kippetje2007
Legacy Member
Ik ben 21 jaar en heb intussen mijn diploma van leerkracht lager onderwijs behaald, maar zou graag toch nog iets anders doen.
Toch blijf ik maar twijfelen en de tijd die rest is toch wel kort
Ik vind lesgeven zeer leuk, maar ik voel me minder goed voor die leeftijdscategorie en zou liever aan iets oudere kinderen lesgeven.
Daarom zou ik in eerste instantie willen kiezen voor bijvoorbeeld communicatiewetenschappen aan de KUL, omdat ik dit via een schakelprogramma en een master in ongeveer 2j kan behalen. (ik wil ook geen 5j meer studeren aangezien ik 3j bezig ben)
Hiermee zou ik dan als licentiaat cultuur -en gedragswetenschappen kunnen geven. Ik zou ook maar slechts 20u moeten lesgeven.
Toch is er ook iets wat me zorgen baart: er zijn niet zoveel scholen met humane wetenschappen waar ik dan die vakken zou kunnen geven dus vrees ik ervoor dat ik met het diploma niet meer in het onderwijs terecht kan, terwijl dat nu juist hetgeen is waar ik graag wil blijven.
Ik zou ook gewoon een verkorte opleiding secundair onderwijs kunnen volgen van 2j, om nadien les te geven in de eerste graad van het secundair onderwijs. Het voordeel is dat dit toch nog meer zekerheid biedt op een job(in de regio) in het onderwijs, maar het nadeel is dat de leerlingen iets jonger zijn, men meer uren moet lesgeven en de verloning ook lager is.
Heeft er iemand van jullie ervaring/goede raad door zelf ervaring te hebben met een gelijkaardige situatie of de richting gevolgd te hebben?
alvast bedankt!
Toch blijf ik maar twijfelen en de tijd die rest is toch wel kort

Ik vind lesgeven zeer leuk, maar ik voel me minder goed voor die leeftijdscategorie en zou liever aan iets oudere kinderen lesgeven.
Daarom zou ik in eerste instantie willen kiezen voor bijvoorbeeld communicatiewetenschappen aan de KUL, omdat ik dit via een schakelprogramma en een master in ongeveer 2j kan behalen. (ik wil ook geen 5j meer studeren aangezien ik 3j bezig ben)
Hiermee zou ik dan als licentiaat cultuur -en gedragswetenschappen kunnen geven. Ik zou ook maar slechts 20u moeten lesgeven.
Toch is er ook iets wat me zorgen baart: er zijn niet zoveel scholen met humane wetenschappen waar ik dan die vakken zou kunnen geven dus vrees ik ervoor dat ik met het diploma niet meer in het onderwijs terecht kan, terwijl dat nu juist hetgeen is waar ik graag wil blijven.
Ik zou ook gewoon een verkorte opleiding secundair onderwijs kunnen volgen van 2j, om nadien les te geven in de eerste graad van het secundair onderwijs. Het voordeel is dat dit toch nog meer zekerheid biedt op een job(in de regio) in het onderwijs, maar het nadeel is dat de leerlingen iets jonger zijn, men meer uren moet lesgeven en de verloning ook lager is.
Heeft er iemand van jullie ervaring/goede raad door zelf ervaring te hebben met een gelijkaardige situatie of de richting gevolgd te hebben?
alvast bedankt!