Archief - AMD upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Waarom dat belachelijk dure moederbord nog altijd? Als je daar iets van nodig hebt, ok, maar zeg mij dan eerst eens wat je daar van nodig hebt? Je zou de eerst zijn. :)

Alsook kom je met 8GB al ruim toe voor alles (buiten VM ed.), qua games is 4GB in feite al voldoende in 99% van de gevallen.

666racerke

Legacy Member
mobo is net veranderd en ja 16gb lijkt me ook wel veel mss ook nog veranderen naar die 8gb

ik wil absoluut de mogelijkheid hebben om die USB 3.0 header te installeren,usb 3.0 zit namelijk niet op de colossus window versie

phate_13

Legacy Member
Het extreme4 moederbord is ook nogal duur hoor. Je hebt massa's goedkopere moederborden die volstaan. Ik blijf je het MSI Z68A-G45 moederbord aanraden hoor. Mag ik vragen wat daar niet op zit dat je nodig hebt?

Alsook, geen Vertex 3 nemen. Neem een Samsung 830 series of Crucial M4 als ssd. Deze zijn veel betrouwbaarder. (Kijk ook niet naar de opgegeven snelheden bij de Vertex (en gelijkaardige) ssd's, dit zijn theoretische maxima. Bij ssd's zoals de 830 series en M4 heb je veel realistischere cijfers staan die opgegeven zijn. Valt dus niet te vergelijken. Het merkbare prestatieverschil tussen al deze ssd's is zeer klein/niet bestaande.)

Vic 40+

Legacy Member
Ja dat kan,let er dan wel op dat van de kast die je aanschaft de usb3 poorten via een interne header worden aangesloten en niet via zo'n kabel die je achterop je moederbord i/o panel moet aansluiten.Wat ook wel werkt,maar niet zo netjes eruit ziet imo.

666racerke

Legacy Member
ik wilde eerst die window,daarom ook de fancy (duurdere) hardware en dan zou ik er een BitFenix USB 3.0 Front Paneel insteken.
nu begin ik sterk te twijfelen of het wel de moeite is om zo'n window case te nemen,het is niet zo dat je constant in je pc kast zit te kijken ook è + ik ga al rap over de prijs gaan van de gewone colossus die meer voordeel geeft,(usb 3.0 en fancontroller)


blijkbaar wel zeer moeilijk te vinden in belgie die case damn

666racerke

Legacy Member
haha ik was em net aan het bestellen bij Afutureshop.nl blijkbaar de goedkooste.
zou ik zo'n BitFenix Internal USB 3.0 Adapter bij bestellen of denken jullie dat dit niet nodig zal zijn?????

Vic 40+

Legacy Member
Die adapter is geen los ding,dat is een plug die via een kabel naar de usb3 poorten op de voorkant van de kast loopt,die plug steek je dan op je moederbord zodat de usb3 poorten in de voorkant van je kast werken.Die usb3 poorten zitten dus ingebouwd in de kast iig in de versie zonder een window.

666racerke

Legacy Member
allright thx

eneuhm allebei een rep-ke verdient zenne dikke merci voor de hulp die ik heb gekregen.
nu ik ga morgen effe verder met de goedkoopste webshop te zoeken,is genoeg geweest voor vandaag denk ik,enkel nog de case bestellen :-)))

666racerke

Legacy Member
thx Vic

deze case is al besteld bij Afutureshop.nl
kleine 160€ met verzendkosten bij
smaken verschillen,ik vindt het een vette case

4.png

Vic 40+

Legacy Member
Zoals je zegt smaken verschillen,ik vind zelf de groene mooier.;)
Veel plezier ermee,maar dat gaat vast lukken.:D

666racerke

Legacy Member
mja, ik ben zelf nogal fan van zwart/rood ;-)

plezier zal zeker en vast lukken,hopelijk heb ik hem volgende week al ergens

in een youtube review zag ik dat de side panel's,bekleed zijn aan de binnenkant,als ik deze zou kunnen verwijderen,heb ik ook een soort window hè :-)))

btw,iemand ervaring met afutureshop.nl?????
prijzen zijn daar echt een groot verschil tegenover alternate enzo

666racerke

Legacy Member
Ale ik heb al problemen met de bestelling van de kast
07-01 had ik de colossus besteld bij afuture.nl na een paar dagen niet te hebben gehoord van hun maar zelf een mailke gestuurd,hun uitleg
Soory mijn collega zou u al een mailtje moeten gestuurd hebben,de kast is niet meer beschikbaar.
Ik gebeld waarom ze dit dan niet hebben aangepast,meneer we kunnen wel de bitfenix colossus window leveren,ik zeg ja ok goed maar doe er dan aub de usb 3.0 front bij,ja meneer dat zullen we zeker doen.
Dit alles was op 12-01-12
Nu vandaag,ik dacht hmm nog nix gehoord zal maar eens bellen,
Ja die usb front hebben we binnen, ik direct, en de case?
Oei neen de case niet meneer.
Ik al een rap gaan kijken op de site,rarara geen colossus window black/red te vinden
Ik vraag dus, wanneer zal dat dan zijn ik wacht nu toch al even EN ik heb al moeten veranderen van case.
Meneer sorry de case is ook niet meer leverbaar,MAAR we kunnen we de venom edition aanraden,ik al goed over de rooie,ik zeg meneer denk je dat ik al men hardware ga veranderen ofwa alles is in de stijl van zwart rood.
Nuja ze gaan men geld dan maar terug storten,en ik kan weer opzoek naar een shop waar ze de bitfenix colossus WEL kunnen leveren,iemand advies???

Vic 40+

Legacy Member
:wtf:Vervelend om te horen,daar zouden ze toch beter mee om moeten gaan.:s Nou ja je geld word iig teruggestort,check dat af en toe ook even.

Ik heb de volgende linkjes voor je,alleen de rood/zwarte is er alleen nog in windows uitvoering en die heeft geen front usb3 aansluiting,dus daar zal je zelf een keuze op moeten maken.Met het mobo wat ik aangeef krijg je die meegeleverd,maar dat is wel weer een duur mobo alleen voor dat extraatje.Je zou eens kunnen kijken of die dingen los geleverd worden.
De linkjes,
salland.eu | BitFenix Colossus Window Geen Voeding, Rood - BFC-CLS-500-KKWR1-RP
Behuizingen | Core | Tweakers.net Pricewatch Prijzen
Asrock Z68 Extreme4 Gen3 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Dat bord kan je wel laten zitten heb de volgende gevonden,
http://tweakers.net/pricewatch/286037/cooler-master-usb-30-adapter.html#tab:info
Dan kan je het gewoon met het msi bord bouwen.
Ook bij saland op voorraad dan zou je die meteen mee kunnen bestellen,dat scheelt weer in transportkosten.
http://www.salland.eu/product/10595...ter-usb-3-0-adapter-ra-usb-3035-in.html?ref=2

666racerke

Legacy Member
Thx vic, ik heb de case samen met de usb 3.0 net betseld hopelijk gaat het nu beter en heb ik eindelijk volgende week men case
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan