Archief - Advies over componenten gevraagd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Waar kwam je deze melding tegen? Zoek het gewoon eens op op de site van het moederbord...

BloodSeaker

Legacy Member
Phate

Stond bij Alternate als je die combi wou bestellen. Ik vond het een beetje een rare foutmelding, maar wil niet riskeren dat ik het thuis krijg en even 100€ heb weggegooid omdat het echt niet werkt ;)


Thanks Fortuneke: volgens die PDF moet dat gewoon werken ;)

verreckie

Legacy Member
fortuneke zei:
ben je echt tevreden over de z77 extreme 4 ?

denk ook deze aan te schaffen

de digi 8+4 spreekt me veel aan :D ( overclocken )

juist nog aan het twijfelen of ik er een Thermalright silver arrow of Noctua D14 op zet

Yup, prachtig bordje.
Heb nog niet alles goed getest, maar de eerste indrukken zijn goed. :)

En bij mij komt er de noctua op, enige tijd geleden hier op t forum gekocht.

fortuneke

Legacy Member
zit te twijfelen tussen GA-Z77X-D3H ( ? phase )en Asrock z77 extreme 4 (8+4 phase )( beide zelfde prijzen)

dual bios spreekt me ook aan van de gigabyte

BloodSeaker

Legacy Member
Ik ga die Gigabyte nemen. Heb die al vaker gehad en ken er veel met een Gigabyte bord en zijn er altijd tevreden van. ASRock is voor mij een onbekende en doet me denken aan een budget merk van Asus om een of andere reden :D

Enige dat ik nog over twijfel nu is de CPU koeler :)

fortuneke

Legacy Member
cpu cooler = simple ==> scythe mugen 2 rev B of thermalright macho HR-02

de tijd van zalman is gepasseerd

BloodSeaker

Legacy Member
Thermaltake it is ;)

Minder geluid, variabele snelheid (en dan nog minder dus) en nog net iets lichter
En ruimte genoeg in men case :D
Thanks fortuneke

fortuneke

Legacy Member
BloodSeaker zei:
ThermalRIGHT it is ;)

Minder geluid, variabele snelheid (en dan nog minder dus) en nog net iets lichter
En ruimte genoeg in men case :D
Thanks fortuneke

:)

BloodSeaker

Legacy Member
Ja datte :p
Dom namen die op mekaar lijken :p

ok nog 1 vraagje voor de zekerheid

Kan ik ook mijn 2 1TB schijven in RAID zetten als ze niet als 'c' schijf staan?
Zou nl net daarvoor 2 schijven van 1TB kopen ipv 1 van 2TB, dan moet ik niet handmatig backuppen iedere keer

phate_13

Legacy Member
Dat is perfect mogelijk. Raid 1 dus? :)

Overigens : Zie dat niet als een back-up he. Als je immers per ongeluk iets zou wissen of iets in die aard, dan ben je wel de data kwijt he. Raid 1 helpt enkel tegen het uitvallen van de HDD. ;)

BloodSeaker

Legacy Member
@phate_13: serieus???
Ik dacht dat je dan mirrorring had, en je vervolgens als 1 schijf kapot gaat, een andere in de plaats kan steken en hij alles opnieuw mirrort?

phate_13

Legacy Member
Ja inderdaad, dat is toch ook zo? Heb ik mezelf dan zo slecht uitgedrukt? Het is inderdaad zo dat als één HDD wegvalt, dat je dan gewoon nog aan al je data kunt, omdat alle data dubbel staat.

Waar ik je echter voor waarschuw is dat bv. Zelf iets deleten, een virus, ... er voor zorgt dat dingen op de 2 HDD's worden gewist. Aangezien op beide krak hetzelfde gebeurd. Dus er blijft zeker een risico mee verbonden!

BloodSeaker

Legacy Member
aaaaah :D

Jaja, dat weet ik, maar dat is geen erg. Die schijven komen puur voor muziek en films en zo, daar ga ik nie zelf op wissen.
En nog geen virus op pc voorbije 10 jaar, dus dat hoop ik zo te houden ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan