Archief - AMD radeon 7970 pci 3.0

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Massie

Legacy Member
De release van deze nieuwe high end grafische kaart is maar net om de hoek en we zijn maar een maand verwijdert tegen dat hij in mijn pcke zal steken.

Al heb ik over 1 ding nog een vraag, hoe zit het met pci express 3.0. Is dat een vereiste om deze kaart te kunnen gebruiken of is het aan te raden voor optimale prestaties?

Ik heb de Gigabyte GA-EP45-DS5 misschien word het wel is tijd om over te schakelen naar LGA 2011 en dan gaat mijn eerste voorkeur naar ASUS P9X79 PRO of DELUXE.

SXe

Legacy Member
Kdenk niet dat het zo'n groot verschil gaat maken om te upgraden.

phate_13

Legacy Member
LGA 2011 is totaal niet de moeite voor een game-pc en zeer veel geld weggegooid. Dit platform is enkel(!) interessant voor rendering ed. op een professionele(!) basis.

Clarkske

Legacy Member
Oei, die AMD 7000 series zullen dus niet meer op PCI 2.1 mobo's passen of ben ik verkeerd?

Clarkske

Legacy Member
Maar aan een tragere snelheid dan, of is het de moeite niet?

phate_13

Legacy Member
Geen verschil. Dat is gelijk nu een GPU in een 8x slot steken, dat verschil is verwaarloosbaar.

Yank

Legacy Member
LGA 2011 is ook slechts PCI-e 2.0. Voor PCI-e 3.0 moet je een LGA 1155 setup nemen (met PCI-e 3.0 ready moederbord) en wachten op Ivy Bridge.
Sowieso zal iedereen nog op PCI-e 2.0 werken tot Ivy Bridge er is.

Mr. Humphries

Legacy Member
phate_13 zei:
LGA 2011 is totaal niet de moeite voor een game-pc en zeer veel geld weggegooid.

Als je ziet dat die graka meer dan 620 euro gaat kosten (pre-order) ...

phate_13

Legacy Member
Die kaart gaat dat toch niet effectief kosten zeker. In pre-order, bij onzekerheid, zijn er al snel mensen die dat persé moeten hebben en snel 50% extra betalen. Zodra deze effectief aangekondigd worden zullen de prijzen sowieso al zakken. Mogelijks dat deze nog wat hoger zijn, doordat de oorspronkelijke release date nog iets later lag, en er daardoor wat minder voorraad zal zijn, zal afhangen van de vraag ook.

Daarnaast, snap ik je opmerking niet in deze context.

Musk

Legacy Member
620 voor een 7970 zou absurd zijn, lijkt mij meer iets voor de 7990

Mr. Humphries

Legacy Member
Mja, op moment staat het zo op hardware.info. Het is allemaal wat gokken ook natuurlijk.

Maar als die kaart zoveel geld kost, lijkt het mij geen probleem te zijn voor de TS om geld 'weg te gooien' ...

phate_13

Legacy Member
Er is wel nog altijd een verschil tussen veel uitgeven voor weinig vooruitgang (Als de HD7970 effectief zoveel zou kosten) en veel uitgeven voor (praktisch) geen vooruitgang (S2011 platform in games).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan