Archief - 6800GS vs 7800GS

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jarre_123

Legacy Member
Welke van de 2raden jullie aan voor een AGP moederbord?
Kheb nog geen zin om een ander moederbord te kopen duz 1van de 2 ben ik wel van plan te kopen. Is de 7800GS zijn meerprijs waard?

Ik zit nu met een Pentium 4 HT 3.0ghz @ 3.21ghz
1536Mb ram
Geforce Fx 5500 256mb

Een update van grafische kaart is dus wel nodig :p
Zou een standaart voeding van 300W beide kaarten kunne trekken?
En weet iemand iets ivm met de warmte uitstoot?

Alvast bedankt :niceone:

R-evolution™'

Legacy Member
6800gs , ik denk dat die 7800gs overkill gaat zijn . en voor die voeding vrees ik

jarre_123

Legacy Member
Bedankt voor de snelle reactie ;)
Weet iemand het zeker ivm met die voeding?

Davion

Legacy Member
6800GS, 7800GS is amper rapper, is zijn geld niet waard
Warmteuitstoot valt goed mee.
Voeding gaat 99.9% zeker te zwak zijn, welk merk is het?

jarre_123

Legacy Member
Het is eentje van Q-Tec.
Maar als ik voor de 6800Gs ga,dan heb ik met het uitgespaarde geld (tov een 7800Gs) mss wel genoeg voor een degelijke voeding?

Van welk merk raden jullie me een 6800GS aan en wat voor een voeding zou volstaan?

dawN_-

Legacy Member
de 7800GS is amper beter als de x850xt.
maar de X850XT is amper beter als de 6800GS PCI-E (425/1000).
maar de AGP Versie van de 6800GS draait aan 350/1000 wat wel een pakje trager is als het PCI-E broertje.
dus ik zou wel de 7800GS pakken.
je processor is ruim snel genoeg ervoor :)

Davion

Legacy Member
Merk maakt niet uit, het goedkoopste.
Voeding: 400W van Antec/Enermax/OCZ/Tagan voldoet.
Of een LC-Power 550W SilentGiant voor 55@ @ www.jaha.be

pr0ph3t

Legacy Member
forget it davion zit hier met nen 400watt en ik kom er nog niet. kzou eerder voor 450 gaan

jarre_123

Legacy Member
@ dawN_-

De 7800GS is zijn meerprijs dus wel degelijk waard? En deze zou ook te trekke zijn op een 400Watt voeding die Davion aanbeveeld?

@ Davion

thnx voor de tips ivm met de voeding, maar hoe zit het nu met die 6800GS tov de 7800GS, in agp. Dawn brengt me aan het twijfelen :p

Mijn bedoeling is het maximum uit mijn Agpmoederbord te halen zonder zotte kosten te moete doen.

Bedankt voor de reply's al he manne ;)

jarre_123

Legacy Member
@ dawN_-

Met een beetje geluk.. :p
met wat pech is de kaart en ook de garantie naar de knoppe peisk?

Maar zo te zien is de 6800GS toch de beste keus :)
Binnenkort eens naar de PC-boer hier in de buurt gaan en eens zien voor een 6800GS en een 450W voeding (wat wel zal volstaan neem ik aan :D)

Bedankt allemaal :applause:

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Als die voeding van een DEFTIG merk is zal dat wel volstaan ja. :)

dawN_-

Legacy Member
door PIPELINES te openen doede geen schade of wordt de kaart niet warmer als normaal.
als de pipelines beschadigt zijn dan moet je gwn het programma uninstallen en voila ... de pipelines zijn weer gelocked.
maar in die test weet je precies wat te verwachten van de kaart omdat zij ook op een 3.0Ghz P4 zitten te spelen.

Troman

Legacy Member
jarre_123 zei:
@ dawN_-

Met een beetje geluk.. :p
met wat pech is de kaart en ook de garantie naar de knoppe peisk?

Maar zo te zien is de 6800GS toch de beste keus :)
Binnenkort eens naar de PC-boer hier in de buurt gaan en eens zien voor een 6800GS en een 450W voeding (wat wel zal volstaan neem ik aan :D)

Bedankt allemaal :applause:
neen unlocken is enkel softwarematig :)
als hij unlocked is en het werkt niet ga je gewoon arties zien..
dan zet je hem via riva gewoon trug .
ach koop u een Zippy 850Pe en je zit save voor de komende 5jaar :D

calimero

Legacy Member
koop de 6800gt voor 250 bij alternate.nl en ge hebt de beste keuze gemaakt :applause:

calimero

Legacy Member
tuurlijk 16 pp tegenover 12 en 6 vertex tegenover 5 + je kunt hem modden naar een ultra (scheelt 5% met de 7800gs die veel duurder is).

jarre_123

Legacy Member
ow..daar had ik zelfs nog niet aan gedacht,bedankt om dan de 6800gt te noemen ;)
Maar is deze nog makkelijk te vinden dezer tijden? :help:

jarre_123

Legacy Member
Mja, ik ga zowiezo niets via het internet bestellen, zal niet mogen van mijn ouders :(
Dus ik hoop dat die in het algemeen nog vrij vaak voorkomt,anders zal het toch een 6800GS worden denk k.
Toch bedankt he calimero :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan