Archief - Advies over componenten gevraagd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vic 40+

Legacy Member
Voor een tientje meer heb je de GIGABYTE GA-Z68XP-UD3 Art.-Nr.: GREG44 € 124,90* ,deze heeft iig nog een hdmi aansluiting zodat mocht je graka niet werken of stuk gaan je nog de mogelijkheid hebt om de onboard te gebruiken eventueel via een hdmi->dvi adapter,verder heeft ie hetzelfde aantal aansluitingen mbt de usb poorten.

Het volgende geheugen is alweer een tientje goedkoper dan jouw keuze,
GeIL 16 GB DDR3-1333 Quad-Kit Art.-Nr.: IEIF83J9 € 74,90*

BloodSeaker

Legacy Member
Thanks vic. Mobo lijkt me zeker een goede oplossing

Geil geheugen heb ik nog nooit gehad. Altijd corsair. Is Geil beter in performance?


Iedereen alvast bedankt voor de nuttige info en vele respons;)

Vic 40+

Legacy Member
De performance van beide merken geheugen zal elkaar weinig of niet ontlopen denk ik (beide 1333mhz).
Je zou daar reviews voor op moeten zoeken,maar alleen in benchmarks zal je het verschil zien/merken als het er al is,bij gewoon gebruik (ook games) zal het verschil verwaarloosbaar of eigenlijk niet bestaand zijn denk ik.

Een review over weliswaar 1600mhz geil black dragon ram,
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...sg=AFQjCNHuQdtY90ZYEx_QXwKE1Jb8WG6BLQ&cad=rja

mdgf

Legacy Member
Mijn motto voor geheugen is gewoon het goedkoopste nemen, qua performance zit daar geen verschil op.

BloodSeaker

Legacy Member
Ok mannen thanks

Ik ga dadelijk de config nogmaals samenstellen na alle opmerkingen en dan post ik een updateje.
En dan kijken wat goedkoopste is. Voorlopig wint azerty.nl :)

BloodSeaker

Legacy Member
Sorry maar nog een vraag die niet beantwoord is: wat is de beste chipset voor moederbord? Er zijn er blijkbaar veel verschillende bij diee 1150 socket mobo

Timotiza

Legacy Member
Ik kan mis zijn maar ik geloof dat het meest gekochte daarin toch 1155 sockets zijn.

BloodSeaker

Legacy Member
Timo, dat weet ik al. Maar welke chipset. Er is p67, z77 e, h61 en weet ik wat op die moederborden

BestGamer

Legacy Member
z77 voor ivy bridge en voor sandy bridge z68 omdat je dan kan overclocken.

phate_13

Legacy Member
Aangezien de Z77 moederborden toch al beschikbaar zijn, zou ik, ook als je niet meer wilt wachten op de Ivy Bridge processoren, toch zo'n moederbord nemen precies. ASRock Z77 Extreme4 bv.

BloodSeaker

Legacy Member
Thanks :p

Al die verschillende chipsets tjonge toch, onthou dat maar eens :D

Arakesh

Legacy Member
phate_13 zei:
Aangezien de Z77 moederborden toch al beschikbaar zijn, zou ik, ook als je niet meer wilt wachten op de Ivy Bridge processoren, toch zo'n moederbord nemen precies. ASRock Z77 Extreme4 bv.

Ik heb een vraag over deze mobo en deze is het volgende:
Bij de extreme 6 word een front usb3.0 frontje bijgelverd met 2x usb 3.0 in!
Ik heb heel wat cases al bekeken met usb 3.0 in maar die gebruiken het front meer als een usb hub... Je moet dan echt een usb kabel die in je case loopt aan je case uit doen steken en dan in je rear usb 3.0 aansluiting op je mobo aansluiten! >-<

Nu is mijn vraag zit dat usb3.0 frontje dat in de doos zit van de extreme 6 ook bij de extreme 4 ?
ASRock Z77 Extreme4 Review by Vortez.net
Vermits de Z77 ook beschikt over een "Native uSB3" connector op het mobo.
lijkt me interessant dit kitje te hebben en dan gewoon te zoeken naar een case zonder usb3.0.
bestaat er een extreme 4 z77 reeks van asrock met en zonder front en indien enkel zonder het frontje met de usb ports ook los verkrijgbaar?

phate_13

Legacy Member
Je hebt ondertussen ook steeds meer gewone USB aansluitingen hoor. Waarbij je dus gewoon een kabeltje aansluit op het moederbord onboard. De eerste moederborden met USB 3.0 hadden vaak maar 2 poorten, het kost immers geld om meerdere controllers om je moederbord te zetten. Daardoor moest je dan zo'n kabel gaan doorlussen. Als je dat nu gaat aanschaffen is dat gemakkelijk te vermijden.

Arakesh

Legacy Member
er zijn nog redelijk wat cases in omloop met die usb3.0 kabel lus en dat is iets wat ik niet wil vandaar mijn eerdere vraag.
zal dan nog wat dieper moeten gaan graven om de cases uit te komen die de usb3.0 front met de connecter aan om aan te sluiten op de Native !usb3.0 port.
Vermits de extreme 4 er toch over beschikt zal ik nog wat graafwerk gaan verrichten.
die kabel doorlussen is voor mij persoonlijk een doorn in het oog.
mocht ik het frontje toch kunnen vastkijgen dan opent de optie zich om een usb2.0 case te nemen.

Ga volgende maand nog eens deftig graven naar de ideale case :woohoo:
met de hoop dat het aanbod dan uitgebreid is qua usb3.0 front case aansluitingen ZONDER USB3.0 Loop kabel voor achterop je mobo aan te sluiten.

BloodSeaker zei:
Thanks :p

Al die verschillende chipsets tjonge toch, onthou dat maar eens :D
@ BloodSeaker, waarom alternate.nl? hun .be locatie is ergens in antwerpen.
Als alternatief wat voor ons interessanter is www.power4pc.be
afhaalpunt in tongeren zelf relatief dicht in de buurt van de statie.
op hun site gewoon de socket aanklikken en je krijgt alle mobo voor dat type socket van verschillende merken :)

Ik ga zekers niet naar antwerpen rijden om pc in te leveren voor dienst na verkoop hoor.
Maar dat is mijn mening hé, ik kan je niet dwingen.

BloodSeaker

Legacy Member
Arakesh. Prijzen zijn van alternate.be hoor. Had ook even bij azerty.nl gekeken omdat je daar vaak wel wat geld kan uitsparen.

Power4pc ken ik ja. Maar geen idee over hun prijzen en de producten die ze kunnen leveren.
Zal er eens navraag doen.

Vooral mobo twijfel ik nog. Ps: bij bepaalde mobos werkt geil blijkbaar niet volgens alternate. Dit omdat ze dual sided zijn en moederbord enkel single sided ondersteunt. Geen idee wat ze bedoelen maar ja :D

phate_13

Legacy Member
ASRock Z77 Extreme4.
CM 690 II Advanced (USB 3.0 version).

verreckie

Legacy Member
Arakesh, soortgelijke front panels kun je wel apart vinden.
Ik dacht die nog gezien te hebben op ebay, voor niet veel geld.

Heb mij gisteren een Z77 Extreme 4 en Corsair Obsidian 550D aangeschaft en ben er zeer tevreden van.
Nu nog wachten op die ivy bridge en tis helemaal compleet. :)

BloodSeaker

Legacy Member
Ok, ik heb een nieuwe config samengesteld, rekening houdend met de opmerkingen die ik in de openingspost nu zet (dus over 2 minuten)

Vragen hierbij
De videokaart vond ik enkel bij Sapphire, maar veronderstel dat dit ook goed is ;)
Bij het geheugen en mobo combo (om het even welke combo met 16GB geheugen), geeft hij de melding hieronder. Maar mobo ondersteunt tot 32GB, dus kan dit een probleem zijn?

Code:
Bij de door u geselecteerde hoeveelheid geheugen modules, kunnen enkel enkelzijdige modules worden gebruikt. U kunt de dubbelzijdige modules vervangen door enkelzijdige, of het aantal dubbelzijdige modules verminderen.

Is er een andere CPU koeler die beter is? Ik heb nogal Zalman gehad en was er tevreden van, maar die LED moet niet voor mij, al vind ik bij Zalman bijna allemaal met LED.

fortuneke

Legacy Member
verreckie zei:
Arakesh, soortgelijke front panels kun je wel apart vinden.
Ik dacht die nog gezien te hebben op ebay, voor niet veel geld.

Heb mij gisteren een Z77 Extreme 4 en Corsair Obsidian 550D aangeschaft en ben er zeer tevreden van.
Nu nog wachten op die ivy bridge en tis helemaal compleet. :)

ben je echt tevreden over de z77 extreme 4 ?

denk ook deze aan te schaffen

de digi 8+4 spreekt me veel aan :D ( overclocken )

juist nog aan het twijfelen of ik er een Thermalright silver arrow of Noctua D14 op zet

BloodSeaker

Legacy Member
Iemand die trouwens een antwoord op dat geheugen-mobo vraagje weet?
Best interessant want als dat niet past heb ik probleem na bestelling :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan