Betere contrastwaarden, vloeiender beeld bij snelle bewegingen en een meer naturel kleurenpalet. Bij een LED heb ik vaak het gevoel dat ik naar poppen aan het kijken ben. Het oogt allemaal kunstmatig, een beetje te vergelijken met de grafische weergave van een animatiefilm zoals Kuifje bijvoorbeeld. Terwijl als je een gezicht ziet op een plasma dan is het precies of die mens staat voor je neus. Bovendien is een LED veel feller qua lichtweergave waardoor je - tenzij hij in een goed verlichte ruimte staat - sneller vermoeide ogen krijgt. Ik krijg er zelfs koppijn van als ik daar meer dan een uur naar kijk.
In de winkels springen die LED's er uit omdat ze veel meer helderheid kunnen produceren, maar in een normale huiskamer komt een plasma imo veel beter tot zijn recht. Ze zijn alleen gevoelig voor lichtreflecties, daar moet je altijd rekening mee houden als je zo'n type tv koopt. Het meerverbruik is er weliswaar wel tegenover een LED, maar men overdrijft daar in. Als het 5 euro per maand scheelt dan is het al veel bij het gemiddelde gezin.