Archief - 1ste pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

shad0x

Legacy Member
is er eigenlijk nog een goedkoper mobo dat eventueel OCen van de cpu ondersteunt ? Want ik zie juist bij deze dat die veel verschillende audio kanalen heeft die ik toch niet gebruik en andere hebben er dan weer minder. Iemand suggesties ?

mdgf

Legacy Member
Je kijkt gewoon voor het goedkoopste mobo dat alles heeft wat jij wilt hebben.

Elk enigszins deftig ATX mobo heeft 5.1 aansluitingen, dus daar kun je niet onderuit.

shad0x

Legacy Member
Dit is dus de samenstelling geworden, ik denk dat dit ok is.


Graka
Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 (2048MB) 269 €
case
Cooler Master HAF 922 - Midi Tower - noPSU 95€
SSD
Crucial M4 SSD 64GB 2.5" SATA600 93€
cpu
Intel Core i5 2500K 3.3GHz 6MB S1155 175€
mobo
ASUS P8Z68-V B3 - Socket 1155 - ATX 136€
voeding
Cooler Master Silent Pro M 700W 92€
koeler
Scythe Mugen 2 36€
RAM
Corsair Vengeance LP - 8GB 1600MHz PC3-12800 45€

Totaal 970 euro (zonder hdd, os en monitor)

mdgf

Legacy Member
Neem ander geheugen (gewoon het goedkoopste zonder heatsinks), anders ga je in de problemen komen met je koeler.
Als PSU zou ik eerder neigen naar een xfx 650W: goedkoper, efficienter, stabieler en kan op papier meer power geven (ondanks dat ze 50W lager gerated zijn, 52A vs 50A op de 12V rail).

shad0x

Legacy Member
Deze hebben geen heatsinks op de afbeelding. En heb da andere voeding eens gepakt, scheelt weer een paar euro's =D merci!

Als er nog opmerkingen zijn, graag!

mdgf

Legacy Member
Ow ja tis low profile, maar neem gerust 1333MHz geheugen, das weer een paar euro uitgespaard en om te gamen maakt dat niks uit.

shad0x

Legacy Member
Deze paar euro maakt voor mij niet zoveel uit en beter iets te hoog dan te laag denk ik dan. Ik draai soms ook wel tekenprogramma's dus kan wel eens handig zijn.

En denk je dat de ASUS P8Z68-V - Socket 1155 - ATX vele slechter is dan de pro of B3 ? want deze kost iets minder en heeft denk ik alles dat ik nodig heb (enkel weinig usb aansluiten maar wel genoeg imo) en met dat mobo kan ik toch ook nog overclocken denk ik ? Of zie ik dat nu verkeerd.


http://www.zercom.eu/index.php?dispatch=products.view&product_id=99508
Is dit een goede monitor ? Of zijn er betere op de markt (prijs/kwaliteit)

Wil wel graag HDMI en 21-24 inch is alles welkom.

Alvast bedankt voor al de hulp!

Twinturbo

Legacy Member
Denk eraan dat een Asus 6950 2Gb DCII een 3 slot kaart is, wanneer je deze in crossfire gaat steken zitten de kaarten tegen elkaar. De bovenste kaart zal dan slechte airflow hebben omdat de fans tegen de backplate van de onderste kaart gaan zitten.

shad0x

Legacy Member
Moet ik dan een ander mobo kiezen ? Of bedoel je met die crossfire dat ik 2 kaarten zou steken ? Want als je dit bedoelt, ik ben van plan om maar 1 graka te nemen.

Sorry als ik het verkeerd begrijp, ben nogal noob op dit vlak :p

shad0x

Legacy Member
Ik denk toch (of ik hoop toch) dat ik met deze graka een tijdje toekom. Kan ik dan best voor de zekerheid (voor eventueel later te upgraden) een mobo pakken met crossfire option ? Of gaat dit niet nodig zijn.

Kan iemand mij wat tips geven ivm het mobo of enkele mobo's aanbevelen?
Ik wil ssd aansluiten, ram 1600mHz, de graka, hdmi uitgang, cpu koeler moet passen, 64-bit win7, USB3.0 en mogelijkheid om te OCen (niet extreem). Dat is alles wat ik weet wat ik nodig zou hebben. Zie ik hierbij nog iets over het hoofd ?

Moet ik voor draadloos internet ook kijken voor een speciale netwerkkaart of kan dit geen probleem zijn ? Dit was ik namelijk vergeten, ik kan niet met een vaste kabel verbinding maken.


De voeding dan tot 600 Watt ? Of is bij voeding overkill niet zo erg ?

Alvast bedankt om me zo ver te helpen.

Kan iemand me mss nog helpen zodat ik deze kan bestellen voor de eindejaars feesten beginnen en de prijzen nog hoger worden ?

alvast bedankt

verreckie

Legacy Member
Wil je later de mogelijkheid hebben tot Crossfire (2 graf. kaarten)?

Wat betreft je draadloos internet, daar kan je kiezen om ofwel een pci kaart te kopen, ofwel zo'n simpele stick via usb.
Zo'n usb is zeker genoeg voor gewoon surfen etc. en als je niet te ver van je router zit.

shad0x

Legacy Member
Dit zou met pci kaart zijn en crossfire mag wel aangezien de grafische evolutie vrij sterk gaan zijn denk ik. Als dit echt zoveel meer kost dan mag dit eventueel wel weg, maar ik denk dat veel mobo's dit al hebben ? of ben ik verkeerd?

Ik weet gewoon niet welke goed zijn voor OCen en welke gebruiksvriendelijk zijn omdat ik dit voor de eerste keer zelf ga proberen alles zelf te doen, alvast bedankt voor de reactie
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan