM (zercom - €85,30 - LINK)
  • GRK: MSI Twin Frozr II GTX580 (tweedehands - €350,00)
  • SCHERM: Dell U2412M (zercom - €275,50 - LINK)
  • SOUND: ASUS Xonar D1 (zercom - €58,60 - LINK)
  • CASE: Lian Li PC-8FIB (zercom - €121,20 - LINK)
  • FAN CONTROL: Lian Li 5,25" Fan Control-Thermometer TR-5 (zercom - €32,00 - LINK)
  • SSD: Crucial M4 128GB (zercom - €171,00 - LINK)
  • HDD: Samsung F3 1TB (zercom - €112,00 - LINK)
  • VOEDING: Corsair Enthusiast TX850M (zercom - €119,20 - LINK)
  • DVD: Sony optiarc AD-7280S Zwart (zercom - €18,60 - LINK)

Voila, that's it! De links werken niet omdat het grotendeels om dezelfde onderdelen gaan. Het RAM-geheugen heb ik ook wel moeten aanpassen en zou iemand dat even kunnen nakijken, dat dat zeker 'juist' is. Voor de rest alles ok?

En wat het scherm betreft, ik hoor daar zo veel goede zaken over... Heb jaar en dag op een crappy 19inch HP-schermpje liggen staren dus ik vermoed dat die Dell mij sowieso wel niet zal teleurstellen?!

Nogmaals bedankt aan iedereen die antwoordt, 't is de laatste keer! I promise! :D

phate_13

Legacy Member
Dat geheugen heeft heatspreaders, deze zullen in de weg komen te zitten voor je CPU-koeler. Neem geheugen zonder heatspreaders!

Brick Top

Legacy Member
phate_13 zei:
Dat geheugen heeft heatspreaders, deze zullen in de weg komen te zitten voor je CPU-koeler. Neem geheugen zonder heatspreaders!

Ah voila, wist ik dus niet. Bedankt om het na te kijken phate! :D

Zie jij zo meteen een beter alternatief staan bij Zercom? Want ik zie het zo niet direct. RAM-geheugen kan ik nu nog wel altijd gaan halen bij de lokale pc-boer hé.

phate_13

Legacy Member
Maakt niet echt uit. Zorg gewoon dat er geen heatspreaders op zitten en dat het goedkoop is. :)

Brick Top

Legacy Member
Gisterenavond heb ik alles geassembleerd en hij werkt! :applause::applause::applause:

Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost maar de rommel draait! Vooral die cpu-cooler was 'spannend'. Was ook wel zo stom geweest om dat spel eerst in de verkeerde richting te monteren. Maar nu steekt alles in elkaar en heb gisteren alvast windows geïnstalleerd zonder problemen. Heb nog wel een paar vraagjes:

- Mijn grafische kaart en soundcard zitten wel heel erg dicht op elkaar. Dit is géén foto van mijn setup maar hij lijkt er wel sterk op: klik. Ik heb exact dezelfde grafische kaart en bij mij zit daar net onder dus ook nog een kaartje (in mijn geval de soundcard). Maar op deze foto heeft ie nog een centimeter of 3 speling terwijl dat bij mij maximum 1cm is. Gevolg is dat van de twee GPU-coolers, eentje zo ongeveer voor de helft 'afgesloten' is (soundcard is niet zo breed dus dekt niet gans die fan af). Kan dat kwaad? Ik zal straks wel een foto trekken van m'n eigen case hoor, dan kunnen jullie er zelf een kijkje naar nemen.

Die grafische kaart kan eventueel nog wel een slot hoger gestoken worden maar dan leunt ie zo ongeveer tegen m'n cpu-cooler aan. Ook niet optimaal dus.

- Een probleempje met een harde schijf.

Dat is het tot dusver. Had erger verwacht voor m'n eerste assemblage. Straks volgt er nog een fotootje zodat jullie opmerkingen kunnen geven moest dat nodig zijn. Alvast bedankt!

verreckie

Legacy Member
Heb je je mugen 2 verticaal of horizontaal geplaatst? Want als die horizontaal staat zou er genoeg ruimte moeten zijn voor je graf. kaart.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan