Archief - All-round pc => opmerkingen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ZaiZuney

Legacy Member
Eindelijk nog eens een nieuw pctje (is ondertss al bijna 5 jaar geleden, ik heb nu nog een PIII, 1 ghz)

Wat denken jullie hiervan?

Kwaliteit, geluidsniveau,...


Case
****
Thermaltake Swing schwarz VB6000BWS ohne Netzteil 51,89 €

Aerocool Turbine 3000 UV-blau Gehäuse-Zusatzlüfter 12*12cm 8,22 €


Voeding
******
Aerocool Turbine Power 550W ATX-Netzteil 83,24 €


Moederbord
*********
Biostar N4SLI-A9, S 939 NVIDIA Nforce4 SLI,ATX, PCIe 84,30 €


CPU
***
AMD Athlon64 X2 3800+ "tray" 2x512kB, 200 MHz FSB, S.939 264,95 €

Thermaltake Golden Orb II Sockel 775/754/939 18,60 €


RAM
***
1024MB DDR Corsair PC3200/400 CL 3 Corsair Valueselect 74,25 €


VGA
***
MSI NX7900GT-VT2D256E NVIDIA 7900GT, 256MB, PCIe 290,58 €


HD
**
WD Caviar WD2500JS, 250GB 7200, SATA-II 83,08 €



Varia
****
Samsung SH-162C bulk schwarz SH-W162C/BEBE 42,37 €
Rechner - Zusammenbau 9,99 €






Sum: 1.011,47 €




ik ga mijn huidige audigy 2 houden als als geluidskaart gebruiken in de nieuwe pc

met de bedoeling om later als de prijs van de 7900gt gezakt is er nog eentje bij te steken SLI

opmerkingen, verbeteringen?

budget is 1000€

in België is het moeilijk voor 1000€ zo'n pc te vinden, dus voorlopig koop ik hem bij www.hardwareversand.de

alvast merci!

2.DIE.4

Legacy Member
Je kan besparen op de voeding door een LC-Power 550W te nemen bij www.jaha.be

Als moederbord wordt hier (vooral door Davion) een MSI K8N Neo4-F aangeraden

Kenshi

Legacy Member
Misschien beter om voor 2 * 512MB te gaan ipv 1 * 1024
Dan werkt ge nog in dual channel enzo

Merk moederbord nog nooit van gehoord, dus ik veronderstel dat de overclockmogelijkheden daarvan zeer beperkt zijn als je dat ooit van plan zou zijn. Misschien toch eerder naar vaste waarden zoals MSI, asus etcetera kijken.

Aerocool als merk van voeding zie ik ook niet zo zitten, mss kijken naar Tagan ofzo. Dat is toch Duits dus zou ginder ook wel prijslijk moeten zijn.
Tagan 480W U22 voor een 75€ zie ik daar toch al staan

Freezer64 Pro ipv Thermaltake GoldenOrb ?

ZaiZuney

Legacy Member
@ 2.DIE.4

kzou alles liever in 1 winkel kopen dat ik er zelf niet teveel moet aan prutsen om hem in elkaar te steken, ik ken wel iets van pc's maar ben toch bang om iets aan de kl*ten te helpen :p



@ Kenshi

*kun je aan die tagan 2 PCI xpress kaarten hangen? zijn er dus 2 kabeltjes voorzien? (7900gt)

*en over de RAM: ga dan binnen een half jaartje gewoon nog een GB bijkopen :)

*moederbord: is een asus goed of beter van de eerste keer een MSI?

*de goldenorb produceert minder DB en heeft meer airflow, waarom zou ik dan de Freezer64Pro nemen?

Kenshi

Legacy Member
Yep daar zijn zo 2 x 6 pins connectors aan

Voor mobo al die merken zijn goed hoor, ze gebruiken allemaal zelfde chipset dus zveel maakt da nie uit. Het is maar als ge wat wilt overclocken ofzo dat er duidelijke verschillen komen.

Op dat vlak is MSI mss wel beter dan Asus. (is gewoon mijn besluit omdat ik wat problemen heb om nu nog verder te overclocken ;) bij HTT > 300 :p Dus ook geen id of MSI op da vlak beter is)

ZaiZuney

Legacy Member
*de goldenorb produceert minder DB en heeft meer airflow, waarom zou ik dan de Freezer64Pro nemen?

Goldenorb
Max. Air Flow 35.43 CFM
Noise 17dBA


Artic
Air Flow: 40 CFM
Noise Level: 0.8 Sone ~ (0.5 Sone = +- 30db en 1 Sone = +- 40db) => dus +- 35db

Kenshi

Legacy Member
Ah k had ergens gelezen 26dba ;)
Ken de prestaties niet van dat ding dermee

Davion

Legacy Member
- Kzou idd ander mobo pakken: die MSI K8N Neo4-FI.
- Ook andere voeding: Tagan is zeer goed.
- Ook ik zou die Freezer pakken, die koelt pakken beter dan de Orb, dat zijn klotedingen.
- Neem 2x1024Mb RAM

ZaiZuney

Legacy Member
dus de artic is ongeveer de beste cooler voor cpu qua cooling/geluid?

die tagan is wel maar 480W (max dat ik daar kan krijgen)

zal dat genoeg zijn vool later 2 * 7900gt te ondersteunen?

@Davion: das toch geen SLI mobo?

Kenshi

Legacy Member
Nope das idd geen SLI mobo dus ander type van MSI nemen.
Ik veronderstel wel dat die 480W wel zal volstaan hoor om ook nog in SLI te draaien, alhoewel het toch misschien nipt wordt als je nog andere stroomvreters hebt zitten ;)
Als je die CPU enzo niet te ver overclocked en niet te veel HD's enzo hebt zitten zal da zeker nog gaan.

ZaiZuney

Legacy Member
mja, zal dan voor die tagan gaan

maximum dat ik der ooit zal insteken:

2 * 7900gt
processor gaak wss nooit upgraden (dus blijft X2 3800+)
2 case coolers
en max 2 HD's (zal wss bij 1 blijven, maar je weet nooit eh)

denk je dat dit het zal trekken?

Davion

Legacy Member
- Die Arctic is idd de beste.
- SLI Mobo: ASUS A8N-SLi Premium, ASUS A8N32-SLI Deluxe, MSI K8N SLI Diamond.
- Kzou nu toch iets zwaarder kwa voeding gaan hoor, 7900GT SLI gaat volgens mij op de rand zijn voor die voeding.

Insaniacx

Legacy Member
Davion zei:
- Kzou idd ander mobo pakken: die MSI K8N Neo4-FI.
- Ook andere voeding: Tagan is zeer goed.
- Ook ik zou die Freezer pakken, die koelt pakken beter dan de Orb, dat zijn klotedingen.
- Neem 2x1024Mb RAM

Ah ja en waar is uw bewijs want ik heb hier het levende tegendeel

Kenshi

Legacy Member
Ik heb een nog een gewone niet pro freezer64 zitten.
Ik moet wel degelijk toegeven dat die op zijn volle snelheid op 12V 2200rpm duidelijk hoorbaar is, maar ...
Ik draai die zelf altijd temp controlled op mobo, dus dan draait die tussen de 800 en de 1100rpm en is die zeker onhoorbaar.
Volle snelheid en zo temp controlled scheelt een 2tal graden bij mij dacht ik.

Insaniacx

Legacy Member
de blue orb 2 is op full speed ook wel te horen maar bij staat die gewoon op 50% en dan hoor je hem niet. Heb ernaast een Zalman 9500 draaien gehad qua koelprestaties ongv even goed maar op full speed maakt de zalman meer lawaai. Op 50% hoor je ze beiden niet.

ZaiZuney

Legacy Member
ok, enkele aanpassingen, misschien ga ik toch geen SLI nemen

kan een Tagan 380W het volgende ondersteunen?

* AMD X2 3800+
* Big Typhoon
* 2 case fans (120*120)
* 1 * 7900GT
* WD 250gb SATA II
* ASUS A8N-E, Sockel939 NVIDIA Nforce4 Ultra, ATX
* 1024MB DDR Corsair PC3200/400 CL 3 Corsair Valueselect
* Samsung SH-162C bulk schwarz SH-W162C/BEBE
* Thermaltake Swing schwarz VB6000BWS ohne Netzteil

zou de big typhoon passen in die kast?
(grootte case: Dimensions Height/width/Deep 430 x 190 x 500 mm)

merci alvast!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan