Archief - Aankoop budgetvriendelijke laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ALF 2.0

Legacy Member
H3X4 zei:
Povere service ?
Dan ben je toch niet over Acer bezig hoor.
Laptopje opsturen, 5 werkdagen daarna hersteld aankrijgen...

Jazeker over Acer: het merk dat een afgebroken aansluiting van de voeding weigerde te herstellen van een toestel van 26 maanden oud van een maat. Ook niet tegen betaling! Een nieuwe voeding kopen was zinloos want hij kon hem toch niet aansluiten. Reactie van Acer: pech kerel, je moet maar een nieuwe laptop kopen. Sindsdien zweert hij bij Apple.

Een schoonzus van mij had een probleem met haar moederbord. Opgestuurd naar Acer en 4 weken later kreeg ze hem weer terug zonder dat er iets hersteld was. Gebeld naar Acer: dat kan niet, stuur hem nog eens op. Na 4 weken niets meer gehoord te hebben belt ze weer naar Acer. Zij weten van niets. Die laptop is hier niet. Twee weken later ontvangt ze de laptop weer zonder dat hij hersteld is. Daarna heeft ze een Dell gekocht en daar is ze nu al twee jaar tevreden mee.

In mijn vrienden- en familiekring heb ik nog zeker 5 horrorverhalen over Acer gehoord uit eerste hand. Op het internet staat het ook vol van klanten die klagen over dit B-merk. Het mag dan al populair zijn, kwaliteit is het zeker niet.

Conclusie: Acer is best te mijden als je jezelf een plezier wil doen op langere termijn.

Mathias

Legacy Member
Zelfde hier, opsturen en dan 4 weken wachten. Staat op voor 30 minuten en weer hetzelfde probleem. Weer 4 weken wachten maar nu werkt hij wel nog.

moehaa!

Legacy Member
Reapo zei:
Jazeker over Acer: het merk dat een afgebroken aansluiting van de voeding weigerde te herstellen van een toestel van 26 maanden oud van een maat. Ook niet tegen betaling! Een nieuwe voeding kopen was zinloos want hij kon hem toch niet aansluiten. Reactie van Acer: pech kerel, je moet maar een nieuwe laptop kopen. Sindsdien zweert hij bij Apple.

Vreemd want Apple's garantie is niet echt geweldig en uitbreiding ervan kost gigantisch veel tov andere merken.

Feignasse

Legacy Member
Wat Lenovo betreft, denk ik wel dat mdgf gelijk heeft. De dure thinkpads zullen nog steeds top zijn, maar de thinkpad edge reeks lijkt me in ieder geval niet beter dan andere laptops in dat segment. Ik heb zelf nu een dikke twee maand ervaring met een edge e520 en hoewel het toestel qua hardware heel veel te bieden had voor z'n prijs, ben ik anderzijds niet overdonderd door de bouwkwalieit. Ik weet niet of deze laptop hetzelfde lange leven beschoren zal zijn als de Dell Inspiron 6000 die ik daarvoor had en die me, hoewel 6 jaar oud, toch minstens even stevig leek als m'n huidige Lenovo.

Dat gezegd zijnde heb ik tot op heden geen klagen van het toestel. Wel lang moeten wachten op een nieuwe hdd nadat de eerste was stukgegaan, maar goed, dat kan bij elke laptop voorvallen.

Techie

Legacy Member
Ulixes zei:
Wat Lenovo betreft, denk ik wel dat mdgf gelijk heeft. De dure thinkpads zullen nog steeds top zijn, maar de thinkpad edge reeks lijkt me in ieder geval niet beter dan andere laptops in dat segment. Ik heb zelf nu een dikke twee maand ervaring met een edge e520 en hoewel het toestel qua hardware heel veel te bieden had voor z'n prijs, ben ik anderzijds niet overdonderd door de bouwkwalieit. Ik weet niet of deze laptop hetzelfde lange leven beschoren zal zijn als de Dell Inspiron 6000 die ik daarvoor had en die me, hoewel 6 jaar oud, toch minstens even stevig leek als m'n huidige Lenovo.

Dat gezegd zijnde heb ik tot op heden geen klagen van het toestel. Wel lang moeten wachten op een nieuwe hdd nadat de eerste was stukgegaan, maar goed, dat kan bij elke laptop voorvallen.

Inderdaad... Acer ga ik aan de kant schuiven. Heb hier zelf ook al negatieve ervaringen mee gehad. DELL zou natuurlijk ideaal zijn, maar helaas gaan die kortingscodes niet op de inspiron-series (omdat deze te goedkoop zijn).

ALF 2.0

Legacy Member
moehaa! zei:
Vreemd want Apple's garantie is niet echt geweldig en uitbreiding ervan kost gigantisch veel tov andere merken.

Dat heb ik hem ook gezegd, maar hij 'denkt' dat er bij Apple minder technische problemen zijn omdat de hardware beter afgestemd is op de software (minder variatie in de configuraties dan bij pc's). Ik ben daar zelf niet zo van overtuigd en ben (onder meer) omwille van de lamentabele garantievoorwaarden teruggeswitched van Apple naar pc.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan