Archief - beste lege dvds

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
Kvind m'n Verbatims met MCC004 beter dan de RICOH JPNR03 die ik hiervoor had. Heb zelfs speciaal m'n RICOH's verkocht omdat ik de resultaten iet of wat teleurstellend vond.

mythe

Legacy Member
Gothrek zei:
weet er iemand wat TDK gebruikt?
Neen, maar weet wel dat TDK duur is.

Btw.: De meeste DVD's zijn goed. Je moet daar niet echt naar kijken. Toch als je ze geen 10 jaar wilt houden. Kheb alle merken al gehad, nooit probs.
Ik zie gewoon dat het zo geen zilverachtig papiertje is dat er opligt. Want dat wordt veel te rap beschadigd :p.

Maarjah, voor de rest kijk gewoon naar de mediacode zoals @1 zegt.

bludgeoned

Legacy Member
er blijken veel probs te zijn met de huidige verbatims heb ik gelzen op cdrwinkel

eniac

Legacy Member
Uhh... :)

1 die in december problemen had (Msniekers)
1 in januari (anguilla)
1 in april (LIJN_06)

Dat zijn er drie... Op een half jaar tijd.

Wat attended aanhaalt is een "probleem" (tis eigenlijk geen echt probleem) met de BenQ DW1640, daar heb je op alle DVD's (om het even welke mediacode) errorspikes als je op 16x brandt.

Lashknife

Legacy Member
TDK gebruikt btw normaal gezien Yuden, heb er zo gehad, er zijn dan wel goedkopere want voor de naam TDK betaal je ook, terwijl je dat voor andere minder bekende merken (met tayo yuden code) niet doet :)

+R vs -R:
altijd gelezen en gedacht:
-R voor data (omdat het prima gaat en goedkoper is dan +R)
+R voor video omdat +R meer bij DVD-VIDEO aanleunt (zonder bitsetting, heb dat zelfs nog niet gebruikt want mijne player heeft daar geen last van, trouwens geen enkele moderne player niet meer afaik)

In algemene regel raad ik ook aan om tegen de helft te branden waarvoor de DVD gemaakt is (kheb nu plextor 16x Tayo Yudens +R, die gouden waar mijn stiftjes wreed ambetant op pakken =)) en ik brand ze tegen 8X, mijn vorige reeks Platinums waren 8X certified, maar ik brandde ze tegen 4X. Nog nooit problemen mee gehad.

eniac

Legacy Member
Lashknife zei:
-R voor data (omdat het prima gaat en goedkoper is dan +R)

Dat "goedkoper", is dat nu geen al veel te lang meegaande onwaarheid?

Verbatim DVD+R 16X (100st)
Prijs /stuk: € 42,50

Verbatim DVD-R 16X (100st)
Prijs /stuk: € 42,50

Idem pakweg Plextor, ga ze nu niet allemaal gaan vergelijken...

zonder bitsetting, heb dat zelfs nog niet gebruikt want mijne player heeft daar geen last van, trouwens geen enkele moderne player niet meer afaik

Menig Philips-toestel heeft er last van, zelfs met Taiyo's. Bitsetting en hop, alle problemen van de baan.

Sowieso verlies je niks door bitsetting te gebruiken, waarom zou je het dan niet doen? :)

Lashknife

Legacy Member
omdat ik het nog nooit nodig heb gehad heb ik dat ook nooit in detail bekeken (kan nero bitsetten? ik rip via anydvd/dvdshrink en burn met nero)

btw, kheb een philips dvd player :D

en idd, de prijs is eigenlijk al een oude reden...

eniac

Legacy Member
Lashknife zei:
omdat ik het nog nooit nodig heb gehad heb ik dat ook nooit in detail bekeken (kan nero bitsetten? ik rip via anydvd/dvdshrink en burn met nero)

Ik gebruik niet anders dan Nero, bitsetting is geen probleem. Met m'n BenQ DW-1640 stel ik een standaard type in via Qsuite en dan hoef ik mij daar niets meer van aan te trekken. Weet niet welke brander jij hebt, met m'n NEC 2500A was bitsetting wel wat lastiger in te schakelen.


btw, kheb een philips dvd player :D

Hier zijn er twee in huis, beiden doen vrij lastig. Het gaat wel om built-in drives in een TV.

Lashknife

Legacy Member
opt werk een usb lacie disk (maw: een _NEC DVD_RW ND-3520A) dus da zal wel klote zijn, kzou die eigenlijk uit zijn kast moeten halen en intern steken dak die zever ni meer heb...

thuis de zelfde maar uit de casing gehaald en intern gestoken.

Waar in nero zet je die optie? elke keer als je een blanco dvd insteekt via die Nero CD-DVD Speed tool?

eniac

Legacy Member
Neen, ik stel éénmaal in QSuite (BenQ-eigen tooltje) in dat hij standaard DVD-ROM moet burnen, en dan doet hij dat.

Nu, standaard in Nero staat booktype setting op "automatic", je kan die zelf op "DVD-ROM" gaan zetten ook. Start gewoon Nero, ga dan in het menu naar "Choose Recorder", en in dit venstertje klik je op "opties". Daar kan je ook Seamless Link/BurnProof/... aanzetten.

Lashknife

Legacy Member
mja, usb connected writers kunnen dit dus niet, tijd om die case te kraken en dien intern aan te sluiten ipv crappy usb (alleja, da werkt goe ze, laten we het limited noemen)

bludgeoned

Legacy Member
eniac zei:
Uhh... :)

1 die in december problemen had (Msniekers)
1 in januari (anguilla)
1 in april (LIJN_06)

Dat zijn er drie... Op een half jaar tijd.

Wat attended aanhaalt is een "probleem" (tis eigenlijk geen echt probleem) met de BenQ DW1640, daar heb je op alle DVD's (om het even welke mediacode) errorspikes als je op 16x brandt.
ik had het over die spindels van 50.
Daar zijn er de laatste tijd meer problemen dan 3 op een half jaar tijd.
Wil gewoon niet voor 42.5 dvds kopen die kwaliteit zouden zijn en dan merken dat ik beter andere gekocht had.

eniac

Legacy Member
Lees er bij die 50-spindels anders ook 3 :)

Maar je hebt gelijk, ik zou het ook niet doen op dit moment. Met die van 25 lijken er daarentegen geen problemen te zijn.

CobraX

Legacy Member
Lashknife zei:
omdat ik het nog nooit nodig heb gehad heb ik dat ook nooit in detail bekeken (kan nero bitsetten? ik rip via anydvd/dvdshrink en burn met nero)

btw, kheb een philips dvd player :D

en idd, de prijs is eigenlijk al een oude reden...

I.v.m. dat DVD rippen: er zijn betere manieren (die ook wel langer duren nl. ~3-4u). Check this out (met de free versie van DVD Rebuilder kan je enkel de volledige DVD backuppen en dus niet de film alleen, maar de Pro versie is ook wel te verkrijgen op "bepaalde manieren" ;)). Dat in combinatie met de freeware mpeg2 encoder hcencoder (die de dure CCE SP dikwijls het nakijken geeft of op z'n minst de kwaliteit evenaart) en je zit goed. Echt geen moeilijk programma die DVD Rebuilder (Pro), ben je snel mee weg (vereist ook maar een paar klikjes). Ik gebruik dus AnyDVD/Avisynth/DVD Rebuilder om m'n DVDs te backuppen.

Voor unofficial NEC firmwares moet je hier zijn.

En hier heb je het NEC subforum (cdfreaks).

Bitsetting kan je in Nero instellen bij de tool Nero CD-DVD Speed. Ga naar het menu Extra en kies dan voor Bitsetting.

bludgeoned

Legacy Member
eniac zei:
Lees er bij die 50-spindels anders ook 3 :)

Maar je hebt gelijk, ik zou het ook niet doen op dit moment. Met die van 25 lijken er daarentegen geen problemen te zijn.
probleem is dat ik ze binnenkort nodig heb.
En denk dat ik toch deze ga nemen.
http://www.cdrwinkel.com/main_frame...&category_id=34b1503e540f4dcca6cc442d2ab28a5e
De vorige keer had ik examens toen ik bestelde en was ik thuis toen ze kwamen met levering.
Nu zou ik willen dat ze leveren de vrijdag na hemelvaartdag.
Zou dit mogelijk zijn als ik dit aanvraag?
of houden ze geen rekening met opmerkingen.

eniac

Legacy Member
Ik heb die nog gehad. Slecht zijn ze zeker niet, maar ik vond ze toch ietwat teleurstellend na m'n YUDEN000T02's en ik heb ze weer weggedaan. Heb dan Verbatim met MCC004 gekocht en die presteren hier toch beter.

bludgeoned

Legacy Member
ik heb die ricohs ook en ben er wel tevreden van.
Natuurlijk niet de kwaliteit van ty maar zeker prijs/kwaliteit niet slecht
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan