Archief - Aldi laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arie Moens

Legacy Member
Technische fiche van de Medion Akoya MD 98761 (P6812) die in de Nederlandse Aldi-filialen wordt verkocht:

Processor:
Intel Core i5-2430M (2,40 GHz, 3 MB Intel Smart Cache, Intel Hyper-Threading-Technology en Turbo boost-techniek)
Beeldscherm:
15,6″ (40 cm) breedbeeld 16:9, ontspiegeld, met LED-Backlight (1366 x 768 pixels)
Grafische kaart:
Intel HD Graphics 3000 (ingebouwd in CPU)
NVIDIA GeForce GT555M DirectX 11 met 1024 MB geheugen
Werkgeheugen:
8 GB DDR3 SDRAM
Opslag:
Harde schijf: 750 GB, mogelijkheid tot het inbouwen van een 2de harde schijf
Blu-ray Drive/Multi-standaard dvd-/cd-brander
USB 3.0-aansluiting voor snelle gegevensuitwisseling
Multikaartlezer (SD, SDHC, SDXC, MMC, MS & MS Pro)
Netwerk & Communicatie:
Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s
WLAN IEEE 802.11 n-Standard
Ingebouwde Bluetooth 3.0
WiDi (Wireless Display)
Multimedia:
High Definition Audio met 2 luidsprekers
Geïntegreerde 1,3 MP webcam en microfoon
Geïntegreerd multitouchpad
Voeding:
High performance Lithium-Ion accu met 8 cellen

Besturingssysteem:
Windows 7 Home Premium (64bit geïnstalleerd)
MEDION FastBoot voor snelle en eenvoudige toegang tot internet, e-mail en sociale netwerken zonder volledige systeemstart.
Afmetingen:
ca. 38 x 26 x 3,2 cm (B x D x H)
Gewicht:
ca. 2,8 kg (incl. batterij)

Aansluitingen:
3 x USB 2.0
1 x USB 3.0
1 x VGA
1 x HDMI Out
1 x LAN (RJ45)
1 x Microfoon In
1 x Line Out incl. S/PDIF

Software:
Windows 7 Home Premium 64 Bit
Microsoft Office 2010 Starter
Windows Live Essentials
Corel Draw Essentials
CyberLink PowerDVD
CyberLink PwerProducer
CyberLink Power2Go
CyberLink PowerDirector
Cyberlink YouCam
CyberLink MediaShow
Cyberlink MediaEspresso
Ashampoo Burning Studio
Ashampoo Photo Commander
Ashampoo Photo Optimizer
Ashampoo Snap
Kaspersky Internet Security 2011

Prijs: € 549

Meer lezen: ALDI MEDION AKOYA MD 98760 (P6812) in België en MD 98761 (P6812) in Nederland | DISKIDEE

Volgende week in Aldi Nederland verkoop bovenstaande laptop, en naar ik meen heeft Aldi op dat vlak geen slechte reputatie?
ik ken echter te weinig van pc's / laptops, dus als iemand kan zeggen of dit (prijs-kwaliteit) een topper is, laat maar weten!
Kan je hier ook deftig op gamen ?

Popay

Legacy Member
Prijs/kwalitiet zit het zeker goed. Je zal hier redelijk op kunnen gamen. Al ben ik zelf niet echt te vinden voor laptop gaming.

Vincort

Legacy Member
Gamen zeker "ok", Medion is op zich een degelijk merk, al hoor je veel mensen klagen over de garantie van Aldi uit.

Zot goede deal imo, zonde dat de Belgische versie die i5 en die 4gb extra ram niet heeft steken. Schandalig!

Iemand een idee hoe aan de Hollandse versie te raken? :p

chimpoman

Legacy Member
Ronduit schandalig dat in Belgie voor dezelfde prijs in dezelfde winkel toch een veel slechtere versie verkoopt... Deze ziet er zeker wel in orde uit voor die prijs.

Vincort

Legacy Member
chimpoman zei:
Ronduit schandalig dat in Belgie voor dezelfde prijs in dezelfde winkel toch een veel slechtere versie verkoopt... Deze ziet er zeker wel in orde uit voor die prijs.

Heb momenteel voor 500euro een Acer in bestelling staan met een gt540m en i3-2330M.

Overweeg serieus deze te gaan halen in Holland fzo :p

chimpoman

Legacy Member
Ik zou zo ook nog beginnen twijfelen voor die prijs. Zeker na de goede ervaringen met mijn huidige medion laptop die toch al 5 jaar oud is en nog altijd 0 problemen heeft gehad, terwijl ik hem wel redelijk intensief gebruik.

Vincort

Legacy Member
chimpoman zei:
Ik zou zo ook nog beginnen twijfelen voor die prijs. Zeker na de goede ervaringen met mijn huidige medion laptop die toch al 5 jaar oud is en nog altijd 0 problemen heeft gehad, terwijl ik hem wel redelijk intensief gebruik.

Maar holland, dat is echt ver en ik neem aan dat je deze beter op 9/11 zelf gaat halen. Zou al iemand moeten vinden die hem voor mij wilt gaan halen en dat ik hem dan in het weekend ga oppikken fzo...

pstubru

Legacy Member
Gasten hou er wel rekening mee dat de laptops in Nederland een Qwerty toetsenbord hebben !

Vincort

Legacy Member
pstubru zei:
Gasten hou er wel rekening mee dat de laptops in Nederland een Qwerty toetsenbord hebben !

Real men type both :cool:


EDIT
Moest er iemand eentje gaan halen woensdag, zou die evt. een 2de voor mij willen meenemen? Ik ben betrouwbaar (zie itrader), en ben bereid (mits goede itrader of dergelijke) op voorrand te betalen + vergoeding.

Arie Moens

Legacy Member
Klinkt allemaal lekker positief :) Ga hem waarschijnlijk wel halen, enkel nog een manier vinden want moet werken.

Extrizyo

Legacy Member
damm voor die prijs kan je toch wel niet klagen.. ziet er echt wel goed uit :) medion is nu ook geen brol merk imo, ben er altijd al content van geweest

eurnie

Legacy Member
blijkbaar zou hij snel verhitten?
ga er waarschijnlijk wel woensdag om gaan, maar die verhitting doet mij wat twijfelen :s

Zitaki

Legacy Member
Zelfs de Belgische aanbieding is niet slecht. Iemand die beter doet voor die prijs?
De Nederlandse aanbieding is helemaal te gek! Hoe komt het trouwens dat hij daar prijs/kwaliteit nog beter is?

phate_13

Legacy Member
Zitaki zei:
Zelfs de Belgische aanbieding is niet slecht. Iemand die beter doet voor die prijs?
De Nederlandse aanbieding is helemaal te gek! Hoe komt het trouwens dat hij daar prijs/kwaliteit nog beter is?

Door het qwerty - azerty verschil. De markt voor azerty laptops is veel kleiner. Heeft oa. met massaproductie te maken dus. Qwerty wordt meer verkocht en is daardoor relatief goedkoper te produceren. Ook heb je een lichtjes lagere belastingsvoet in Nederland, en denk ik, een iets hardere concurrentie (deze hardere concurrentie is in het algemeen zo, maar natuurlijk nog sterker op laptopvlak omdat er meer keuze is doordat het ook qwerty is).

jayzero

Legacy Member
'k ga morgen in reusel eentje halen smorgens vroeg dat ik zeker op tijd ben. is maar een klein half uurtje rijden van hier dus..

FlameDB

Legacy Member
dat is inderdaad een redelijk geschifte deal, en qwerty ben je dan mss niet gewend, er is een reden dat praktisch gans de wereld qwerty gebruikt (het is gewoon logischer opgesteld imo)

alsk mijn laptop nog niet had, stond ik zeker aan een aldi morgenvroeg net over de grens :)

phate_13

Legacy Member
Weetje : Qwerty is niet logischer opgesteld :
De uitvinder van de eerste productieschrijfmachine, Christopher Sholes, zette op zijn eerste model de letters op het toetsenbord in alfabetische volgorde. In het mechaniek van de machine leverde dit problemen op, omdat enkele veel gebruikte tekens vlak naast elkaar kwamen te liggen. De handgebouwde machine functioneerde traag, zodat de letterstangetjes veelvuldig tegen elkaar botsten en klem bleven zitten. Sholes verplaatste daarop een aantal letters in het mechaniek, waardoor ook de volgorde op het toetsenbord veranderde.

Kortweg : Veel gebruikte letters zijn uit elkaar gehaald. Hierdoor moet je dus juist meer moeite doen. Het logischer in elkaar zittende dvorak slaat echter niet aan uit gewoonte.

dask

Legacy Member
Er zit nog een DVB-T mini usb ontvangertje bij de Belgische actie, mooi extraatje. Beiden zijn aan elkaar gewaagd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan