Archief - AMD X2 4200+ vs Intel D 950 vs Conroe

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke processor ?


  • Totaal aantal stemmers
    93
  • Opiniepeiling gesloten.

SMa

Legacy Member
Gothrek zei:
idd ddr2 1000mhz (effectief 250 :)) CL4-4-4-x == ddr500 (effectief 250:)) 2-2-2-x
zijn daar feiten van
dit zal ik toch wel es zo snel mogelijk testen met mijn ram hoor ;)

Davion

Legacy Member
Conroe gaat meer zoals AMD zijn volgens mij, meer latency. (Immers is de pipeline een pak korter, net als bij AMD)

-Timo-

Legacy Member
Is er tegen dan eigenlijk ook een nieuwe generatie grafische kaarten ? (misschien stomme vraag :)) Of zijn de 7900GTX en X1900XT(X) dan al wat gedaald in prijs ?

Gothrek

Legacy Member
sheep zei:
zijn daar feiten van
dit zal ik toch wel es zo snel mogelijk testen met mijn ram hoor ;)
kunt ge niet testen maar het is zo als ge logisch nadenkt kunde dat zelfs zelf bedenken maar soit
de reden waarom ge het niet kunt teste is de chipset reden

SMa

Legacy Member
Gothrek zei:
kunt ge niet testen maar het is zo als ge logisch nadenkt kunde dat zelfs zelf bedenken maar soit
de reden waarom ge het niet kunt teste is de chipset reden
zelf bedenken :wtf:

SMa

Legacy Member
vertel dan dat verschil eens

waarom zou men naar DDR2 overschakelen als DDR toch evensnel is?

GlEnN_87

Legacy Member
Euhm jongens, binnenkort release van nieuwe socket van AMD (AM2), maakt ook gebruik van DDR2...

Gothrek

Legacy Member
sheep zei:
vertel dan dat verschil eens

waarom zou men naar DDR2 overschakelen als DDR toch evensnel is?
idd een zeer goede vraag :)
ge kunt makkelijker goede 1GB latten maken met DDR2 dat alleszins
goedkoper om te produceren dacht ik wegens kleiner productieproces, ni zeker
en omdat mensen potverdorie moeten upgraden :)

-Timo-

Legacy Member
Zou er misschien iemand tussen de discussie door op m'n vraag willen antwoorden :)

Gothrek

Legacy Member
Thammels zei:
Is er tegen dan eigenlijk ook een nieuwe generatie grafische kaarten ? (misschien stomme vraag :)) Of zijn de 7900GTX en X1900XT(X) dan al wat gedaald in prijs ?
nieuwe generatie gpu's normaal in oktober/november dacht ik

SMa

Legacy Member
Gothrek zei:
enkele opmerkingen over dat artikel:
* datum: [ 12/17/2004 | 01:46 PM ] => allereerste DDR2
* hoogst geteste frequency is 600MHz, ondertussen kunnen 667MHz setjes al werken op CL3
* in veel tests scoort DDR 400 CL2 amper beter dan DDR2 600 CL4
* ik zie totaal geen "deel door 2" regel in
* serieus verschi lin bandwith, amper in latency
*
New DDR2-533 SDRAM modules with timings reduced to 3-3-3 can challenge fastest DDR400 SDRAM sticks
en die bestaan!



en ondertussen was ik nog eens men vroegere, nauwkeurig genoteerde, resultaten vergeten
31-12-2005
GB 8I915P Dual Graphic
X850XT @ 564.30MHz (+4%) / 610.00MHz (+3%) (CCC 5.12)
P4 640 @ 4009.30MHz (+25%) [16.0*250.6] HT DISABLED!!
PN-OCZ4002084PFDC-K @200.50 MHz 2.5-5-5-15
omgeving: 21°

SuperPi 1M : 35.109s

25-02-2006
GB 8I915P Dual Graphic
X850XT @ stock (CCC 6.02)
P4 640 @ 38512.2 MHz [16.0*240.7]
Patriot PC2-6400 @321.0 MHz 5-5-5-15
omgeving: 18°

SuperPi 1M : 34.640s

25-02-2006
GB 8I915P Dual Graphic
X850XT @ stock (CCC 6.02)
P4 640 @ 4009.6 MHz [16.0*250.6]
Patriot PC2-6400 @334.1 MHz 5-5-5-15

SuperPi 1M : 33.235s

Gothrek

Legacy Member
das de bedoeling :)
kijkt maar eens naar alle intel chipsets, upgrade you will

Gothrek

Legacy Member
sheep zei:
enkele opmerkingen over dat artikel:
* datum: [ 12/17/2004 | 01:46 PM ] => allereerste DDR2
* hoogst geteste frequency is 600MHz, ondertussen kunnen 667MHz setjes al werken op CL3
* in veel tests scoort DDR 400 CL2 amper beter dan DDR2 600 CL4
* serieus verschi lin bandwith amper in latency
*
en die bestaan!
over den datum moete ni zeveren :)
tis idd den allereerste ddr2
daar staat ook de technologie in uitgelegd e
moest die site rapper gaan ik zou beter dingen vind hoor, kzal der mij ff mee bezig houden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan