Archief - Aankoopadvies TV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beemer_m3

Legacy Member
Ik ben van plan om zeer binnenkort, waarschijnlijk dit weekend, een nieuwe TV te kopen. Nu, heeft er iemand advies wat een goeie koop zou zijn? Natuurlijk moet het sowieso een Full HD toestel zijn, en met ongeveer een diameter van 1 meter. Voorkeursmerk bij mij is Samsung.

sir oinksalot

Legacy Member
ik zou u een panasonic G30 aanraden (fanboy alert)
je zal in het dagelijkse leven/op het internet veel tegenstaanders van plasma tv's tegen komen die beweren dat die technologie verouderd is, maar ik vind dit persoonlijk de beste tv in zijn price range die ik al ben tegengekomen, toch als je vooral in een donkere ruimte kunt kijken

beemer_m3

Legacy Member
sir oinksalot zei:
ik zou u een panasonic G30 aanraden (fanboy alert)
je zal in het dagelijkse leven/op het internet veel tegenstaanders van plasma tv's tegen komen die beweren dat die technologie verouderd is, maar ik vind dit persoonlijk de beste tv in zijn price range die ik al ben tegengekomen, toch als je vooral in een donkere ruimte kunt kijken

Het zou vooral in de living zijn, en is redelijk goed verlicht (veel glas). Wat is juist het voordeel van plasma tov LED?

ALF 2.0

Legacy Member
Betere contrastwaarden, vloeiender beeld bij snelle bewegingen en een meer naturel kleurenpalet. Bij een LED heb ik vaak het gevoel dat ik naar poppen aan het kijken ben. Het oogt allemaal kunstmatig, een beetje te vergelijken met de grafische weergave van een animatiefilm zoals Kuifje bijvoorbeeld. Terwijl als je een gezicht ziet op een plasma dan is het precies of die mens staat voor je neus. Bovendien is een LED veel feller qua lichtweergave waardoor je - tenzij hij in een goed verlichte ruimte staat - sneller vermoeide ogen krijgt. Ik krijg er zelfs koppijn van als ik daar meer dan een uur naar kijk.

In de winkels springen die LED's er uit omdat ze veel meer helderheid kunnen produceren, maar in een normale huiskamer komt een plasma imo veel beter tot zijn recht. Ze zijn alleen gevoelig voor lichtreflecties, daar moet je altijd rekening mee houden als je zo'n type tv koopt. Het meerverbruik is er weliswaar wel tegenover een LED, maar men overdrijft daar in. Als het 5 euro per maand scheelt dan is het al veel bij het gemiddelde gezin.

jeami52

Legacy Member
Ik heb eergisteren bij bol.com deze TV Samsung LE32D550 - Lcd TV - 32 inch - Full HD
besteld, en is vandaag geleverd. Prijs was 309 + 1.95 verzendkosten.

sir oinksalot

Legacy Member
Reapo zei:
Betere contrastwaarden, vloeiender beeld bij snelle bewegingen en een meer naturel kleurenpalet. Bij een LED heb ik vaak het gevoel dat ik naar poppen aan het kijken ben. Het oogt allemaal kunstmatig, een beetje te vergelijken met de grafische weergave van een animatiefilm zoals Kuifje bijvoorbeeld. Terwijl als je een gezicht ziet op een plasma dan is het precies of die mens staat voor je neus. Bovendien is een LED veel feller qua lichtweergave waardoor je - tenzij hij in een goed verlichte ruimte staat - sneller vermoeide ogen krijgt. Ik krijg er zelfs koppijn van als ik daar meer dan een uur naar kijk.

In de winkels springen die LED's er uit omdat ze veel meer helderheid kunnen produceren, maar in een normale huiskamer komt een plasma imo veel beter tot zijn recht. Ze zijn alleen gevoelig voor lichtreflecties, daar moet je altijd rekening mee houden als je zo'n type tv koopt. Het meerverbruik is er weliswaar wel tegenover een LED, maar men overdrijft daar in. Als het 5 euro per maand scheelt dan is het al veel bij het gemiddelde gezin.

ik dacht eens gelezen te hebben dat als je 8 uur per dag tv zou kijken, een plasma tv je op jaarbasis €20 extra zou kosten, een te verwaarlozen kost dus

nu, in het geval van de TS is die plasma mss toch niet meer zo interessant want eerlijk is eerlijk, in een omgeving met veel lichtinval zijn de kleuren dan weer zeer flets

gibbles

Legacy Member
sir oinksalot zei:
ik zou u een panasonic G30 aanraden (fanboy alert)
je zal in het dagelijkse leven/op het internet veel tegenstaanders van plasma tv's tegen komen die beweren dat die technologie verouderd is, maar ik vind dit persoonlijk de beste tv in zijn price range die ik al ben tegengekomen, toch als je vooral in een donkere ruimte kunt kijken

Ik kan dit alleen maar bevestigen. Deze ook aangekocht op aanraden van een vriend die bij een elektro zaak werkt en ben enorm tevreden met de kwaliteit en mogelijkheden van deze Plasma. Als ik deze vergeleek met andere LED tv's moesten die zwaar onderdoen...

Tribal

Legacy Member
In een lichte omgeving ben je beter af met een lcd/led. Wat is je budget eigenlijk en voorwat ga je die voornamelijk gebruiken ?

ALF 2.0

Legacy Member
sir oinksalot zei:
nu, in het geval van de TS is die plasma mss toch niet meer zo interessant want eerlijk is eerlijk, in een omgeving met veel lichtinval zijn de kleuren dan weer zeer flets

Dat is zo idd, in een lichtrijke omgeving komt een LED beter tot zijn recht. 's Avonds ga je dan mss wel het gevoel hebben dat je naar een lichtbak zit te kijken. Mits het aanpassen van de helderheid kan je dat wel wat corrigeren uiteraard.

Mr. Humphries

Legacy Member
Idd, in een lichte omgeving ben je beter af met een LED, maar eerlijk gezegd kijk ik liever naar tv in een verduisterde ruimte. Daarnaast, als je telkens de helderheid moet aanpassen naar mate het lichter of donkerder is in de kamer, dat is ook niet echt gebruiksvriendelijk.

Er zijn natuurlijk ook wel tv's met een sensor, maar daar krijg ik het van op mijn heupen, want met het minste licht dat er wat verschilt, gaat hij al beginnen spelen met de backlight :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan