Archief - Aankoop netbook bij Coolblue

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Liam

Legacy Member
Dag iedereen,

Ik zou graag zo snel mogelijk een Acer Aspire One 522-c6Dkk kopen. Hier in de Photohall in Eeklo staat deze in de 'solden' voor 299€ i.p.v. 329€. Bij Vandeborre kan ik de iets oudere versie bestellen (Acer Aspire One 522), ook voor 299€ (maar ik zou liefst de nieuwste versie hebben)

Ik heb wat opzoekwerk gedaan en ik heb gevonden dat deze op laptopshop.nl (NL site van coolblue) voor amper 229€ te koop staat!!
==> Acer Aspire One 522-C6Dkk - Laptopshop.nl
Natuurlijk zou ik hem hier willen bestellen, maar leveren die ook in België? ik heb dat namelijk niet gevonden op hun site..
Ook heb ik gezien dat er ook een BE versie is van laptopshop.nl waar deze exact dezelfde netbook te koop staat voor 299€.
==> Acer Aspire One 522-C6Dkk Azerty - Laptopshop.be

Is dit een fout van coolblue?

dan had ik ook nog een vraagje, zijn er mensen die ervaring hebben met multimedia-aankopen bij coolblue? hoe zit het met garantie, herstelling enz..?

alvast bedankt :)

groeten Liam

phate_13

Legacy Member
En waarom zou je zo'n netbook willen aanschaffen? Voor een relatief kleine meerprijs heb je een toestel dat op alle vlakken interessanter is. Het is al een AMD CPU wat al interessanter is dat de atom toestellen, alsook een hogere resolutie.

Maar met een 11" a 12" E-350/E-450 model is toch nog een stuk interessanter hoor. Snellere processor, meer geheugen (1GB is echt weinig), nog hogere resolutie, volledig toetsenbord, ...

KenHas

Legacy Member
Los van het feit dat ik akkoord ga met wat phate_13 zegt, nee, is geen fout van coolblue.

Op de belgische site wordt deze verkocht met azerty toetsenbord. Voor de rest enkel qwerty. En er wordt al eens geprofiteerd van het azerty feit door in Belgie de prijzen beetje hoger te leggen

Feignasse

Legacy Member
Zoals gezegd is het geen fout van Coolblue. Er is het verschil aangehaald door KenHas en verder ligt de btw in Nederland ook 2% lager als ik me niet vergis. Als belgische klant kan je trouwens niet eens bestellen op de nederlandse site.

Wat ervargingen betreft: ik heb onlangs zelf een laptop besteld bij Coolblue, maar voor garantie maakt dat niet veel uit aangezien dat bij laptops rechtstreeks met de dienst naverkoop van de laptopfabrikant wordt afgehandeld (pick-up-and-return-garantie, on-site garantie, enz.). Je laptop wordt in ieder geval goed verpakt door Coolblue, wat dat betreft kan je gerust zijn. Verder heb ik al verschillende spullen bij hen gekocht (mp3-spelers, stoomreiniger, ...) en dat werd altijd snel en in perfecte staat geleverd. Op garantie heb ik nog nooit een beroep moeten doen :p Ze hebben in ieder geval een winkel in Antwerpen, dus mocht het echt mislopen dan heb je toch altijd dat fysieke aanspreekpunt.

Liam

Legacy Member
bedankt voor de snelle reacties mannen.

Ik heb net mijn netbook besteld via de BE site dus.. Het is blijkbaar ook normaal dat sommige producten daar goedkoper zijn, iets met de belastingen enz..

Om op Phate zijn vraag te antwoorden : ik zocht iets klein en licht, MET hdmi ingang om op de trein eens een filmpje te kijken, aan een word bestandje te werken, om in huis mee rond te lopen met draadloos internet.. dus deze leek mij perfect, niet?

nu heb ik nog één probleem, en dat heb je al aangehaald, dat hij maar 1Gb werkgeheugen heeft.. Ik zou graag extra geheugen kopen en dat is blijkbaar mogelijk! Ik kan echter wel enkel dat extra geheugen bestellen op de NL site van coolblue en niet de BE site :/

Dit vind ik ook zeer vreemd..

any help (again)? thx

Feignasse

Legacy Member
Intern werkgeheugen - Memoryshop.be hier al gekeken?

Ik heb ook geheugen bijgekocht, maar niet op Coolblue. ik heb gewacht tot ik m'n laptop had en heb dan op ebay een identiek Samsung-latje gekocht. Enfin, ander ram geheugen zal ook wel werken, maar het heeft mij in ieder geval minder gekost dan bij Coolblue, als ik de prijzen zo zie.

phate_13

Legacy Member
Liam zei:
Om op Phate zijn vraag te antwoorden : ik zocht iets klein en licht, MET hdmi ingang om op de trein eens een filmpje te kijken, aan een word bestandje te werken, om in huis mee rond te lopen met draadloos internet.. dus deze leek mij perfect, niet?

Zoals ik zeg : Neen, een iets duurder model is veel interessanter omdat je voor een (kleine) 100 euro heel(!) wat voordelen krijgt.
Snellere processor, 4GB ram, grotere harde schijf, hogere resolutie, volledig toetsenbord, normale windows, ...

Met het iets grotere (en iets duurdere) model, heb je dit allemaal extra voor zijn meerprijs. En het blijft een model dat niet groter is dan het A4 formaat.

donutClown

Legacy Member
iemand bij mij in de klas heeft daar zijn laptop besteld, alles was dik in orde( verzending enzo) laptop werkt ook nog perfect.

Liam zei:
nu heb ik nog één probleem, en dat heb je al aangehaald, dat hij maar 1Gb werkgeheugen heeft.. Ik zou graag extra geheugen kopen en dat is blijkbaar mogelijk! Ik kan echter wel enkel dat extra geheugen bestellen op de NL site van coolblue en niet de BE site :/

Dit vind ik ook zeer vreemd..

any help (again)? thx

ram kan ook via coolblue linkje
ken ook iemand die dat gedaan heeft, had gemailed dat hij de verkeerde had gekocht en mocht die zelf nog terugsturen

KenHas

Legacy Member
MET hdmi ingang om op de trein eens een filmpje te kijken

Ben wel eens benieuwd hoe je dat gaat doen

ken ook iemand die dat gedaan heeft, had gemailed dat hij de verkeerde had gekocht en mocht die zelf nog terugsturen
Stel je nu voor dat hij ram uit zijn nieuwe netbook haalt en terug stuurt omdat hij het verkeerde bestelt heeft?

Liam

Legacy Member
Ja dat was dus een klein foutje van me.. ik zocht dus één met HDMI, maar de netbook zou dus gebruikt worden om gewoon eens een filmpje te kijken op de trein ofzo..

Ik heb 'm dus gisteren besteld op coolblue, en vandaag is deze dus in een stevig pakket toegekomen :)

+1 voor coolblue dus! Ik ben er voorlopig wel tevreden van, al gaat ie soms iets te traag naar mijn zin, maar ik los dit wel gewoon op door een extra ram-chipje aan te kopen via coolblue.

Bedankt voor jullie reacties!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan