foghorn leghorn
Legacy Member
Ik ben nu enkele maanden aan het werk, maar ik vind dit fulltime werken een te grote aanslag op mijn vrije tijd en vrijheid. Na een jaar op zoek geweest te zijn naar een parttime job of chilljob in gent in de IT heb ik opgegeven en een fulltime job aangenomen bij een multinational in Brussel. Maar iedere dag die afstand rijden + uren op kantoor + meer dan gemiddeld uren slaap die ik nodig heb geven mij maar een 4tal uur vrije tijd per dag, en dit vind ik te weinig.
Dus overweeg ik het om na een jaar ofzo te stoppen met werken, en een 3tal jaar (zuinig) te leven van het geld dat ik gespaard heb tijdens het werken. In die 3 jaar kan ik dan misschien rustig op zoek gaan naar een tof uitziende parttime job of misschien wat freelancen op internet.
Maar dit leven van mijn spaargeld lijkt enkele praktische problemen mee te brengen: -aangezien ik mij niet zal inschrijven als werkzoekende, hoe zit dat dan met mijn sociale verzekering (ziekenkas?)? Moet ik daar iedere maand een bedrag voor gaan overschrijven om verzekerd te blijven?
-belastingen lijken mij geen probleem aangezien ik geen inkomsten heb, geen belastingen moet betalen
-zijn er nog andere praktische dingen die ik over het hoofd zie?
Nu heb ik een leaseauto, maar zonder werk heb ik geen auto nodig dus dat zijn ook al geen verzekeringen of kosten waar ik mee moet inzitten
Ik ben niet van plan om een lening aan te gaan of mijn domicielie te verzetten, nu staat die nog schoon bij mijn ouders.
Ervaringen en commentaren zijn ook welkom.
Dus overweeg ik het om na een jaar ofzo te stoppen met werken, en een 3tal jaar (zuinig) te leven van het geld dat ik gespaard heb tijdens het werken. In die 3 jaar kan ik dan misschien rustig op zoek gaan naar een tof uitziende parttime job of misschien wat freelancen op internet.
Maar dit leven van mijn spaargeld lijkt enkele praktische problemen mee te brengen: -aangezien ik mij niet zal inschrijven als werkzoekende, hoe zit dat dan met mijn sociale verzekering (ziekenkas?)? Moet ik daar iedere maand een bedrag voor gaan overschrijven om verzekerd te blijven?
-belastingen lijken mij geen probleem aangezien ik geen inkomsten heb, geen belastingen moet betalen
-zijn er nog andere praktische dingen die ik over het hoofd zie?
Nu heb ik een leaseauto, maar zonder werk heb ik geen auto nodig dus dat zijn ook al geen verzekeringen of kosten waar ik mee moet inzitten
Ik ben niet van plan om een lening aan te gaan of mijn domicielie te verzetten, nu staat die nog schoon bij mijn ouders.
Ervaringen en commentaren zijn ook welkom.

?
