Archief - Andere manier van pc configuratie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
Nochtans zoiets als Oblivion en WoW heeft toch ook graag wat een deftige GPU dacht ik zo ;p

white-hat

Legacy Member
kmoe toch toegeven dat het hier begint te ruiken,


naar BULLSHIT

wa maakt het uit als ge nu RTS RPG of shooters speelt,

tis de bedoeling dat die kaart dat allemaal vlekkeloos gaat trekken,
en vind persoonlijk dat de specs van een RTS toch hier en daar hoger aan het worden zijn,

stelt u maar es een heftige scene voor in empires at war,

smijt daar es 7 pelletons rebellion's op uwen enemy base,die u dan nog es bestookt me artillery,geloof me vrij da ge al een schoon kaartje moogt hebben steken om da laggvrij en op een deftige resolutie te kunnen trekken,

en tzou jammer zijn dat die kerel een iets mindere kaart koopt om dan over een half jaar tot de conclusie te komen dat hij high-end shooters wil spelen.


tis dus beter voor het zekere te gaan volgens mij.

greets en suc6 met de rig

TekkaBlade

Legacy Member
white-hat zei:
kmoe toch toegeven dat het hier begint te ruiken,


naar BULLSHIT

wa maakt het uit als ge nu RTS RPG of shooters speelt,

tis de bedoeling dat die kaart dat allemaal vlekkeloos gaat trekken,
en vind persoonlijk dat de specs van een RTS toch hier en daar hoger aan het worden zijn,

stelt u maar es een heftige scene voor in empires at war,

smijt daar es 7 pelletons rebellion's op uwen enemy base,die u dan nog es bestookt me artillery,geloof me vrij da ge al een schoon kaartje moogt hebben steken om da laggvrij en op een deftige resolutie te kunnen trekken,

en tzou jammer zijn dat die kerel een iets mindere kaart koopt om dan over een half jaar tot de conclusie te komen dat hij high-end shooters wil spelen.


tis dus beter voor het zekere te gaan volgens mij.

greets en suc6 met de rig

echte strategy games ( zowat alles van Paradox en ook de civ series ) moeten het vooral hebben van de cpu
de meeste fps's e.d. vergen grafisch meer dan de bovenstaande...

Stre@mus

Legacy Member
De commentaren ivm het soort games dat gaat gespeeld worden is allemaal heel interessant en zeker belangrijk als je zo goedkoop mogelijk een nieuwe pc wil maken.
Maar deze persoon heeft 2000-2500€ over voor z'n systeem, dus ik denk niet dat we moeten besparen op grafisch geweld. Trouwens, zelfs met een 4400+ en een 7900GTX blijven we onder de 2000€. Ik zie niet in waarom er voor minder grafische kracht gekozen zou moeten worden.

Sw4rchy

Legacy Member
Kspeel gwn niets van RTS-games, ben meer voor (OMM)RPG- en FPS-games.:offtopic:

Dat is dan wel allemaal goed en wel maar ik blijf met de vraag of het om het even is welke case ik neem van jaha.be?
Heb al een paar in ged8en want er zitte er een paar nog zaleuher (vind ik) dan de Thermaltake Soprano. Ik zie oa de Thermaltake Kandalf zitte en de Aerocool Aeroengine 2

apa

Legacy Member
white-hat zei:
tis dus beter voor het zekere te gaan volgens mij.
OK... Neem dan maar een dual Opteron (dual-core) systeem met hardwarematige RAID5 array, dual fiber connectie, een 8-tal gig ECC RAM, 4x 24" LCD schermen, ...

Belachelijk? --> Inderdaad! Waarom? Omdat die dat niet nodig gaat hebben! Ik ken voldoende mensen die zeggen een zwaar systeem nodig te hebben omdat ze "games" spelen terwijl ze eigenlijk enkel een sterke CPU nodig hebben maar dat de GPU er eigenlijk niet veel toe doet.

Stre@mus zei:
De commentaren ivm het soort games dat gaat gespeeld worden is allemaal heel interessant en zeker belangrijk als je zo goedkoop mogelijk een nieuwe pc wil maken.
Maar deze persoon heeft 2000-2500€ over voor z'n systeem, dus ik denk niet dat we moeten besparen op grafisch geweld.
Klinkt aannemelijk, maar wat als je nu zou weten dat die persoon RTS wil spelen? Dan zou je hem bijvoorbeeld dit scherm kunnen aanraden samen met een systeem met een sterke CPU en veel RAM maar met een zwakkere GPU... Niet?! IMHO heb je dan immers veel meer aan een grote/goede monitor dan aan een snelle GPU...

Sw4rchy zei:
Kspeel gwn niets van RTS-games, ben meer voor (OMM)RPG- en FPS-games.
Daarmee is het idd duidelijk dat je het wel meer voor een snelle GPU zult hebben dan voor, bijvoorbeeld, een groot scherm.

Sw4rchy zei:
at is dan wel allemaal goed en wel maar ik blijf met de vraag of het om het even is welke case ik neem van jaha.be?
Over het uiterlijk van de kast kunnen we je natuurlijk niet veel zeggen: over kleuren en smaken valt immers niet te discussiëren.
Qua kwaliteit heb ik Thermaltake en Aerocool persoonlijk altijd wat minder gevonden (nogal veel plastiek en scherpe randen). Toegegeven: mijn ervaring ermee is beperkt en (misschien?!) wat gedateerd. Persoonlijk heb ik een Antec Sonata en kan ik Antec, qua kwaliteit/afwerking/service dan, zeker aanbevelen (hoewel je de voeding misschien ietwat te licht zou kunnen vinden voor een zwaardere cfg).

Lashknife

Legacy Member
kweet niet waarom iedereen het blijft onderschatten maar: +100 euro voor een creative x-fi music!!

Yank

Legacy Member
Lashknife zei:
kweet niet waarom iedereen het blijft onderschatten maar: +100 euro voor een creative x-fi music!!
Omdat iedereen de boxen (logitech, creative,...) overschat!
Lees er maar eens de sticky over geluid op na.

Sw4rchy

Legacy Member
Lashknife zei:
kweet niet waarom iedereen het blijft onderschatten maar: +100 euro voor een creative x-fi music!!
Een soundcard zoals x-fi heb ik niet nodig.Zit toch al onboard bij mobo toch?:oink:
Luister wel graag naar muziek ma brand ze meestal op een cdtje om vervolgens in me stereo aftespelen.

Over de case heb ik wel min of meer een idee (ThermalTake Kandalf, iemand protest? bv. slechte qualiteit ofzo? want wil zeker een goede computer hebbe) maar is het zeer betrouwbaar om bij Jaha.be te gaan? want me vader betrouwt dat niet zo en heb tot conclusie gekomen dat jaha.be het goekoopste is rond Waregemstreek. Ga eens de lijst binnebrenge in lokaal computerzaak om prijs te vergelijken en mss zelfs korting te krijge:p (Dochter van de zaakvoerder is beste vriendin van me zus:D).

SMa

Legacy Member
De geluidskaart die onboard zit is meer dan goed genoeg :)
Als je echt goede sound wilt ben je beter af met een versterker in plaats van met een lapmiddel als een x-fi

Jaha.be is altijd dik in orde.
Goede prijzen, goeden service, heel betrouwbaar, snelle levering, ...
Ik denk niet dat iemand hier er iets slechts over kan vertellen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan