Archief - beste lege dvds

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bart Religion

Legacy Member
Welke zijn de beste lege dvds?

en welk is beter dvd+r of dvd-r

MrZodiac

Legacy Member
beste dvd's hangt van de media code af. De mediacode bepaald de kwaliteit (en dus niet het merk van de DVD's zoals velen denken)

Als je kwaliteit wil is Ritek of Taiyo Yuden zowat het beste. Of je nu DVD+R of DVD-R wil gebruiken kan ik enkel zeggen dat het af hangt van waar je de DVD's wil in gebruiken.

Want de ene DVD speler leest beide media, de andere alleen DVD-R en nog andere alleen DVD+R -> uitproberen is hier zowat het enige wat je kan doen om te weten of je de - of + R's moet hebben.

Bij mij heb ik het meeste succes met de DVD-R's (zelf zo dat ik geen DVD+R's meer koop!)

kleine tip: www.cdrwinkel.com ;)

Bart Religion

Legacy Member
ja, het is op die site dat ik aan het kijken ben, maar er staan zoveel merken op eh.

Zal dus voor Ritek of Taiyo gaan.

Deze is dus een goede koop?

Ridisc Xtreme DVD-R 8x (50st)

Prijs /stuk : € 17,90
Prijs /2 : € 17,75
Prijs /4 : € 17,50

Gebruik : 8X
Verpakking : Spindel 50st
Label : Ja
Mediacode : RITEKG05

gillesg

Legacy Member
Ik kan je van harte +R schijfjes van het merk Bulkpaq aanraden en heb hier nog nooit een probleem mee gehad. Worden perfect gelezen op al mijn toestellen. Heb vele verschillende soorten DVD-spelers en ze worden overal aanvaard.

Kijk eens op CDR Winkel: 6,90 EURO voor spindel van 25.

MrZodiac

Legacy Member
bartreligion zei:
ja, het is op die site dat ik aan het kijken ben, maar er staan zoveel merken op eh.

Zal dus voor Ritek of Taiyo gaan.

Deze is dus een goede koop?

Ridisc Xtreme DVD-R 8x (50st)

Prijs /stuk : € 17,90
Prijs /2 : € 17,75
Prijs /4 : € 17,50

Gebruik : 8X
Verpakking : Spindel 50st
Label : Ja
Mediacode : RITEKG05

Awel ik gebruik eigelijk altijd de RitekGO5's (nu nog enkel de printables omdat ze evenveel kosten)

Ik raad die aan als je voor kwaliteit gaat, kan je eigelijk niet mis gaan.

De Bulkpack zijn ook goede (heb zo een spindeltje van 25 stuks gekocht als test, en deze werken ook allemaal goed) Maar ik blijf toch bij de kwaliteit van Ritek als je zeker wil zijn. (Ritek heeft ook de zogenaamde AAA+ Grade's dit zouden samen met de Tayo yuden de beste zijn, maar kosten ook meer)

als je niet te ver woont mag je van mij een RitekG05 komen halen om te testen zenne.....

greetzzz

jeroenvde

Legacy Member
ik koop de mijn aan 11€ voor 50:p
van waar gaak nu is ni zeggen zie :d

Davion

Legacy Member
Als ik mij niet vergis bejoort Ritek niet echt tot de categorie 'kwaliteit', Tayo Yuden des te meer.

Lan

Legacy Member
Het hang niet alleen van de media code af, maar ook van uw speler.
Kijk eens na welke schrijver je hebt en zoek de aanbevolen media code lijst op de site van de fabrikant.

Zeker voor dual layer media gebruik je best alleen de aanbevolen media's.

En ja, Tayo Yuden is 1 van de beste. Meestal gebruikt het merk Verbatim deze media codes. En alle speler ondersteunen deze ook volledig.

b3rNd

Legacy Member
Platinum doet et bij mij ook wel goed zenne :) Nog geen problemen mee gehad tot nu toe....

Ook ne keer schijfkes van BenQ gehad, mediacode moet'k wel eens opzoeken.. maar die waren ook zeer goed :)

Yen

Legacy Member
Hoe doen de schijfjes hier besproken het met de data integriteit over een lange periode?
Aangezien ik op het zoek ben naar een veilige en goedkope manier om mijn data backups te maken en denk dat DVD's hier wel eens geschikt voor kunnen zijn.

Lan

Legacy Member
Veiligheid valt wel mee, snel is het niet echt. Goedkoop hangt af van hoeveel data het is en hoeveel keer je backupt.

Beste op dit moment is externe harde schijf

eniac

Legacy Member
WTF, Ritek? Jammer dat ik deze thread niet eerder las. Ritek is low-budget en staat niet bepaald garant voor consistent kwalitatieve media.

Wat je wel wil? Taiyo Yuden (YUDEN000T02, YUDEN000T03, TYG02, TYG03), Mitsubishi (MCC003/MCC004), Ricoh (JPNR02, JPNR03).

Zal eens zien of ik thuis scans heb van een Ritek. Dit is een T02 scan:

1640_T02_99_HET_EILAND_4.jpg


Dit is een MCC004 scan:

1640_MCC004_99_test.jpg


Beiden zijn erg goed.

Kenshi

Legacy Member
Gebruik ook al enkele jaren enkel Taiyo Yuden cd's/dvd's zowel + als -R
Nooit problemen gehad om te lezen enzo, van de cd's overlaatst wel enkele slechte gehad (getik in muziekcd), maar dat kan evengoed door die starforce software beveiliging zijn die bij sommige dingen meegeïnstalleerd wordt en je brander soms verknoeit.

Yen

Legacy Member
Die van Philips, ik veronderstel dat deze ook wel goed zijn?
Branden deze goed en blijft de data integriteit van deze goed over een langere periode?

Davion

Legacy Member
Philips heeft de minder goede Ritek mediacode, doch ik gebruik al jaren Philips en heb nog geen enkele slechte CD/DVD gehad, dus ik ben er zeer tevreden over.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan