Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Time

Legacy Member
Ik verwacht volgende week vrijdag een Telenet installateur in Gent. Heb geopteerd voor een volledig draadloze installatie. Maar het zou kunnen dat mijn verlof in het gedrang komt. Hoe lang zijn jullie gemiddeld bezig aan zoiets?
Er is al een router en wireless modem geïnstalleerd. Ik denk dat er enkel nog de digicorder moet worden geplaatst en een kabel moet worden getrokken. Maar bij dat laatste twijfel ik. Ik dacht aan internet volledig wireless en het signaal van de digitale tv met die powerline adapters, maar over die adapters krijg ik wisselende meningen, bij de ene gaan ze rap kapot, bij de andere niet. Krijgen jullie daar veel klachten over?

Wel fucked up dat die niet 's avonds kunnen komen. :wtf: Bij de digitv-installatie van m'n moeder en grootmoeder was dat telkens na 19h. Omdat er nu internet bij is kon ik enkel kiezen voor 14-18h of zoiets.

ghosthaunt

Legacy Member
Time zei:
Maar het zou kunnen dat mijn verlof in het gedrang komt. Hoe lang zijn jullie gemiddeld bezig aan zoiets?

Zou hoogstens 15min mogen duren zoiets.
Maar uit praktijk blijkt dat sommige installateurs er niet veel van kennen en er dus langer mee bezig zijn.

Hier vroeger heeft eentje internet + telefonie komen leggen, maar hij kreeg het draadloze niet in gang. Heeft uiteindelijk gebeld naar hogerop, en die konden het probleem ook niet oplossen. Ze hebben ons dan maar zonder draadloos internet achtergelaten.

Ik heb achteraf even gekeken en blijkt dat een optie niet aangevinkt was bij de instellingen :sop:

hucks

Legacy Member
4 april begin ik ook, weekje meegaan met een werknemer van daar en dan 2 weeken cursus op telenet. zijn de testen moeilijk?

hucks

Legacy Member
Ampie zei:
Vallen heel goed mee. Goed opletten in de les. En goed opletten die week dat je mee gaat met peter technieker. Die info kan je gebruiken in de 2 weken opleiding. Doe de groeten aan de Mac skill leraar op het einde van de rit :D

haha zal het doen. maar moest je ook geen test doen voor je begon aan de cursus? of heb ik dat verkeerd verstaan : p

TrsH

Legacy Member
ghosthaunt zei:
Zou hoogstens 15min mogen duren zoiets.
Maar uit praktijk blijkt dat sommige installateurs er niet veel van kennen en er dus langer mee bezig zijn.

Hier vroeger heeft eentje internet + telefonie komen leggen, maar hij kreeg het draadloze niet in gang. Heeft uiteindelijk gebeld naar hogerop, en die konden het probleem ook niet oplossen. Ze hebben ons dan maar zonder draadloos internet achtergelaten.

Ik heb achteraf even gekeken en blijkt dat een optie niet aangevinkt was bij de instellingen :sop:


het duurt al 15 minuten eer de digicorder volledig opgestart is de eerste keer. o_O

iLu_RoX

Legacy Member
ghosthaunt zei:
Zou hoogstens 15min mogen duren zoiets.
Maar uit praktijk blijkt dat sommige installateurs er niet veel van kennen en er dus langer mee bezig zijn.

Hier vroeger heeft eentje internet + telefonie komen leggen, maar hij kreeg het draadloze niet in gang. Heeft uiteindelijk gebeld naar hogerop, en die konden het probleem ook niet oplossen. Ze hebben ons dan maar zonder draadloos internet achtergelaten.

Ik heb achteraf even gekeken en blijkt dat een optie niet aangevinkt was bij de instellingen :sop:


Tja sommige er niet van kennen .. true .. maar sommige mensen weten nog niet eens waar hun kabel binnenkomt in hun eigen huis en dan mag je eerst 15 min zoeken achter hun kabel . Ja als telenet installateur moet je alles weten é .. ook hoe de indeling van het huis is enzo ...
15 minuten .. Tja als jij dat kan moet je zeker bij telenet komen werken . Eer die digicorder zijn updates binnen gehaald heeft en dan nog es een uitleg geven over hoe die werkt en na 10 min nog nie begrijpt .. alles moet worden geactiveerd op de pc , Papieren invullen ... alé jah ... 15 min Go for it

dries_v

Legacy Member
iLu_RoX zei:
Tja sommige er niet van kennen .. true .. maar sommige mensen weten nog niet eens waar hun kabel binnenkomt in hun eigen huis en dan mag je eerst 15 min zoeken achter hun kabel . Ja als telenet installateur moet je alles weten é .. ook hoe de indeling van het huis is enzo ...
15 minuten .. Tja als jij dat kan moet je zeker bij telenet komen werken . Eer die digicorder zijn updates binnen gehaald heeft en dan nog es een uitleg geven over hoe die werkt en na 10 min nog nie begrijpt .. alles moet worden geactiveerd op de pc , Papieren invullen ... alé jah ... 15 min Go for it

totally true!

xplosive

Legacy Member
iLu_RoX zei:
Tja sommige er niet van kennen .. true .. maar sommige mensen weten nog niet eens waar hun kabel binnenkomt in hun eigen huis en dan mag je eerst 15 min zoeken achter hun kabel . Ja als telenet installateur moet je alles weten é .. ook hoe de indeling van het huis is enzo ...
15 minuten .. Tja als jij dat kan moet je zeker bij telenet komen werken . Eer die digicorder zijn updates binnen gehaald heeft en dan nog es een uitleg geven over hoe die werkt en na 10 min nog nie begrijpt .. alles moet worden geactiveerd op de pc , Papieren invullen ... alé jah ... 15 min Go for it

Yep

Pieter3770

Legacy Member
Vanavond heb ik tussen 17u en 20u een afspraak voor installatie van digitale tv en internet in mijn nieuwbouw appartement.

2 vragen:
- wanneer kan je te weten komen hoe laat de installateur precies gaat komen?
Ik kan pas thuis zijn om 18u. Zou wel klote zijn als die net tussen 17u en 18u komt.
- de bouwheer heeft me gezegd dat alles 'te doen is' in het berghok.
Daar is een klein plastiek bakje tegen de muur waar inderdaad alle benodigde kabels binnenkomen. Vandaar loopt er dan een tvkabel en internetkabel door de muren naar de living.
Ik vind het wel een raar bakje; het is helemaal dicht. Is het de bedoeling dat 't weggenomen wordt? Ik zie geen gaatjes waar je de draad door kan halen, je moet echt de hele front eraf vijzen om aan de kabels te kunnen. Het bakje verwijderen lijkt me ook raar, waarom zouden ze dat dan plaatsen?

Wandering

Legacy Member
Pieter3770 zei:
Vanavond heb ik tussen 17u en 20u een afspraak voor installatie van digitale tv en internet in mijn nieuwbouw appartement.

2 vragen:
- wanneer kan je te weten komen hoe laat de installateur precies gaat komen?
Ik kan pas thuis zijn om 18u. Zou wel klote zijn als die net tussen 17u en 18u komt.
- de bouwheer heeft me gezegd dat alles 'te doen is' in het berghok.
Daar is een klein plastiek bakje tegen de muur waar inderdaad alle benodigde kabels binnenkomen. Vandaar loopt er dan een tvkabel en internetkabel door de muren naar de living.
Ik vind het wel een raar bakje; het is helemaal dicht. Is het de bedoeling dat 't weggenomen wordt? Ik zie geen gaatjes waar je de draad door kan halen, je moet echt de hele front eraf vijzen om aan de kabels te kunnen. Het bakje verwijderen lijkt me ook raar, waarom zouden ze dat dan plaatsen?


Kon dat ook 's avonds, die afspraak? Ik dacht alleen voormiddag of namiddag (tot 18u)?

Pieter3770

Legacy Member
Wandering zei:
Kon dat ook 's avonds, die afspraak? Ik dacht alleen voormiddag of namiddag (tot 18u)?

Mij hebben ze dat toch gegeven. :)
Ik ga echt geen vrij meer pakken daarvoor.

iLu_RoX

Legacy Member
Pieter3770 zei:
Vanavond heb ik tussen 17u en 20u een afspraak voor installatie van digitale tv en internet in mijn nieuwbouw appartement.

2 vragen:
- wanneer kan je te weten komen hoe laat de installateur precies gaat komen?
Ik kan pas thuis zijn om 18u. Zou wel klote zijn als die net tussen 17u en 18u komt.
- de bouwheer heeft me gezegd dat alles 'te doen is' in het berghok.
Daar is een klein plastiek bakje tegen de muur waar inderdaad alle benodigde kabels binnenkomen. Vandaar loopt er dan een tvkabel en internetkabel door de muren naar de living.
Ik vind het wel een raar bakje; het is helemaal dicht. Is het de bedoeling dat 't weggenomen wordt? Ik zie geen gaatjes waar je de draad door kan halen, je moet echt de hele front eraf vijzen om aan de kabels te kunnen. Het bakje verwijderen lijkt me ook raar, waarom zouden ze dat dan plaatsen?

Dit ziet eruit als een afspraak van 3u dus ik denk dat die tech mss maar 1 avondafspraak hebben en zal die er staan tegen 5 u ben je er niet is ie weg tegen 17u15 ... afspraak is tussen 17u00 en 20u00 .

$anka

Legacy Member
ff vraagje aan de telenet specialisten hier.

Mijn digicorder is imo echt abnormaal traag. Als ik een programma van op de HDD heb bekeken en ik druk op stop, zodat die terug naar het menu gaat, duurt dat echt minuten. Is daar iets aan te doen?? Ik heb al eens via het menu de applicaties opnieuw laten installeren, maar dat was geen oplossing

Gisteren merkte de vriendin ook dat de pauze functie niet werkt als er 2 opnames lopen. Volgens haar zou dat wel mogelijk moeten zijn.

Iemand een idee wat hieraan te doen valt?

Pieter3770

Legacy Member
iLu_RoX zei:
Dit ziet eruit als een afspraak van 3u dus ik denk dat die tech mss maar 1 avondafspraak hebben en zal die er staan tegen 5 u ben je er niet is ie weg tegen 17u15 ... afspraak is tussen 17u00 en 20u00 .

Tja, dat is dan pech.
Dan zwier ik de heleboel om naar Belgacom.
Moeten ze maar wat flexibeler zijn naar de werkmens toe.

byter

Legacy Member
$anka zei:
Mijn digicorder is imo echt abnormaal traag. Als ik een programma van op de HDD heb bekeken en ik druk op stop, zodat die terug naar het menu gaat, duurt dat echt minuten. Is daar iets aan te doen?? Ik heb al eens via het menu de applicaties opnieuw laten installeren, maar dat was geen oplossing

Je Digicorder in stand-by zetten als je deze niet gebruikt. De Digicorder wordt enorm traag als je deze laat aanstaan (hele nacht etc).

$anka

Legacy Member
byter zei:
Je Digicorder in stand-by zetten als je deze niet gebruikt. De Digicorder wordt enorm traag als je deze laat aanstaan (hele nacht etc).

Merci voor de tip, da ga ik zeker is proberen. momenteel blijft die idd gewoon heel de tijd opstaan.

Pieter3770

Legacy Member
Pieter3770 zei:
Tja, dat is dan pech.
Dan zwier ik de heleboel om naar Belgacom.
Moeten ze maar wat flexibeler zijn naar de werkmens toe.

Ze zijn dus geweest.
Ik was te laat, maar gelukkig was de vriendin net thuis.

Nu hebben ze een wireless modem geïnstalleerd (dus wireless ingebouwd in de modem).
Ik wil dat eigenlijk niet omdat ik zelf een zeer goede wireless router heb gekocht (wordt morgen geleverd).
Ik dacht dat ze bij de installatie de prul D-Link van de vorige keer gingen hergebruiken, die ik dan morgen ertussenuit zou gooien.

Is het tegenwoordig sowieso altijd die modem met geïntegreerde wireless die ze installeren?
Of was een gewone modem ook mogelijk geweest.
Is dat ding kwaliteit?
Als ik de wireless functie uitzet gaat dat geen problemen geven als ik er dan toch mijn eigen wireless tussen gooi?

1CEZ

Legacy Member
@ Pieter

wij zijn ook "werkmensen" en meestal hebben wij een 10-12u planning staan en kunnen wij het niet veroorloven voor telkens 15min of langer bij een klant te wachten die weeral effe weg is of niet thuis is. Ik begrijp dat niet als je een afspraak maak , zorg dat IEMAND aanwezig is, thuis wacht, familie enz. Dit kan zo moeilijk niet zijn

grtz

1CEZ

Legacy Member
Vandaag 13u planning in iets meer dan 8u gedaan hell yeah, 3 installs van 3u, gelukkig wat nieuwbouws.

@ Ampie een install op 15min wil ik wel es zien. Ok als er een goeie nui staat en er moet enkel ne modem geplaatst worden voor int bvb en het is een recente laptop ok kan ik nog inkomen

maar in m'n 6j ervaring heb ik zaken gezien waarvan ik dacht hoe kun je dit zo doen?

Wandering

Legacy Member
byter zei:
Je Digicorder in stand-by zetten als je deze niet gebruikt. De Digicorder wordt enorm traag als je deze laat aanstaan (hele nacht etc).


En dan iedere keer als je tv wilt kijken een kwartier wachten voor dat ding terug op punt staat?

Als de digicorder echt traag reageert, kun je hem beter een keertje uittrekken en even later terug insteken. Tenminste, dat is de service die telenet helpdesk biedt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan