Archief - AMD upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

666racerke

Legacy Member
idd de zoveelste die advies vraagt ivm een upgrade

dit is wat ik nu heb

alles zit in een aerocool syclone,deze wordt waarschijnlijk vervangen door en Bitfenix Colossus :love:

Processor
AMD Athlon II X4 640 16 °C
Propus 45nm Technologie
RAM
6,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. M4N68T (AM3) 29 °C
Graphics
L32WB81 (1360x768@60Hz)
1024MBGeForce GTX 460 (EVGA) 39 °C
CPU cooler is een Scythe Ninja 3

ik zou graag een upgrade doen van CPU en mobo en men GPU in SLI laten draaien.
zelf heb ik al wat opzoeking gedaan en tot de conclussie gekomen dat er weinig mobo's zijn die Sli hebben op een amd bord,wel crossfire.

ik heb deze nu gevonden
4Launch.nl
goed voor SLI en goed voor de CPU die ik zou willen
deze dus ALTERNATE - HARDWARE - Processoren (CPU) - Desktop - Socket AM3+ - AMD FX-8120


mijn pc gebruik ik vooral om te gamen (nieuwste game's en simulator's) als voor photoshop bewerkingen,nu gaat dit ook allemaal wel maar zou het allemaal iets soepeler willen laten gaan.
games als nfs the run speel ik makkelijk op ultra resolutie,maar games zoals BF3 zal al iets moeilijker gaan (nog niet getest)

als er 9livers zijn die betere setup's kunnen voorstellen,zou dit super zijn,alleen ik wil absoluut die gtx460 willen behouden.
ik lees vrij veel hier op het forum over die intel's maar qua prijs lijken die duurder dan amd's (correct me iff i'm wrong :niceone: )

btw: budget geef ik niet op,zie wel wat er beste prijs/kwaliteit uitkomt.

grts 666racerke

phate_13

Legacy Member
In de eerste plaats : Hoe belachelijk duur is dat moederbord?
In de tweede plaats de intel cpu's zijn veel interessanter voor games :
AnandTech - Bench - CPU (Vanonder vind je de game-benchmarks.)
Ook photoshop gaat beter op de I5.

Skidz

Legacy Member
666racerke zei:
Graphics
L32WB81 (1360x768@60Hz)

games als nfs the run speel ik makkelijk op ultra resolutie,maar games zoals BF3 zal al iets moeilijker gaan (nog niet getest)
Ultra resolutie op dat scherm?

666racerke

Legacy Member
@phate_13 ja kvindt het ook een duur bord,maar die CPU's van Intel zijn toch ook een stuk duurder dan de AMD's voor dezelfde perstatie's????of ben ik hier in mis??
is die I5 CPU van intel ongeveer hetzelfde als die van AMD die ik in eerste post zette??

@Skidz idd op dat goedkoop scherm,ik zal strax een filmke proberen uploaden.

phate_13

Legacy Member
Als je kijkt naar de link die ik je gegeven heb, dan zul je zien dat in de meeste gevallen die I5 2500K performanter is. Zeker in games. En dat voor dezelfde prijs. (Ik had dit thans toch al allemaal gezegd in mijn vorige post dacht ik, op de prijs na. Maar die is zelf ook snel opgezocht.)

666racerke

Legacy Member
ok,net effe die bench bekeken en idd die i5-2500k komt er zeer goed uit,zeker als ik dan vergelijk met mijn huidige AMD Athlon II X4 640 :crazy:

nu welk moederbord zou jij dan aanraden??
en heeft er iemand ervaring met Bitfenix cases???niet qua uiterlijk (smaken verschillen) maar qua airflow enzo??

edit: mobo moet wel SLI ondersteunen en liefst ook de mogelijkheid hebben om extra usb 3.0 aan te sluiten,aangezien ik nog niet 100% zeker weet of ik de bitfenix colossus met of zonder window ga nemen

phate_13

Legacy Member
Beste wat je kunt qua cases is eerst cases opzoeken die je aanstaan (heb je reeds gedaan) en dan (deftige!) reviews er van opzoeken. (Dus gewoon in google "Casename" + "review".)

Qua moederbord : ASRock Z68 Extreme3 Gen3. Heeft normaal alles wat je nodig kunt hebben.

666racerke

Legacy Member
en kan je op dat moederbord nog extra usb 3.0 aansluiten??er zitten er wel al 2 op,maar op de case die ik wil zitten er in de voorzijde ook 2 en ik veronderstel dat die ook op het moederbord moeten gaan die 3.0 aansluiting heeft hè ?????
anders zou ik voor deze gaan,mss overkill maar soit
ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - Socket 1155 - ASRock Fatal1ty P67 Professional

en ja ik hou van snelheid en design :evil: :evil: ookal betaal je dat waarschijnlijk ook.

en wat zijn goede voedingen voor zo'n mobo,i5-2500k cpu en 2x gtx460

ik heb nu een antec ?? 500w zitten

phate_13

Legacy Member
Hmmm, goede opmerking daar. Kijk dan eens naar het MSI Z68A-G45 bord, deze zou dat zeker moeten hebben. (Bij ASRock lijkt het niet zo te zijn, vreemd genoeg.)

Wat voor antec voeding precies? 500Watt zou moeten lukken (met een deftige voeding), maar is wel wat krap.

Zoiets bijvoorbeeld is wel een (zeer) goed model:
ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - tot 600 Watt - PC Power & Cooling PCP&C Silencer Mk III
*Edit*: Hmmm, die heeft wel (belachelijk genoeg) te weinig aansluitingen. Dit valt wel op te vangen met adapters, maar is toch wat jammer. Je zou ook kunnen kijken naar de Thermaltake Smart 650Watt Bronze. Deze heeft genoeg aansluitingen, maar is redelijk nieuw. Deze lijkt op het eerste zicht zeer deftig, maar valt moeilijk te zeggen zonder reviews.

666racerke

Legacy Member
owkay noob vraagske,hoe wordt dit omschreven als je extra usb3.0 kan aansluiten????
bij bv. ASRock Fatal1ty P67 Professional staat er ergens Optioneel USB 3.0 Header (2x USB 3.0) ?????? maar phate_13 je bent de eerste die me al hebt kunnen overtuigen om voor intel te gaan zenne ;)

edit- bij de ASRock Z68 Extreme4 Gen3 staata dat er ook bij van die usb 3.0 header , wordt er zelfs bijgeleverd :-)))

phate_13

Legacy Member
Je hebt dan inderdaad een USB 3.0 header nodig.

Maar dat Fatal1ty moederbord is niet interessant. Daar betaal je teveel voor de naam "fatal1ty".

phate_13

Legacy Member
Het goedkoopste moederbord met alles op (dat een gemiddelde persoon nodig heeft) is dan normaal het MSI Z68A-G45 moederbord.

phate_13

Legacy Member
Die is "ok", maar te veel watt voor jouw doeleinden. Neem eerder een kwalitatievere voeding met een lager wattage. Persoonlijk zou ik eerder investeren in een deftige voeding dan eentje die gewoon "ok" is. Een deftige voeding kan meerdere systemen meegaan.

666racerke

Legacy Member
ok effe verder kijken dan.

nu ben ik is aan het kijken voor een 2de gtx460,moet die indentiek zijn aan de mijne??
mijne nu is EVGA gtx 460 superclocked??
probleem is dat ik die nergens meer vindt

phate_13

Legacy Member
Het enige waar je op moet letten is dat je een zelfde "type" GTX460 neemt. Als je nu een 1GB versie hebt, neem dan een 1GB versie. Heb je de 768MB versie, neem een andere 768MB versie.

Alsook: Koop dit zeker niet nieuw! Koop dan eerder gewoon een nieuwe, andere kaart. Kijk op de 2dehands markt.

666racerke

Legacy Member
ah ok,merk enzo maakt dan niets uit ? niet dat ik direct SLI setup ga doen,maar zou het met de tijd wel willen,tenzij ik het in men kopje krijg en een nieuwere,betere kaart ga kopen.

phate_13

Legacy Member
Je GPU's zullen werken aan de snelheid van de traagste. Dan moet je misschien de andere GTX460 wat overclocken, maar dat kun je perfect zelf doen. Het zal sowieso werken alleszins.

666racerke

Legacy Member
ok got it,
heb even een winkelwagentje gevuld bij alternate

volledige winkelwagen

Moederborden Socket 1155
(Art.-Nr.: GRER23)
Z68 Extreme4 Gen3 (Intel® Z68 Express)
€ 179,90*

CPUs Socket 1155
(Art.-Nr.: HR5I05)
Core™ i5-2500K (4x 3300 MHz)
€ 209,90*

Geheugen DDR3-1333
(Art.-Nr.: IEIFG3J4)
16 GB DDR3-1333 Quad-Kit (16384 MB)
€ 81,90*

Voedingen meer dan 600 Watt
(Art.-Nr.: TN6T13)
Smart M650W Bronze (650 Watt)
€ 74,90*

Solid State Disk 2,5 inch SATA
(Art.-Nr.: IMHMNB15)
VTX3-25SAT3-120G (120 GB)
€ 169,90*

Harddisks 3,5 inch SATA
(Art.-Nr.: AFBW21)
WD20EARX (2.000 GB)
€ 139,90*

Subtotaal:
€ 874,40*

nuja er moet nog een case bij,die bitfenix colossus window is momenteel mijn favoriet
laat maar weten als er iets moet veranderd moet worden,en als er shop's zijn die dit goedkoper kunnen laat maar weten ;-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan