Archief - All-round pc => opmerkingen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

smason

Legacy Member
Big Typhoon gaat daar idd in passen ja

Imo zal die voeding dat wel trekken, maar wss beter om op veilig te spelen een een 400W+ voeding te kopen.

Ik heb ook wel SLI mobo, maar zou zelf nooit voor SLI gaan. Er zit zelfs een ATI kaart op ;) Je kan beter je graka verkopen en dan een nieuwer model kopen ipv een tweede bij te steken. Nieuwer model is toch performanter tegen dan.

ZaiZuney

Legacy Member
zou de thermaltake beetle in de case passen, zo ja, wat zou je prefereren, de beetle of the big typhoon?

@ davion, ik ging eerst op jouw aanraden de MSI K8N Neo4-F nemen, maar das nog SATA 150 ipv SATA 300 (of heb ik dit verkeerd gelezen?)

ik zou nu de ASUS A8N-E of de ASUS A8N-VM CSM nemen, zijn dat goede mobo's?

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
SATA 150 = SATA I
SATA 300 = SATA II

Op papier is er een verschil, in het echt (zo goed als) niets.
+ het feit dat SATAII backwards compatible is met SATAI (je kan dus sataII schijven plaatsen op het MSI K8N Neo4-F mobo zonder probleem)

Davion

Legacy Member
Neen :)
En ook zou ik een BenQ DW-1650 ipv die Samsung nemen.
Die Tagan gat dat volgens mij wel trekken, maar dan zit ge wel al op de limiet, kzou iets zwaarder gaan.

ZaiZuney

Legacy Member
dus

* AMD X2 3800+
* Big Typhoon of Beetle???????
* 2 case fans (120*120)
* 7900GT
* WD 250gb SATA II
* MSI K8N Neo4-F (aangepast)
* 1024MB DDR Corsair PC3200/400 CL 3 Corsair Valueselect
* BenQ DW-1650 (aangepast)
* Thermaltake Swing schwarz VB6000BWS ohne Netzteil
* Tagan 480W

Ok, laatste vraag is dan nu:

* Arctic Freezer 64 Pro
of
* Thermaltake Big Typhoon
of
* Thermaltake Beetle

ik zal wss niet overclocken, maar je weet nooit he...

Yank

Legacy Member
SATA2 ondersteunt (meestal) ook nog NCQ (Native Command Queue), maar daar haal je nauwelijks winst uit.

Voor koeler: als je niet overklokt, zou ik gewoon bij boxed van AMD blijven, die van de X2 is al deftige heatpipe koeler, juist mss nog de fan vervangen door een stillere.

ZaiZuney

Legacy Member
ik zei dat ik niet zeker wist als ik het zou doen, het kan dus altijd

als geld geen rol speelt voor de cooler (da komt nu echt nie op een paar tiental €'s), raad je mij dan nog de freezer aan?

Of dan toch de beetle of de typhoon?

hoe stiller en koeler hoe beter :p (logisch)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan