Archief - Andere manier van pc configuratie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sw4rchy

Legacy Member
ey, ten eerste wil me verontschuldigen als ik "dom" of iets in die aard doe...
het is gwn omdat ik gek word van die hardware onderdele van die of nee betere die in de vorige topic(op andere forums oa)...

Ik zal het zo eens proberen :
deze wil ik zeker:
Nvidia 7900GTX
4+mhz processor ( amd 4400+ dualcore?, andere?)
2x1024mb ram ( merk?)
200+gb 8mb( merk?)
DVD-writer ( 16x is voldoende,merk? model? duallayer?)
Windows XP home
---met ...+ bedoel mag meer zijn als de prijs niet al te veel verschilt

van deze heb ik geen ged8 van:
mobo?
case?
voeding?
koeling?

prijs mag tussen de 2000-2500€ ligge
tobo,muis,monitor zal ik later wel eens vrage alsk gene goeie vind...

merci en again thnx vo de moeite

edit: zeg ook liefst de winkel/site vd winkel van liefst ergens in West-vlaanderen
zodat ik kan ophalen en gene verzendingskoste moet betale:p

apa

Legacy Member
Op je vraag kan enkel fatsoenlijk geantwoord worden als je ons zegt wat je met de PC wil aanvangen... Je budget is vrij stevig, dus daarvoor zal je wel wat kunnen vinden. Toch is het belangrijk dat je goed nadenkt over hetgeen je met de PC wil doen: als je bv. veel gaat gamen, dan zal de configuratie ernstig verschillen met een systeem waarmee je grafisch werk gaat uitvoeren...

Sw4rchy

Legacy Member
apa zei:
Op je vraag kan enkel fatsoenlijk geantwoord worden als je ons zegt wat je met de PC wil aanvangen... Je budget is vrij stevig, dus daarvoor zal je wel wat kunnen vinden. Toch is het belangrijk dat je goed nadenkt over hetgeen je met de PC wil doen: als je bv. veel gaat gamen, dan zal de configuratie ernstig verschillen met een systeem waarmee je grafisch werk gaat uitvoeren...
vooral gamen zal het worden:niceone:

Vitabis

Legacy Member
het was toch pas voor de grote vakantie?
snap nie waarom ge nu al ne pc wil samenstellen dan

Davion

Legacy Member
- GeForce 7900GTX
- AMD A64 4400+ DualCore
- 2x1024Mb GSKILL PC3200 2-3-2-5
- 320GB WD HDD WD3200JD
- BenQ DW-1650 (DL, 16x, etc..)
- mobo: MSI K8N Neo4-FI
- case: naar keuze
- voeding: Enermax Liberty 600W
- Naar de kast: prolly een 120mm'er of 2.

Stre@mus

Legacy Member
Enkele vraagjes:
- Ga je overklokken?
- Is de stilte van de pc belangrijk?
- Heb je zin om een waterkoeling te steken of wil je je daar liever niet mee bezig houden?
- Ga je hem zelf assembleren? Of moet dat al gedaan zijn?

Ik zou denken aan iets dergelijks:
  • CPU: AMD box Athlon64 4400+ X2 Dual Core socket 939 - € 485,00
  • Mobo: MSI K8N Neo4 FI Nforce4 Ultra socket 939 - € 95,00
  • HDD: Seagate 300Gb SATAII 3.0GB/S 7200 rpm 16mb - € 119,00
  • Graka: XFX 7900GTX 512 DDR3 TV-out/DVI PCI-express - € 535,00
  • RAM: Gskill 2 x 1Gb DDR PC3200 CL2-3-2-5(F1-3200PHU2-2GBZX) - € 235,00
  • DVD: BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart - € 42,00
  • Case: Thermaltake Soprano zwart met window zonder voeding - € 80,00
  • Voeding: Tagan TG-580-U15 Easycon 580W - € 125,00
  • CPU koeler: Arctic Freezer 64 PRO - € 21,00
  • VGA koeler: Arctic Accelero X1 voor Nvidia 6800/7800/7900GTX series - € 22,00
  • Chipset koeler: Thermalright HR-05 chipset cooler - € 17,00
  • Totaal: € 1.776,00

Deze pc is van den eerste keer ook al lekker stil.

Sw4rchy

Legacy Member
Vitabis zei:
het was toch pas voor de grote vakantie?
snap nie waarom ge nu al ne pc wil samenstellen dan
met geluk kan ik hem ( me vader ) overhalen nu te kope/bestelle ofzo geweetwel.
Trouwens als ik hem nu al samenstel heb ik een basis als het toch pas voor de zomervakantie is, ik kan dan eventuele veranderingen aan toepasse. Wat kan er nu gebeure de volgende 2,5maand anders dan nieuwe versies van die modellen? Schnjappie??:p

Sw4rchy

Legacy Member
Stre@mus zei:
Enkele vraagjes:
- Ga je overklokken?
- Is de stilte van de pc belangrijk?
- Heb je zin om een waterkoeling te steken of wil je je daar liever niet mee bezig houden?
- Ga je hem zelf assembleren? Of moet dat al gedaan zijn?
  • overklokke? -Lijkt me toch nie nodig met die 4mhz
  • Stilte? Interesseert me nie zoveel, mag redelijk stil zijn ma moet nu wel geen keiharde geluide make ofzo :D
  • Zelf assembleren? -Liever dat et al gedaan is zodat er zeker geen problemen gaan voorkomen qua hardware
En Stre@mus, je hebt al een mooie configuratie gemaakt:love: , mss al geïnteresseert ma waar heb je die gemaakt? ( winkel?) Zou graag eens kijke naar de site.

Stre@mus

Legacy Member
Sw4rchy zei:
En Stre@mus, je hebt al een mooie configuratie gemaakt:love: , mss al geïnteresseert ma waar heb je die gemaakt? ( winkel?) Zou graag eens kijke naar de site.
Deze setup komt van www.jaha.be . 't is een webshop, maar je kan eventueel afhalen in Gent.
Als je het laat verzenden zal er wss 16€ verzendkosten bij komen kijken.

Assemblage kost je nog eens een extra 25€, zonder installatie van windows
en met installatie van windows is het 50€ + de prijs van windows XP (home - 94€) (prof - 154€)

Je moet er maar eens rond kijken. Hij heeft ook een grote keuze aan cases. Want ik heb er maar 1tje genomen dat ik graag zie, maar daarom moet het die case niet zijn hé.

CrackShot | spy

Legacy Member
ik verkoop men pc die lijkt er een beetje op

Chieftec BX-01B Medium Tower Black (vooraan 2 usb, 1 firewire, mircofoon, luidsprekers)
Zalman ZM400B-APS Silent Power Suppmy 400W
AMD Athlon 64x2 4400+ 64bit, fual core, Skt 939, retail
Zalman CNPS7000A/B-Cu Socket 462/478/754 All speeds
MSI K8N NEO 4 PLATINUM
Corsair 2048mb ddr 400 32mx64 twinx, matched Pair, CAS2
Maxtor 200GB 7200 8MB buffer
MSI PCI-X RX800- TD256E RX800 256mb 256bit TVOUT DVI Games
Philips DVD-rom 50x16 drive

mss ben je wel geintreseerd

Sw4rchy

Legacy Member
Stre@mus zei:
Deze setup komt van www.jaha.be . 't is een webshop, maar je kan eventueel afhalen in Gent.
Als je het laat verzenden zal er wss 16€ verzendkosten bij komen kijken.

Assemblage kost je nog eens een extra 25€, zonder installatie van windows
en met installatie van windows is het 50€ + de prijs van windows XP (home - 94€) (prof - 154€)

Je moet er maar eens rond kijken. Hij heeft ook een grote keuze aan cases. Want ik heb er maar 1tje genomen dat ik graag zie, maar daarom moet het die case niet zijn hé.
Kk, merci en de case die jij hebt gekoze lijkt me wel een goede keuze.
Nog 1vraagje, zit alles erin die een computer zou moete hebbe(oa geluid,dvdlezer btw is het voldoende met een writer of moet er een apparte lezer bij ook?) Ben namelijk een noob(of leek iedereen zegt iets anders:D ) in zulke dinge.
Voor scherm zal ik wel later eens kijke wnr het zover is, muis en toetsenbord hetzelfde.
Ik wil iedereen bedanke vo zo'n rappe reply's :applause: echt veel betere dan de meeste forums die ik bekijk...

edit: als ik van case zou wille verandere is het al gelijk welke ik neem van jaha.be?
want kzie hier net dat er verschillende merken zijn(Articcooling, Chieftec,19"Racks,...) met daarbij nog eens verschillende modellen.

Stre@mus

Legacy Member
In hetgeen ik samengesteld heb, zit alles om je pc te laten werken. En ook nog eens een reeks speciale koelers om het geheel stil te maken (Altijd leuk als je bvb dvd wil kijken)

Een 2de dvd lezer is meestal overbodig, ik heb er 2 zitten en gebruik ze noooooit tesamen...

Sw4rchy

Legacy Member
Stre@mus zei:
Een 2de dvd lezer is meestal overbodig, ik heb er 2 zitten en gebruik ze noooooit tesamen...
Kdenk dat ge me verkeerd begrijpt.
Als ik jou samestelling zie zit er alleen een dvdwriter in.
Mijn vraag nu, kunde daarmee ook dvds/Cds lezen?:confused:

BTW zag net dat ik op die waterkoeling vraag nog nie heb geantwoord:
is da een goe idee of oe zit da? beter dan fan of airkoeling ofzo?
oe hoe zit dat dan met de prijs?
Kunde dan eens die config via PM doorsture na mij?
of via mail ofzo
Thnx

[TFT]Poky

Legacy Member
waterkoeling zou ik niet doen indien je niet overclockt, het is gewoon de moeite niet.

Waterkoeling houd imo ook veel meer risico's in dan een goede aircooling

apa

Legacy Member
Vitabis zei:
het was toch pas voor de grote vakantie?
snap nie waarom ge nu al ne pc wil samenstellen dan
Wat voor games wil je spelen? Zijn het first-person-shooters, strategie, ... (?)

RealFlub

Legacy Member
dat maakt toch niet heel veel uit apa?

of bedoel je dan voor ATI of Nvidia?

apa

Legacy Member
RealRoot zei:
dat maakt toch niet heel veel uit apa?

of bedoel je dan voor ATI of Nvidia?
Als je strategie-games speelt, dan heb je IMHO geen nood aan een snelle GPU... Je investeert dan beter in een scherm met een hoge resolutie lijkt mij...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan