Archief - Aankoop van dj mixer/versterker

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

snowwhitesoils

Legacy Member
Hey ik had graag wat advies van mensen wat op heden een goede aankoop is als mengpaneel (4-kanaals). Wil er gerust een som geld aan uitgeven, ik koop liever van het begin deftig materiaal dan er na toch met slecht werkende faders te werken of ruis te krijgen na een tijd.

Ik heb mijn oog wel laten vallen op pioneer en rodec.

Rest van info is dat ik met 2x technics sl1210 mk2 draai.

Ik heb dit al in de dj thread gevraagd, maar daar antwoorden ze niet..

En op wat moet ik letten bij aankoop van versterker ?

str0ntj3

Legacy Member
Mengpaneel als het wat mag kosten :
- Pioneer DJM 900 Nexus (<= aanrader en niet zo superfancy maar wel supergoed)
- Pioneer DJM 2000 (<= fancy en zeer veel functies)

Dit zijn zowat de standaards, er zijn wel nog goeie merken (ivm geluidskwaliteit en stevige bouw) maar die hebben dan meestal minder mogelijkheden of functies (filters,...)

snowwhitesoils

Legacy Member
thnx voor de snelle reactie, maar ik dacht aan een 1000 euro zoiets ? nog enige aanraders binnen dit klassesegment ? En wat voor monitors raad je zoal aan ik woon op een apptmnt, maar heb chille buren en een aparte kamer waar ik muziek draai. Dus het mag goed gaan :D, maar het moet niet te overdreven zijn deze zijn vooral voor thuisgebruik dan en niet voor mee te nemen..

skampy

Legacy Member
Dan zou ik gaan voor krk rp8' s. 500 &euro; / paar. Punchy bas, zeker luid genoeg, leuke set om mee te draaien.

Musk

Legacy Member
Ik zou van KRK wegblijven.


En is een Pio djm400 niet al genoeg?


Zo'n 900/1000/2000 heeft belachelijk veel functies die je met je technics nooit zal gebruiken. :)


ALs het toch wat mag kosten, dan zou ik eerder investeren in monitors.


Aangezien je van Limburg bent, zou ik eens gaan luisteren in S2 (s2store.be) aan de zuidderring te Genk.


Hier staat een room met een hele hoop monitors die je allemaal kan beluisteren.


Vergelijk dan maar eens die KRK's met bv. De JBL LSR-series. (Dat had ik ook gedaan en was meteen verkocht!)



Ik zou zeggen:


Mixer:


Ecler NUO4/Pioneer DJM-400/Ecler MAC40/Vestax PMC 280/ Allen&Heath Xone


Monitors:


Kan je eigenlijk alleen de mijne aanraden, omdat ze al de rest binnen die prijsklasse toch wel vermoorden naar mijn mening. Ik heb het hier over mixen, muziek, ... Niet over producen/neutraal geluid. :)


JBL LSR2328p

str0ntj3

Legacy Member
Musk zei:
Monitors:


Kan je eigenlijk alleen de mijne aanraden, omdat ze al de rest binnen die prijsklasse toch wel vermoorden naar mijn mening. Ik heb het hier over mixen, muziek, ... Niet over producen/neutraal geluid. :)


JBL LSR2328p

:scream: DIE WIL IK!
ben nogal een JBL fan op da gebied :p dus euh, volgens mij ook geen betere keus :love:



ivm met het mengpaneel, ondertussen zijn er al wat nieuwere versies op die DJM-400 dacht ik...

snowwhitesoils

Legacy Member
thxn voor de reacties maar ik houd in gedachte dat ik mss later ooit wel cdjs haal voor eventueel bij aan te sluiten Maar denk dan eerder serato/traktor voor op de technics aan te sluiten. Ook vind ik wel dat de djm 700 leuke effecten heeft, mss beter dan djm 400 en een effectenbox apart ? En producen zal er nog niet snel inzitten denk ik nee. alhoewel prullen met een roland 303 kan ook wel altijd leuk zijn :D.

Tis eigenlijk vooral voor te amuseren thuis, af en toe een setje op te nemen. En mss als het allemaal vlot wel eens ergens te draaien. Ik ben ook geen grote voorstander van effecten thans, zeker niet in een mix.. maar zo eens af en toe als je ergens draait kan dit wel leuk zijn. Hebben die jbl al ingebouwde versterker ?

str0ntj3

Legacy Member
Wel ik doe het zelfde. Thuis zo wat mixen enz.
Ik heb 2de hands 2x CDJ-1000's en een DJM-400 kunnen op ge kop tikken voor de helft van een nieuwe installatie... daarbij heb ik traktor gekocht en dat werkt vrij goed.

De JBL's zijn voorzien van 2 versterkers (Bi-Amp systeem) waarbij de hoge tonen speaker apart wordt versterkt en de lage tonen ook door een aparte versterker => serieus voordeel in klankkwaliteit. Ik ga ze mij ook bestellen denk ik :) bij bax-shop voor 2 stuks 450 euro ongeveer...
edit: ik had the over de JBL LSR2325-P, de LSR2328-P zijn wel redelijk wat duurder :) Die hebben een 8" woofer ipv een 5".

snowwhitesoils

Legacy Member
Het zal ook wel hard genoeg spelen wss :D En ik heb technics ook voor 600 euro kunnen aanschaffen van eerste eigenaar, met ortofon concorde naalden. Zijn in prima staat, en vind het toch net iets leuker iets tastbaar te hebben, en een collectie van vinyl op te bouwen. en dan eventueel traktor later bijkopen voor met mijn macbook te linken aan de draaitafels.

Is zo een effectenconsole de moeite ? Soms zie je wel op youtube filpmjes dat je ook wel leuke dingen er mee kan doen.

Musk

Legacy Member
kvind het verschil tussen de JBL 5" en de JBL 8" toch wel betrekkelijk groot. Die 5" missen echt veel bas.

Op 2dehands.be staat dacht ik een set voor zo'n 1000 euro, da's met alles van de reeks, misschien kan je een leuke deal met die persoon maken. (bv. Alleen de speakers, ...)

skampy

Legacy Member
mja, da's dan wel een verschil van 300 &#8364; tssn de krk's en de jbl's...veel geld.

str0ntj3

Legacy Member
Musk zei:
kvind het verschil tussen de JBL 5" en de JBL 8" toch wel betrekkelijk groot. Die 5" missen echt veel bas.

Op 2dehands.be staat dacht ik een set voor zo'n 1000 euro, da's met alles van de reeks, misschien kan je een leuke deal met die persoon maken. (bv. Alleen de speakers, ...)

Ik heb een mailtje verstuurd naar die gast. :bow:

Musk

Legacy Member
skampy zei:
mja, da's dan wel een verschil van 300 € tssn de krk's en de jbl's...veel geld.

Ja maar wat is €300 als je een DJM-900 Nexus gaat aanraden? :)


Die mixer biedt veel minder meerwaarde dan de speakers.

snowwhitesoils

Legacy Member
Musk mag ik vragen dan wat jij doet in je mixen, om niet alleen maar te beatmatchen en wat meer eruit te halen.. ok scratchen maar dit past lang niet bij alle muziekgenres..

Musk

Legacy Member
De opbouw van de set verzorgen :)

Ik vind effecten weinig tot geen meerwaarde bieden. Da's natuurlijk subjectief en mag ieder voor zich uitmaken.



Hangt ook veel af van het genre muziek dat je draait.

JackM

Legacy Member
Welke muziek wil je gaan draaien? Mijn geschiedenis in mixers: ecler mac 40v > pio djm 400 > A&H xone 42

Het meeste content geweest van de ecler en de a&h. De ecler was gelijk ne rodec, stevig en basic, maar was te groot voor op men kamer, die pio was een zeer degelijke mixer, maar ik gebruikte niks van die effecten en het enigste effect dat ik wou, zat daar niet op. Dus een xone42 gekocht voor de 4 kanalen terug en de superieure a&h filter :p
Als em ooit stuk gaat zal men volgende toch opnieuw een a&h worden.
Nu met hun db series hebben ze er ook met meer effecten, mss eens het bekijken waard. En bouwkwaliteit A&h > pio imo.

Musk

Legacy Member
Ik zit nog steeds met een simpele Ecler NUO2 en de bouwkwaliteit is enorm. (ik denk als ik het ding van 2m hoogte laat vallen dat er niet veel aan te zien zal zijn :))

Ook door de grote knoppen kan je vrij accuraat zijn in toon-afstellingen tijdens het mixen.

In jouw geval misschien eens naar de EVO series kijken, of zoals hierboven: A&H is heerlijk tegenwoordig.

snowwhitesoils

Legacy Member
Ben in de S2 shop geweest en die jbl speakers zijn echt zalig, zelfs geen extra woofer nodig. De krk daarentegen zijn echt slecht zonder woofer :).

En ik twijfel nog steeds tussen het minimal/tech house genre. Of dnb, en heel mss hier en daar dubstep.

Twee heel verschillende genres

skampy

Legacy Member
wtf, hoe kun je twijfelen tssn genres? Draai gewoon wat je plezant vindt.

snowwhitesoils

Legacy Member
ik vind da allemaal wel plezant, alleen is vinyl nie echt goedkoop en houd ik het liever bij een genre.. bij drum n bass kan je nog al eens dubstep gooie en tech house perfect bij minimal. maar ik zie nu nie echt van minimal naar drum n bass etc.

Dus wil ik gewoon t meer bij een groep houden.

Kan nog altijd voor traktor of serato kijken achteraf dan is dat allemaal geen probleem ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan