Archief - Blu-rayspeler of niet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Matey

Legacy Member
Beste,

Ik worstel met een dilemma. Ik heb sinds een aantal maanden een Panasonic G30 in mijn bezit. Deze wordt voornamelijk gebruikt om digitale tv (telenet) te bekijken en om te gamen op m'n x360. Af en toe speel ik wel eens een filmpje of serie af via m'n usb-stick aan de tv te koppelen. Uiteraard worden niet alle formaten ondersteund en is het soms wat prutsen met ondertitels (maar dat hoort erbij).

Nu had ik gedacht om eens wat series en/of films aan te kopen op DVD. Aangezien ik een x360 heb, speelt deze de dvd's natuurlijk af. Nadeel is wel dat deze nogal luid is omdat het nog een oudere xbox 360 betreft. Aan de andere kant 'vrees' ik dan een beetje dat ik veel mooier beeld kan krijgen door een Blu-ray. Is dit zo of is dit verschil niet zo merkbaar als men wil beweren?

Als dit het waard zou zijn, zou ik dan een blu-ray speler kopen. Deze moet dus in feite enkel blu-ray's kunnen afspelen. Opnemen doe ik via m'n digicorder. Hij hoeft ook niet overdreven groot te zijn, alles staat in m'n kamer ;).

Ik had al eens rondgekeken en dacht aan deze: PANASONIC DMP-BD75EG-K bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen. Altijd leuk om tv en randapparatuur van 't zelfde merk te hebben, dacht ik. M'n budget is eigenlijk ... zo laag mogelijk, €100 zou voldoende moeten zijn?

Alvast bedankt om eventueel te helpen!

Jonathan

Legacy Member
Het beeld is wel degelijk een heel stuk beter, zeker op uw tv.
Voor 100 euro kan je zeker al een blu-ray speler vinden, enkel zal deze waarschijnlijk niet zo snel zijn en weinig extra functionaliteit hebben, maar over het algemeen is de beeldkwaliteit bij de meeste blu-ray spelers redelijk gelijk, dus daar hoef je je budgetair alvast geen zorgen om te maken. :-)

Tribal

Legacy Member
Uiteraard zou ik voor een BRD speler gaan. De upscaling van de X360 of de tv zelf is bijlange zo goed niet dan een aparte BRD speler. Verschil beeldkwaliteit tussen dvd en blu ray is (imho) meestal duidelijk zichtbaar. Panasonic BRD speler zijn over het algemeen goed, maar het model dat je aanhaalde krijgt net iets mindere reviews. Deze Panasonic DMP-BDT110 - 3D Blu-ray DVD-Player - Panasonic  | redcoon België lijkt me dan een betere keuze ( Panasonic DMP-BDT110 review | from TechRadar UK's expert reviews of Blu-ray players, Panasonic DMP-BDT110 Blu-ray Player review - Trusted Reviews)

Matey

Legacy Member
Bedankt voor de (zeer) snelle reacties! Ik vermoed dat dergelijk toestel ook een stuk minder geluid produceert dan zo'n 'oude' x360?

Redcoon, geen ervaring mee, maar op 't forum wordt het vaak aangeraden, dus vertrouw 'k 't wel. 'K ga 't deze namiddag allemaal 'ns bekijken. M'n blu-rays zou ik alvast (waarschijnlijk) in de UK bestellen, lijkt toch een stuk goedkoper te zijn.

Qua extra functionaliteit vermoed ik dat ik eigenlijk niet veel nodig heb. Enkel wanneer het apparaat eventueel zowat alle 'mkv's' afspeelt kan dat ook wel interessant zijn. M'n pana heeft wel 'ns moeite met mkv's.

Tribal

Legacy Member
Deze heeft (net zoals alle Panasonic tv's) geen ondersteuning voor NTFS. Dus films groter dan 4GB zal ook niet lukken via USB, streamen via DLNA is dan wel nog een optie. Films bestel ook ook steeds in de UK.

Matey

Legacy Member
Tribal zei:
Deze heeft (net zoals alle Panasonic tv's) geen ondersteuning voor NTFS. Dus films groter dan 4GB zal ook niet lukken via USB, streamen via DLNA is dan wel nog een optie. Films bestel ook ook steeds in de UK.

Vandaar dat ik idd films > 4gb niet kan afspelen via usb :). Dit is geen must, maar 't was een leuk extraatje geweest. Anyway, 'k ga 'ns alles op 't gemak bekijken.

Zijn er eventueel betere prijs/kwaliteit toestellen dan die Panasonic van ca. €120? Hoewel ik toch graag Pana zou binnenalen :p.

soulreaper

Legacy Member
Matey zei:
Vandaar dat ik idd films > 4gb niet kan afspelen via usb :). Dit is geen must, maar 't was een leuk extraatje geweest. Anyway, 'k ga 'ns alles op 't gemak bekijken.

Zijn er eventueel betere prijs/kwaliteit toestellen dan die Panasonic van ca. €120? Hoewel ik toch graag Pana zou binnenalen :p.

Simpel gezegd? Neen. Die pana en zijn grote broer de 310 worden overal de hemel in geprezen Op dit moment kun je geen enkel toestel vinden met een betere prijs/kwaliteits verhouding.

demon326

Legacy Member
Ik heb sinds kort de sony bdp-s380 en ben er zeer tevreden van, werkt netjes zoals ik verwacht en is alles behalve luid:D

Matey

Legacy Member
Eigenlijk nog een bijkomend vraagje. Momenteel gebruik ik nog mijn component kabel van m'n x360. Ik zou meteen ook beter een HDMI-kabel bestellen zeker nu ik toch m'n tv van de muur moet halen ;-)? Of is het verschil niet zo heel groot?

(heb dit destijds zo aangesloten om sneller te kunnen gamen :p... maar wanneer ik een blu ray aansluit zal ik 'm er toch even moeten afhalen)

demon326

Legacy Member
Matey zei:
Eigenlijk nog een bijkomend vraagje. Momenteel gebruik ik nog mijn component kabel van m'n x360. Ik zou meteen ook beter een HDMI-kabel bestellen zeker nu ik toch m'n tv van de muur moet halen ;-)? Of is het verschil niet zo heel groot?

(heb dit destijds zo aangesloten om sneller te kunnen gamen :p... maar wanneer ik een blu ray aansluit zal ik 'm er toch even moeten afhalen)

HDMI zeker nemen! de meeste spelers spelen geen 1080p content af via component kabels, maar bestel deze best met de speler;)

Matey

Legacy Member
Uiteraard neem ik voor m'n blu ray HDMI, maar ik bedoelde voor m'n x 360. Ik wilde eigenlijk vragen of het verschil tussen een component en een HDMI de moeite is om er één aan te schaffen.

'K heb trouwens de knoop doorgehakt en 'k ga vandaag die BDT110 bestellen. Die HDMI-kabels op redcoon zijn wel duurr, is het niet zo dat goedkope HDMI-kabels de job even goed doen? Op amazon.co.uk staan er kabels die om en bij de €5 kosten en goeie reviews krijgen. Ik denk eraan om 2 zo'n stuks te bestellen...

Bedankt voor jullie hulp!

Matey

Legacy Member
uhm... ligt dat nu aan mij of staat de bdt 110 er nu niet meer op, op redcoon??

Matey

Legacy Member
haha, ... hij staat er opnieuw op...! Daarnet vond hij er 4, nu weer 5, dus alles in orde!

Matey

Legacy Member
Ideaal. Ik weet nog goed toen ik m'n tv ging halen, kocht ik er meteen ook een HDMI-kabel bij... €25 betaald toen. 'T zal geen waar meer zijn ;-)!

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

demon326

Legacy Member
Matey zei:
Ideaal. Ik weet nog goed toen ik m'n tv ging halen, kocht ik er meteen ook een HDMI-kabel bij... €25 betaald toen. 'T zal geen waar meer zijn ;-)!

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Ik heb diezelfde hdmi kabel, buiten dat deze wat stijf is, is hij prima :cool:

Matey

Legacy Member
benny zei:
Ik heb diezelfde hdmi kabel, buiten dat deze wat stijf is, is hij prima :cool:

Good to know, nu zien wie er t snelst aankomt; amazon, redcoon of the hut ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan