Archief - 17" <=> 19 "

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sash1m1

Legacy Member
wat is volgnes julie het beste

17"
+goedkoper
+beeld is niet uitgerekt zoals bij 19"

19"
+groter

wat is volgens julie het beste
(het gaat niet over welk scherm)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
TFT of CRT ?

Bij 19" heb je toch geen uitgerekt beeld? :/


Indien je het geld ervoor over hebt zou ik voor 19" gaan. Is ook wel te zien welke kwaliteit je ervoor krijgt. Ik zou een 17"-scherm boven een 19"-scherm verkiezen als de kwaliteit ervan beduidend hoger is.

sash1m1

Legacy Member
het gaat over tft

toch een beetje want het aantal pixels is het zelefde maar het is groter

sash1m1

Legacy Member
ik zou de samsung 730bf willen kopen voor 300€ maar de 19" versie is 100 euro duurder

steffoe

Legacy Member
nog iets waar ge naar moet zien
ik heb een 19 inch gekocht
als ge 19 inch hebt
moete dus best op zen optimale res zette
en game
da gaat ook lager
maar ik vind da da er dan ni goe uitziet
als u graka alles deftig op 1280*1024 kan draaien koopt u een 19 inch
ge hebt een goeie samsung voor 330
zo een met 8 ms denk ik
ik heb de 913v van samsung
niets mis mee maar zo een hoger model is iets mooier en scherper
als ge denkt dak bullshite aant schrijven ben
negeer me maar
tis maar mijn mening

grtz

n0sTRa

Legacy Member
ik heb hier een 19" tft en een 17" tft en die 19 werkt gewoon leuker dan de 17"s

FeNiX4LiFe

Legacy Member
de meeste 19" hebben gwn zelfde res als een 17" daarom vin ik de 19" gwn nutteloos

cooly

Legacy Member
steffoe zei:
nog iets waar ge naar moet zien
ik heb een 19 inch gekocht
als ge 19 inch hebt
moete dus best op zen optimale res zette
en game
da gaat ook lager
maar ik vind da da er dan ni goe uitziet
als u graka alles deftig op 1280*1024 kan draaien koopt u een 19 inch
ge hebt een goeie samsung voor 330
zo een met 8 ms denk ik
ik heb de 913v van samsung
niets mis mee maar zo een hoger model is iets mooier en scherper
als ge denkt dak bullshite aant schrijven ben
negeer me maar
tis maar mijn mening

grtz
Bij mijn 17" speel ik ook alles best op max resolutie (1280*1024) hoor.

eniac

Legacy Member
FeNiX4LiFe zei:
de meeste 19" hebben gwn zelfde res als een 17" daarom vin ik de 19" gwn nutteloos

Idd, ik heb nog geen 19" gezien die boven de 1280x1024 gaat. En dat is meteen ook de reden waarom er hier nog geen staat.

steffoe

Legacy Member
tis gewoon
1024*768 da ziet er goed uit op 17 inch
op 19 niet
da bedoelde ik eig

donderz

Legacy Member
steffoe zei:
tis gewoon
1024*768 da ziet er goed uit op 17 inch
op 19 niet
da bedoelde ik eig

1024*768 ziet der op een 17" tft scherm ook niet uit, daarvoor hebde 15" tft of crt scherm nodig.

FEW

Legacy Member
mja, ik zou voor 19" gaan. de groottewinst is op het eerste zicht te verwaarlozen, maar uiteindelijk zijt ge toch content met 19" als ge dan 17" als ge dan achteraf de grootte van 17" ziet.

apa

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Bij 19" heb je toch geen uitgerekt beeld? :/
Het gaat, vermoed ik, over de resolutie... De meeste resoluties hebben een beeldverhouding 4:3... Maar 1280x1024 volgt die verhouding niet en daarom zeggen we dat het beeld "uitgerekt" is (het had eigenlijk 1280x960 moeten zijn).

FeNiX4LiFe zei:
de meeste 19" hebben gwn zelfde res als een 17" daarom vin ik de 19" gwn nutteloos
Mjah... Maar de pixels staan op een 17" wel een stuk dichter bij elkaar. Daardoor is een kleine lettergrootte toch moeilijker leesbaar in dezelfde resolutie op een 17" dan op een 19". Ik vind 1280x960 persoonlijk de beste resolutie op mijn 19" CRT; en die is ongeveer even groot als een 18" TFT zou zijn...

T€RM!N4T0R

Legacy Member
apa zei:
Het gaat, vermoed ik, over de resolutie... De meeste resoluties hebben een beeldverhouding 4:3... Maar 1280x1024 volgt die verhouding niet en daarom zeggen we dat het beeld "uitgerekt" is (het had eigenlijk 1280x960 moeten zijn).
De vraag is dan wel of je daar iets van merkt of niet.
Bij een maat die een 19" heeft merk ik daar iig nie veel van en hem werkt ook op 1280*1024

eniac

Legacy Member
M'n broer had een 15" TFT in z'n laptop en res was 1600x1200. Het was perfect leesbaar en zeer scherm.

Vanzelfsprekend dat ik op een 19" TFT zeker ook 1600x1200 verwacht.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
eniac zei:
M'n broer had een 15" TFT in z'n laptop en res was 1600x1200. Het was perfect leesbaar en zeer scherm.

Vanzelfsprekend dat ik op een 19" TFT zeker ook 1600x1200 verwacht.
Scherp ?? :unsure:

Er zijn enkele 19"'s die die resolutie aankunnen dachtek...

Psychodweep

Legacy Member
In 15" laptopschermen bestaat zo'n hoge resolutie wel, k heb zelf vroeger een laptopje gehad met dergelijke resolutie (1600x1200), das dan wel vree klein hoor en scherp is het ook. Maar een gewone desktop TFT 19" met hogere res dan 1024x1280 heb ik nog nie gezien.

eniac

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Scherp ?? :unsure:

Er zijn enkele 19"'s die die resolutie aankunnen dachtek...

Scherp ja :)
Het was inderdaad klein, maar ik vond het fantastisch om eerlijk te zijn. (ging over een IBM T40P ofzo)

En als je ooit zo'n 19" tegenkomt die het kan, be sure to post it here!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan