Archief - Aldi-laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zwiep858

Legacy Member
Krijg ge er bij Medion eigenlijk een windows 7 dvd mee of moede die zelf aan maken?

Vic 40+

Legacy Member
Wat ik ervan begrepen heb is medion één van die bedrijven die nog wel een cd/dvd mee levert,iig voor de recovery dan.

Het volgende word volgens mij standaard meegeleverd met laptops van medion,
Leveringsomvang,Accu, Adapter,Voedingskabel,Software CD-ROM's,Gebruikershandleiding.

Ik ga er dan even van uit dat er ook een cd van het besturingssysteem bij zit.

Kijk anders zelf even hier,
http://www.medion.com/nl/

zwiep858

Legacy Member
Ge ziet veel mensen die slechten ervaringen hebben met medion hun service (voor reparatie) maar bij acer is het al niet veel beter, ik ben echt aan het twijfelen

Maser00

Legacy Member
zwiep858 zei:
En welke alternatieven want voor zo een prijs vind ik toch niet een laptop met de zelfde specs.
Ik zou eerder voor een van deze gaan:
Sony Vaio VPC-EJ1M1E - Laptopshop.nl
HP Pavilion dm4-2100ed - Laptopshop.nl
Asus K53SV-SX706V - Laptopshop.nl
Lenovo Thinkpad Edge E520 NZ3B3MH - Laptopshop.nl
HP Pavilion dv6-6b20ed - Laptopshop.nl

Heeft die Medion eigenlijk USB 3.0?
Als ik een buget van +- €700 had zou ik voor de voorlaatste (de HP) gaan. De laatste (van Asus) lijkt me ook zeer goed.

De HP heeft USB 3.0 ondersteuning, de Asus heeft dan weer een betere processor. Beide hebben harde schijven van 5400 RPM, het enige minpunt imo. De resolutie is ook iets lager dan die van Medion. Maar hier ben ik zeker dat je kwaliteit hebt. Mijn broer had een medion: slecht toetsenbord, overhitting, slechte kwaliteit van scherm, slechte knoppen bij het touchpad, zwarte plek op de behuizing waar je hand ligt, geluid trekt op niks... Een vriend van me had ook een Medion en ongeveer dezelfde problemen, hij heeft zelfs zijn RAM al moeten vervangen en zijn videokaart is al doorgebrand geweest.

zwiep858

Legacy Member
Maser00 zei:
Ik zou eerder voor een van deze gaan:
Sony Vaio VPC-EJ1M1E - Laptopshop.nl
HP Pavilion dm4-2100ed - Laptopshop.nl
Asus K53SV-SX706V - Laptopshop.nl
Lenovo Thinkpad Edge E520 NZ3B3MH - Laptopshop.nl
HP Pavilion dv6-6b20ed - Laptopshop.nl

Heeft die Medion eigenlijk USB 3.0?
Als ik een buget van +- €700 had zou ik voor de voorlaatste (de HP) gaan. De laatste (van Asus) lijkt me ook zeer goed.

De HP heeft USB 3.0 ondersteuning, de Asus heeft dan weer een betere processor. Beide hebben harde schijven van 5400 RPM, het enige minpunt imo. De resolutie is ook iets lager dan die van Medion. Maar hier ben ik zeker dat je kwaliteit hebt. Mijn broer had een medion: slecht toetsenbord, overhitting, slechte kwaliteit van scherm, slechte knoppen bij het touchpad, zwarte plek op de behuizing waar je hand ligt, geluid trekt op niks... Een vriend van me had ook een Medion en ongeveer dezelfde problemen, hij heeft zelfs zijn RAM al moeten vervangen en zijn videokaart is al doorgebrand geweest.
Deze zijn bijna allemaal 15.6 inch's? En die 17.4 Sony Vaio VPC-EJ1M1E daar zijn de specs niet echt goed van zoals de videokaart is al een pak slechter. Ik zou graag een 17.4 inch hebben met de specs van de medion.

Dragon Racing

Legacy Member
Die medion ziet er inderdaad niet slecht uit.

Heb een nicht, die heeft denk ik het vorige model en heb daar ook al wat op gewerkt. Verder een neef van mij heeft er ook eentje gekocht, denk dezelfde als men nicht.

En die hebben er tot nu toe geen klagen over.



Heb ook al zitten te vergelijken, met laptops, die nu in reclame staan in de Makro, Vandenborre.

En ik kom tot nu toe op geen enkel uit, die wat gelijkaardig is in prijs (ofwel is het kleinere HD, kleiner scherm, enz...)

Dragon Racing

Legacy Member
Ik heb hier juist de folder (online) van de carrefour.

Folders - Promotie - Carrefour

Met grote namen merken om het zo te zeggen.

Ook geen die in de buurt komen van de Medion (als je bekijkt wat je voor prijs en inhoud krijgt)

Op blz 12 staat wel eentje met een I7, 1,5Tb en 8GB, maar die komt dan ook weer 100 eur duurder uit.

Maar die is dan volgens de site aangegeven door Tycho91 hierboven weer uitgerust met een slechtere videokaart (klasse 3) t.o.v. de medion (met klasse 2) videokaart

HyPnOTiZeR

Legacy Member
Ik heb mijn laptop nu al bijna 3j van Medion, werkt nog perfect en nooit klachten van gehad. Ik had meer problemen met de Sony Vaio dan met Medion.

zwiep858

Legacy Member
En hoe is de beeldkwaliteit, want daar besparen zo het schijnt nog al fel op? En op de koeling besparen ze zo het schijnt ook? En dat hij heel warm word?

komkommerman

Legacy Member
Ik heb nu ook iets meer dan 2 jaar een laptop van medion.
anderhalf jaar was de batterij al kapot en dit is blijkbaar geen garantie( batterij is maar 6 maanden garantie).
na 2 jaar is dan de harde schijf van de laptop ook kapot gegaan en na het bellen naar de helpdesk de laptop verzonden voor reparatie. Na iets meer dan 2 weken de laptop teruggekregen met een nieuwe harde schijf en een nieuwe batterij.

Het scherm is idd wel het grootste minpunt van de laptop, maar met de koeling heb ik geen problemen ondervonden.

Gurt11

Legacy Member
Ik heb al seffes al 5 jaar een laptop van Medion, het enige wat naar de haaien is, is de batterij. Voor de rest echt een heel goed studentenlaptopje! Office, internet en films/series draaien alsof het niets is :p meer moet een laptop van toen +/- 700 euro ook niet doen.

eurnie

Legacy Member
is deze dan niet beter? voor 780 eu? wel maar 2 jaar garantie
linkje

Technische details

Processor: Intel® Core™ i7-2670QM processor

Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 64-bit (OEM versie)
Kloksnelheid: 2,2 GHz
Geheugen: 8 GB
Geheugentype: DDR3 1333 MHz
Aantal geheugenbanken: 2
Gebruikte geheugenbanken: 2
Harde schijf capaciteit: 750 GB
Schermgrootte: 39,6 cm (15,6")
Aspect ratio: 16:9
Resolutie: 1366x768 pixels
Type beeldscherm: Mat scherm
LED backlight: Ja

Videokaart: NVIDIA® GeForce GTX555M met 2 GB GDDR3 videogeheugen

Dual Layer DVD-ReWriter

High Definition Audio (2 kanaals) met 2 geïntegreerde luidsprekers en subwoofer

Webcam: ingebouwd, 1280 x 1024, 30 FPS
USB 3.0 aansluitingen
Intel® Wireless Display (WiDi)
Biometrische vingerafdruk scanner voor gegevensbeveiliging

Accu

Accu aantal cellen: 8

4400 mAh

Verbindingen

Algemeen
2x USB 3.0, aansluiting voor USB-apparatuur (bijv. printer of scanner), levert meer stroom dan een standaard USB 2.0 poort
2x USB 2.0, USB-apparatuur (bijv. printer of scanner)
1x LAN (RJ45), netwerkaansluiting
1x Kensington slot, voor beveiliging tegen diefstal
Multikaartlezer

Audio*
1x Microfoon ingebouwd
1x Line in, aansluiting voor geluidopname
1x Line out incl. SPDiF, geluidsaansluiting

Video
1x HDMI out, monitoraansluiting
1x VGA (D-Sub) out, monitoraansluiting

Geïntegreerde Bluetooth 3.0 module

Netwerkkaart 10 / 100 / 1000 Mbit/s

Draadloze netwerkkaart 802.11b / g / n

Software (OEM versies)

Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 64-bit (OEM versie)

Windows® Live™ Essentials
Microsoft® Office 2010 Starter
Cyberlink Power2Go
Cyberlink Youcam
Kaspersky Internet Security 2011 (90 dagen trial versie)

Leveringsomvang

Accu
Adapter
Voedingskabel
Software CD-ROM's
Gebruikershandleiding

Afmetingen/gewicht/garantie en overige standaardgegevens

Afmetingen: 385 x 262 x 37,8 mm (B x D x H)
Gewicht: 2,7 kg
Garantie: 24 maanden garantie

Dragon Racing

Legacy Member
I7 ipv i5

Wel kleinere HD, kleiner scherm

voor videokaart vind ik enkel de GT 555M (en niet de GTX terug)

zwiep858

Legacy Member
Zouden jullie voor het merk acer of medion gaan, de prijzen zijn het zelfde alleen heeft de acer een Grafische kaart die iets slechter is maar ze zijn aan elkaar gewaagd.

Btw iemand die hem morgen gaat halen.

Dragon Racing

Legacy Member
Ik ben aan het twijfelen om hem te gaan halen.

Ben daarstraks naar de mediamarkt geweest om eens wat te vergelijken en ofwel kwamen diegene die wat in de buurt kwamen duurder uit.
Of ze waren kleiner, minder geheugen,enz...
Of er waren zaken niet aanwezig (zoals bv. bluetooth) en toch was het model duurder

Er waren er met een I7 (dus betere processor), maar de rest was dan weer stukken minder en dan natuurlijk weer een stuk duurder.

Voor dezelfde prijs, als de medion, vond ik enkel minder sterkere laptops daar.


Het enigste wat die van mediamarkt zeiden (had gewoon de specs meegenomen) was dat de videokaart iets minder was (voor zware games te spelen).

Maar het enigste ze daar steeds zeiden was een I7 (maar die verkoper was ook steeds laptops van 800 eur en hoger aan het aanraden)


------------------------

Heb zojuist ook m'n neef gesproken, die is zo'n medion de vorige keer gaan halen.
En die zijn er zeer tevreden over.
Prijs was wel 100 eur goedkoper dan nu, maar dat model had maar 4GB, 850GB HD en minder krachtige processor en videokaart.

Dragon Racing

Legacy Member
Ik dacht dat ik in een vergelijk zelf gezien had, dat de 630M eigenlijk nog beter was dan de 540M
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan