Archief - Reclame: werkt het?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dubbelpunt

Legacy Member
Ik ben op zoek naar betere reclame doeleinden, want momenteel ben ik meer dan 5.000eur kwijt zonder enige return on invest. Ik heb reeds geïnvesteerd in reclame op de radio, reclame in boekjes, reclame in de krant, reclame in een groot paneel op een steenweg, ...

En ik kan eerlijk zeggen dat dit mij geen énkele klant heeft opgebracht. Ik doe dus duidelijk iets verkeerd. Maar wat? Bestaan er geen reclame stunts waarbij je enkel betaald per effectieve lead? Zitten er hier soms specialisten? Ik ben nog altijd op zoek naar méér werk, en dat al sinds de oprichting van mijn eenmanszaak 10 maanden geleden.

ChasingRabbits

Legacy Member
Als je al eens in de buurt kijkt naar winkels etc... en dan op het internet op zoek gaat naar die winkels. Dan zal je zien dat veel geen website hebben of een mega crappy website. Als je een beetje uzelf en u zaak kan verkopen, heb je daar al een hoop potentiele klanten. En imo is goede mond to mond reclame één van de belangrijkste dingen om een succesvolle zaak te hebben.

Darkness

Legacy Member
marketing leren :p

marktonderzoek: waar zijn uw klanten, wat willen uw klanten, wie zijn uw klanten, en waarom zouden uw klanten naar u moeten komen en nergens anders.

als het gaat om de website in uw sig, zou ge dat toch moeten weten want ge biedt ook online advertising aan...

playforfun91

Legacy Member
Iets meer details misschien? Ik studeer marketing, heb al webdesign gedaan ook. Leunt allemaal wel aan tegen reclame maar je hebt wel de juiste aanpak nodig, een vooral, je moet weten wat de belangrijkste informatie is voor je klanten. Als die al mist in al je add's zit het wel serieus fout.

Dubbelpunt

Legacy Member
Darkness zei:
als het gaat om de website in uw sig, zou ge dat toch moeten weten want ge biedt ook online advertising aan...

Mijn vraag gaat uiteraard enkel over offline reclame.

Darkness

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Mijn vraag gaat uiteraard enkel over offline reclame.

jamaar hoe wilt gij reclame maken als ge niet weet wat marktonderzoek is en/of als ge het niet gedaan hebt? ge kunt toch niet zomaar reclame maken en hopen dat de klanten op u af komen? uw medium wilt ge offline, akkoord, maar wat is uw boodschap? doelstelling? soort en wensen van klantensegment?

wil u wel helpen ermee, mag ik die reclames eens zien?

Bigbuddha

Legacy Member
Tja, je zit in een oververzadigde markt. (grootste probleem)

Je portfolio is nu ook niet meteen super, dit zien potentiële klanten ook.
De bedrijfsite straalt niet meteen professionaliteit uit, dit zien ze ook.
Deal Webdesign is niet meteen de meest commerciële naam.

Welke reclame heb je gemaakt?
Op welke locatie?
Was het wat professioneel en origineel?
enz...

Veel mensen denken. Ik geef even wat geld uit aan reclame, dus er komen klanten uit.
Zo werkt het echt niet. Dan zou het natuurlijk makkelijk zijn.

samsonite

Legacy Member
Hoeveel heb je uitgegeven / Hoeveel wens je nog uit te geven aan reclame?

nameless

Legacy Member
ChasingRabbits zei:
Als je al eens in de buurt kijkt naar winkels etc... en dan op het internet op zoek gaat naar die winkels. Dan zal je zien dat veel geen website hebben of een mega crappy website. Als je een beetje uzelf en u zaak kan verkopen, heb je daar al een hoop potentiele klanten. En imo is goede mond to mond reclame één van de belangrijkste dingen om een succesvolle zaak te hebben.

Dit

Je kan beter op mensen afstappen met wat jij kan betekenen voor hun, als je dan wat tevreden klanten hebt gaat de bal wel aan het rollen.

glashelder

Legacy Member
Was jij geen tennisleraar oid? Ik denk dat zo'n dingen meestal via mond-tot-mondreclame gaan, of gewoon mensen aanspreken (op tennisclubs of weet ik veel) en een kaartje/flyer geven.

samsonite

Legacy Member
hoofdsponsor worden van een clubje in de buurt en uwe kop daar bij iedere match laten zien zodat je een groter netwerkje kan opbouwen=> dan kennis maken met de ouders van de kinderen

swiers

Legacy Member
Ik zou principes van de marketing van kotler aanraden. Want je reclamestrategie is totaal verkeerd...

Bv202

Legacy Member
Ligt het aan mij of zijn die bedragen die gevraagd worden veel te hoog? Zeker als je naar die portfolio kijkt...

€350 voor een basiswebsite (het deisgn?), €450 voor een blog op deze website, €100 voor een gastenboek,...

DeMoN

Legacy Member
Grootste deel inkomsten van de meeste webdesigners komt idd dmv mond-op-mond reclame. En da moet natuurlijk tijd hebben om te groeien.

Volgens mij is ook de enige investering die ge als eenmanszaak moet maken in visitekaartjes. Als ge wilt netwerken kunde u altijd inschrijven op Adobe user group events en da soort dingen. 't Is vaak van andere freelancers en zelfstandigen dage projecten geforward krijgt als zij het zelf even druk hebben of denken da gij iets beter gaat kunnen uitvoeren. Een goeie referentie zet hen bij de klant immers ook in goed licht. Ge moet dan ook wel eens een projectje teruggeven uiteraard, en zo gaat da verder :)

In de tussentijd vind je op sites als sitedeals.nl soms wel wat freelanceopdrachtjes. Zit wel vol studenten dus meestal ook crappy budgetten, maar vroeger zat er soms wel eens iets goed tussen voor een zakcentje in de rustige periodes.

Ook zou ik aan de verleiding weerstaan alles op uwe portfolio te zetten. Less is more. Beter een kleine selectie kwalitatief werk dan een hoop projecten die op ni veel trekken. (heeft iedereen het wel moeilijk mee)

Prijzen op uw site hebben is ook iets twijfelachtig. Is vaak beter gewoon op maat van de klant te maken. Al helemaal als ge te weinig werk hebt. Wat onderhandelen over prijzen is ook ni altijd slecht.

Dubbelpunt

Legacy Member
nameless zei:
Dit

Je kan beter op mensen afstappen met wat jij kan betekenen voor hun, als je dan wat tevreden klanten hebt gaat de bal wel aan het rollen.

Ik heb het daar moeilijk mee. Zo een winkel binnen stappen en zeggen: hey, ik kan een site voor u maken. Is al even opdringerig als die mensen die u opbellen en zeggen dat ze iets speciaals hebben voor u.

Ik ben nog altijd op zoek naar voorbeelden van offline reclame die werken. Vandaar dit topic. Want een affiche omhoog hangen of in de krant staan heeft mij nog geen euro opgebracht. Is er nu echt niemand die een goed idee heeft? Met goede ervaringen? Of zwijgen die gewoon?
Ik heb dit jaar 12 klanten gehad en alle 12 zijn ze tevreden. Verder sta ik niet.

Voor tennis zoek ik 0.0 reclame. Dat is een wereld apart die draait op mond op mond reclame. En daar is letterlijk iedereen razend enthousiast over mijn lessen. Iedereen kent mij dan ook al meer dan 20 jaar in dat wereldje. Spijtige is dat ik daar enorm weinig mee verdien.

Ik zoek enkel offline reclame voorbeelden die effectief werken voor mijn websites voor kleine zelfstandigen en hobbyisten.

McGregor

Legacy Member
Uw portfolio vind ik niet echt top hoor tbh. Niet dat ik u wil afbreken of er zelf veel van ken maar sites zoals:
Welkom
Exclusive Cars
Beste dimbare LED lampen | LEDs verlichting G4, G9, MR11, GU10, MR16, E27, E14 | LED halogeen vervanging
zijn toch niet echt afgelikt te noemen.
Ook zijn er vermeldingen die zelfs geen site zijn:
http://www.deal-webdesign.be/images/brief.jpg
http://www.deal-webdesign.be/images/TennisclubDeSnas.jpg

Zoals reeds gezegd, zet geen prijzen en kuis uw portfolio op.

Uw doelpubliek zijn kleine zelfstandigen en hobbyisten die een website willen. Focus op dat publiek en
ga niet voor `massareclame` zoals een radiospot, krant, paneel.

Tycho91

Legacy Member
Dat is nogtans de manier.

De bedrijven/winkels die nog geen website hebben, hebben er meestal voor gekozen om geen website te hebben en gaan u dan ook nie contacteren. Het is aan u om ze te overtuigen dat ze toch een website 'nodig' hebben.

Carrion

Legacy Member
Bv202 zei:
Ligt het aan mij of zijn die bedragen die gevraagd worden veel te hoog? Zeker als je naar die portfolio kijkt...

€350 voor een basiswebsite (het deisgn?), €450 voor een blog op deze website, €100 voor een gastenboek,...

Die prijzen zijn nog redelijk laag :p Mensen denken toch soms te vaak dat een website op een uurtje klaar is en maar 10 euro kost :p

Dubbelpunt

Legacy Member
Ik zal mijn portfolio eens opkuisen. Er zitten opdrachten tussen waarbij de klant 350eur had als budget. Ik hou daar als zelfstandige maar 150eur netto aan over en dus moet je ook geen Porsche site verwachten.

Maar dus, kan er iemand op de vraag antwoorden aub?
Ik zoek reclame doeleinden die werken. Dus geen krant of radiospot.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan