Archief - Advies voor beginnende PC-gamer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Python[BE]

Legacy Member
Hoi allemaal,

Ik wil reeds een tijdje de overstap maken van console naar pc-gaming, en zoek een passende pc hiervoor. Momenteel wil ik eerlijk gezegd niet té veel spenderen aan de desktop, ik wil gewoon wat uit proberen en het hoeft niet eens de nieuwste games op max te kunnen spelen. Games die ik vooral wil spelen (en liefst op max) op de pc zijn Starcraft 2, TF2, ...

Ik zoek zowel nieuwe als 2dehands PC's.

Een voorbeeld van een 2dehands pc die me in het oog viel:

HP Elite PC:
- Cpu: amd phenom x4 9500 quad-core processor 220mhz
- Gpu: nivdia geforce 9600GT 512 mb
- Ram: 6gb
- harde schijf: 500gb 7500rpm
- Orginele key van windows 7 profesional 64bit besturings systeem
-antenne aansluiting
- 8 usb 2.0
-vga +hdmi aansluiting
...

Samen met packard bell maestro 22 inch full hd scherm voor 450 euro? Te veel?

Of zou ik eerder opteren voor een nieuwer systeem?

Mijn budget draait rond de 700 euro (hoewel ik wel meer aankan, maar ik heb schrik té veel geld uit te geven aan iets wat ik misschien niet nodig ga hebben , of zit ik hier fout?

Enig advies is welkom!
Grtz

Tharionos

Legacy Member
geachte heer ,

ik snap uw bezorgdheid compleet en inderdaad is het goed om het bij je eerste pc wat rustig te houden :D


zeker niet een volledige merk pc zoals hp , dell desktop kopen .


voor de prijs dat die kosten kan je normaal een betere pc samenstellen zoals andere wel zullen zeggen .


mijn excuses voor men nogal chaotische post

ik heb natuurlijk even snel geantwoord en ook niet op men beste moment .

indien niemand je morgen al heeft geholpen zal ik zeker mijn best doen om je te assisteren

ik wil je bij deze veel succes wensen bij de instap in de PC gaming :D

Mr.Hankey

Legacy Member
Zoals tharionos al zei; ga voor een samengestelde pc. Veel kwalitatiever !

Python[BE]

Legacy Member
Ok dan wacht ik nog wel een tijdje voor een aankoop..maar moeilijk om zelf iets samen te stellen terwijl ik zo weinig van hardware weet..

Vic 40+

Legacy Member
Kan je 'm zelf in mekaar zetten?

Moet er ook een scherm/toetsenbord en muis bij?

Python[BE]

Legacy Member
zelf in elkaar zetten moet wel lukken ja, randapparatuur niet noodzakelijk.

Tharionos

Legacy Member
daarvoor zijn wij hier python om je er mee te helpen :D

ik ben er zeker van dat er wel iemand is die je kan assisteren bij het samenstellen van een mooie pc voor je budget .

ik ben er persoonlijk niet zo ervaren in om een pc voor andere mensen samen te stellen ( soz :p ) .

mdgf

Legacy Member
Starcraft 2 is a bitch, daarvoor wil je een zo snel mogelijke procesor, maar er worden slechts 2 cores gebruikt. Een 2500k en zo ver mogelijk overklokken gaat dus de beste resultaten geven. Dan gecombineerd met wat er nog overschiet voor de graka (6870) kun je wel redelijk wat bang krijgen.
Maar dan ga je met 700€ wel al windows moeten hebben, liefst ook een harde schijf en/of case.

Maar beide games zijn denk ik niet al te zwaar zolang je niet alles open wilt zetten, dus als je gewoon op high settings wilt spelen met 30fps dan kan het wss wel veel goedkoper.

Tharionos

Legacy Member
ik draai dit spel redelijk goed op acceptabele settings en zo nieuw is hij niet ( 3 jaar ) met een 512 mb kaart

de eerste intel core duo quad processor

voor je maar een idee te geven


dus ik ben er zeker van dat je een aangename speelevaring zult hebben met de voorgestelde mobo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan