Archief - rustige studentenstad

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

meneer93

Legacy Member
Hoi,

Weten jullie rustige studentensteden in België (niet in Wallonië) waar er veel groen is? Ik ben niet zo aan de drukte, het verkeer,... Ik studeer nu in Gent en verlang om zo snel mogelijk van stad te veranderen. Het moet geen studentenstad zijn, maar eerder een plaats waar er een hogeschool/ unief is.

Dit kreeg ik al als antwoord uit de reacties:

Leuven= autoluw in het centrum en veel natuur in Heverlee (door 5 personen aangeraden)
Hasselt =
Brussel= rustig op campus Etterbeek en Jette
Kortrijk =
Sint-Katelijne-Waver=
Diepenbeek=

Ik ga al deze plekjes eens bezoeken, als je nog plaatsen weet waar er hogescholen/ universiteiten zijn en waar het platteland overheerst: SHOOT!
Mvg

meneer93

Legacy Member

Is het daar redelijk rustig, veel natuur?
Ik dacht dat het er even druk was dan in Gent?

SH343

Legacy Member
meneer93 zei:
Is het daar redelijk rustig, veel natuur?
Ik dacht dat het er even druk was dan in Gent?

Leuven is heel autoluw, heb ik gehoord. Ben er zelf maar een paar keer geweest, veel auto's zul je daar niet zien rijden in het centrum.

Chilliewillie88

Legacy Member
meneer93 zei:
Is het daar redelijk rustig, veel natuur?
Ik dacht dat het er even druk was dan in Gent?

Ge kunt veel zeggen van Leuven als stad, maar écht niet dat het een drukke stad is. Van de ene kant van de ring tot de andere is 2 km ofzo. Veel weilanden gaat ge binnen de ring niet tegenkomen, maar er zijn zéér veel rustige buurten met weinig verkeer. Ik denk niet dat ge veel beter gaat vinden in Vlaanderen, enfin toch in de veronderstelling dat ge een stad zoekt waar ge kunt studeren en geen godverlaten boerengat waar de duitsers nog in de gracht liggen.

h0pje

Legacy Member
Ik heb zelf 3 jaar in Gent gestudeerd & zit nu in Leuven. Srsly, Leuven is als een dorpje in vergelijking met Gent. Het is hier véél groener en in de stad heb je zelfs idylisch kabbelende beekjes waar nog effectief vissen in zitten (true story). Allé, die zwemmen soms wel tussen de gedumpte fietsen :unsure: Even buiten de ring heb je het universitair sportcentrum in Heverlee dat eigenlijk door een bos omringd is.

Vincort

Legacy Member
h0pje zei:
Ik heb zelf 3 jaar in Gent gestudeerd & zit nu in Leuven. Srsly, Leuven is als een dorpje in vergelijking met Gent. Het is hier véél groener en in de stad heb je zelfs idylisch kabbelende beekjes waar nog effectief vissen in zitten (true story). Allé, die zwemmen soms wel tussen de gedumpte fietsen :unsure: Even buiten de ring heb je het universitair sportcentrum in Heverlee dat eigenlijk door een bos omringd is.

Voila, pakt de fiets en ge zit in 5 minuten aan Arenberg, Abdij van't Park, Meerdaelwoud...

meneer93

Legacy Member
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met wat kleinere steden zoals bv. Kortrijk, Geel,...?

Chilliewillie88

Legacy Member
h0pje zei:
Ik heb zelf 3 jaar in Gent gestudeerd & zit nu in Leuven. Srsly, Leuven is als een dorpje in vergelijking met Gent. Het is hier véél groener en in de stad heb je zelfs idylisch kabbelende beekjes waar nog effectief vissen in zitten (true story). Allé, die zwemmen soms wel tussen de gedumpte fietsen :unsure: Even buiten de ring heb je het universitair sportcentrum in Heverlee dat eigenlijk door een bos omringd is.

Vissen in de Dijle? Ik heb al héél veel in de Dijle zien passeren. Van rubberboten tot winkelkarren, maar vissen heb ik er toch nog nooit zien inzwemmen hoor :p

Chilliewillie88

Legacy Member
meneer93 zei:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met wat kleinere steden zoals bv. Kortrijk, Geel,...?

Daar wil je als student toch nog niet dood gevonden worden?

jiggyland

Legacy Member
Inderdaad, als je op kot gaat in Heverlee, net buiten de ring van leuven , ben je echt bijna op het platteland, veel bos, rustige plaatsen,...

SH343

Legacy Member
meneer93 zei:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met wat kleinere steden zoals bv. Kortrijk, Geel,...?

Ik snap eigenlijk niet wat je precies zoekt. Ik leid af uit je zeer originele naam dat 1993 je geboortedatum is. Sta je op het punt op te studeren of ben je al bezig? Want normaal gezien kiest men toch eerst de studierichting en dan pas de stad. Dacht ik toch.

meneer93

Legacy Member
SH343 zei:
Ik snap eigenlijk niet wat je precies zoekt. Ik leid af uit je zeer originele naam dat 1993 je geboortedatum is. Sta je op het punt op te studeren of ben je al bezig? Want normaal gezien kiest men toch eerst de studierichting en dan pas de stad. Dacht ik toch.

Ik ben al bezig met studeren, maar ik hou echt niet van de stad. Ik moet hier 4 km fietsen voor een heel klein parkje te vinden en overal is er zo veel verkeer als je hier mijn kot buiten gaat. Het is alsof je in een mierennest leeft, terwijl ik graag wat meer op den buiten zou gaan studeren.

Zymp

Legacy Member
Misschien interessent om te weten wat je daar wilt studeren? Er hangt natuurlijk veel af van de campus ook!

-TC-

Legacy Member
Hasselt. Stad met stijl, levendig overdag, rustiger 's nachts maar wel enkele leuke uitgangsmogelijkheden. (Versuz, Dusartplein, Diepenbeek) En de bussen zijn er gratis.

h0pje

Legacy Member
Bussen zijn ook gratis in Leuven :p Allé, als je aan de KUL studeert toch.

Tweak37

Legacy Member
meneer93 zei:
Ik ben al bezig met studeren, maar ik hou echt niet van de stad. Ik moet hier 4 km fietsen voor een heel klein parkje te vinden en overal is er zo veel verkeer als je hier mijn kot buiten gaat. Het is alsof je in een mierennest leeft, terwijl ik graag wat meer op den buiten zou gaan studeren.

Heverlee lijkt dan best een goede keuze, je zit zelfs zo "op den buiten" als je dat echt zou willen, maar in Gent zullen er toch ook wel betere plekken te vinden zijn?

egenhoven - Google Maps
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan