Archief - 6800GS vs 7800GS

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

calimero

Legacy Member
jarre_123 zei:
Mja, ik ga zowiezo niets via het internet bestellen, zal niet mogen van mijn ouders :(
Dus ik hoop dat die in het algemeen nog vrij vaak voorkomt,anders zal het toch een 6800GS worden denk k.
Toch bedankt he calimero :niceone:

de shop is 100% betrouwbaar je kunt zelf rembours kiezen moest je het niet betrouwen ofzo..

jarre_123

Legacy Member
Kga toch eens eerst kijken bij de lokale pcboer hier :p
Mochten ze die kaart daar niet meer krijge dan zalk t wel overwegen :)
Bedankt he calimero :applause:

jarre_123

Legacy Member
Ff een vraagje ivm die 6800GT, is de 6800GS daar niet een soort opvolger van? Dus zou die dan eig niet beter horen te zijn? :p

T€RM!N4T0R

Legacy Member
De 6800GS is in de plaats gekomen van de GT omdat die voor nvidia goedkoper en makkelijker te produceren is. De GT's die je nu nog vindt zijn er uit overstock.
Verschil in prestatie is er niet tussen deze kaarten.

@ prophet, zie het overclock-forum, sticky's zijn er voor een reden.

pr0ph3t

Legacy Member
njah de pci-e zijn blijkbaar toch locked dus tzal niets worde :p

Duivenmelker

Legacy Member
op dat unlocken zou ik niet zo rekenen, ik heb het geprobeerd en men pc boote niet eens meer (daar bedoel ik mee wanneer hij het welkoms venster in 1280x1024 moet weergeven blijft em zwart voor de rest van den tijd, hoelang ge ook w8)

VGA mode ofzoiet van windows heeft me uit de probs geholpen. Die pipes terug uitgeschakeld...

Maarja je kan het altijd proberen.

Ik had trouwens vroeger een 6800gt (welke ik handmatig vern**kt heb :doh: ), ik merk niet meteen verschil, de laatste spellen zijn allemaal deftig te spelen. Wat punten verlies in 3dmarks, en mss enkele fps minder.

edit: 6800gt, ik wou nieuwe cooler installen, blijkt er een vijs van de stock cooler doorgedraaid, heb een boormachien bovengehaald, eneuhhhh uitgegleden... :s

dawN_-

Legacy Member
Duivenmelker zei:
6800gt, ik wou nieuwe cooler installen, blijkt er een vijs van de stock cooler doorgedraaid, heb een boormachien bovengehaald, eneuhhhh uitgegleden... :s

:rofl: :rofl: :doh: :doh: dom dommer domst :)

SephirothSnake

Legacy Member
Ik zou voor de 7800GS gaan want ze presteerd toch wat beter dan de 6800GS. Het is de sterkste AGP kaart atm.

dawN_-

Legacy Member
SephirothSnake zei:
Ik zou voor de 7800GS gaan want ze presteerd toch wat beter dan de 6800GS. Het is de sterkste AGP kaart atm.
samen met de X850XT PE maar die heeft geen SM3.0

SephirothSnake

Legacy Member
Idd ma shaders worden al maar belangrijker dus daarom verkies ik de 7800GS.

Firestyler

Legacy Member
kheb zo al een 7800GS steken en ben goed content van dat beestje, al dat ik sommige games zoals Doom³ toch niet zo schoon vind al staat alles volledig open... zal wel aan het spel zelf liggen

apriliars50

Legacy Member
Firestyler zei:
kheb zo al een 7800GS steken en ben goed content van dat beestje, al dat ik sommige games zoals Doom³ toch niet zo schoon vind al staat alles volledig open... zal wel aan het spel zelf liggen

Ik wacht nog steeds op mijne MSI 7800 GS :angry: Al lang geleden besteld, gaat normaal deze week binnen komen bij tones, hopelijk!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan