Archief - Karel de Grote hogeschool Antwerp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ShRule

Legacy Member
Volgend schooljaar zal ik in KdG Cross media management studeren.
Nu vroeg ik mij af hoe zijn de studenten, lectoren, sfeer enzo..daar?

ShadesOfJae

Legacy Member
Misschien moest je je die vraag stellen voor je beslist had daar te gaan studeren.

Ciaokes boy!

ShRule

Legacy Member
Bwa. Is maar een leuk detail voor mij. Cross media kan ik alleen maar daar studeren dus keuze had ik niet:p

Polygoon

Legacy Member
Best wel chill. De communicatie tussen lectoren en studenten gaat heel vlot.

De sfeer onder de studenten vind ik persoonlijk echt heel goed. Ze zijn allemaal "social" natuurlijk maar toch. Toffe groep.

Ben blij dat ik in januari ben overgeschakeld.

ShRule

Legacy Member
Polygoon zei:
Best wel chill. De communicatie tussen lectoren en studenten gaat heel vlot.

De sfeer onder de studenten vind ik persoonlijk echt heel goed. Ze zijn allemaal "social" natuurlijk maar toch. Toffe groep.

Ben blij dat ik in januari ben overgeschakeld.

Ok, wat ik al dacht:) kzie er naar uit!

Pedroo

Legacy Member
Ik geef Polygoon groot gelijk. Ik zal voor de helft in 't 1e en voor de helft in't 2e zitten, dus ge zult me daar ook wel zien dan ;)

De lessen zijn in mijn ogen heel leuk, zélfs Economie en Boekhouden zijn echt zinvol, al waren het rotvakken om te studeren...

De richtingspecifieke vakken gaan ook zeer vlot en openen in principe een nieuwe wereld voor jou. Ik heb nooit gedacht die richting uit te gaan alleszins! (ik heb die richting echt willekeurig gekozen nadat bleek dan TI ook niet ging lukken)

ShRule

Legacy Member
Thx voor de replies. Ojaa en hoe zit het met de ratio meisjes tov. Jongens in de richting cross media?

En Pedro, zijn er mss boeken dat je verkoopt?

Pedroo

Legacy Member
Zéér goed ;) is ongeveer fifty-fifty!
En misschien wel, moet nog tot vrijdag afwachten of ik voor m'n herexamens erdoor ben. Ik stuur je een pm als ik het weet?

ShRule

Legacy Member
Pedroo zei:
Zéér goed ;) is ongeveer fifty-fifty!
En misschien wel, moet nog tot vrijdag afwachten of ik voor m'n herexamens erdoor ben. Ik stuur je een pm als ik het weet?

Okey ideaal:D
Is goed! Hopelijk ben je erdoor dan haha

ShRule

Legacy Member
Blijkbaar een moeilijke richting? Mja heb al gestudeerd hiervoor en weet dat je gelijk welke richting je ervoor moet werken.

Pedroo

Legacy Member
Van wie hebt ge dat gehoord? Als je genoeg voor school bezig bent buiten de schooluren is deze richting pérfect haalbaar, net zoals alle andere richtingen..
De vakken waar de meesten op vloeken zijn;
Economie
Boekhouden
Frans
Recht

Als je daar genoeg voor doet tijdens het schooljaar, iets wat ik jammer genoeg niet heb gedaan, haal je dat perfect.

xIO3Y

Legacy Member
Kan iemand eens een korte samenvatting geven van de vakinhouden van de XM-vakken? Wat is of doe je bv. bij Social Objects, Digital Culture, praktijk en skills (stage?)...
Bij de meeste andere richtingen vind je vakinhouden terug, behalve bij XM². Zijn jullie btw ook 6 september aanwezig op de infoavond?

ShRule

Legacy Member
Ja hebt gelijk, ik zei dat omdat meeste hier helft van hun jaar opnieuw doen. Was een grapje.

iTzStevee

Legacy Member
Geweldige richting. Ik ga nu naar het tweede jaar, maar neem vakken uit het eerste mee :) (Frans, boekhouden,..)

ShRule

Legacy Member
iTzStevee zei:
Geweldige richting. Ik ga nu naar het tweede jaar, maar neem vakken uit het eerste mee :) (Frans, boekhouden,..)

Zijn er ook dat volledog geslaagd zijn? :-O

Pedroo

Legacy Member
Cheacker zei:
Kan iemand eens een korte samenvatting geven van de vakinhouden van de XM-vakken? Wat is of doe je bv. bij Social Objects, Digital Culture, praktijk en skills (stage?)...
Bij de meeste andere richtingen vind je vakinhouden terug, behalve bij XM². Zijn jullie btw ook 6 september aanwezig op de infoavond?

Wel ik ben niet volledig ingeschreven in XM² daar ik uit TI kom en niet genoeg studiepunten over had, dus heb niet alle vakken kunnen doen.

Social Objects: Je bestudeerd eigenlijk vanalles wat. Onderdelen zoals photoshop, fotografie, muziek, sociale media in't algemeen komen allemaal aan bod. (niet uitgebreid, maar je kan uiteraard na dat kleine 'zetje' verder thuis doen. Fotografie heeft me bijvoorbeeld echt wakkergeschud wat je daar allemaal mee kan doen!

Webcopywriting: Een beetje webdesign en het oprichten van een klasblog, echt zeer leuke en vlotte lessen. Ge werkt samen met uw 'klasgenootjes', dus is zeker en vast tof!

Copywriting: Leren 'professioneel' te schrijven. Velen onderschatten dit vak daar er wat 'regels' zijn rond het schrijven van bv een Blogpost op een website, enzovoort.

Engels: Spreekt voor zich denk ik? Is vooral Engels gericht op recente onderwerpen waaronder Social media, meetings e.d.!

Boekhouden: Systeem van dubbel boekhouden. Als je hier voor geslaagd bent, kan je in principe een 'volledige' boekhouding doen. 't is vooral de bedoeling een basis te hebben.

Handelsdocumenten: uitbreiding op Boekhouden; opmaken van facturen, Creditnota's, kortingen, enzovoort.

Economie: Basiseconomie; geen concentratie op bv enkel Micro-economie, maar van alles wat (Prijsvorming, Vraag & Aanbod, de Beurs,...)

Nederlands: Vooral gericht op correcte communicatie, alsook correcte uitspraak, schrijven van brieven, reviews eeeenzovoort. Is ook redelijk uitgebreid en zeker niet onbelangrijk!

Office: Word, Powerpoint & Excel. De meesten lachen hiermee als ze horen dat wij hier lessen over hebben én examens. Maar aub, vergis u niet, Word en Excel zijn uitgebreider dan de meesten denken ;)
In 't eerste jaar leer je al een hele hoop, in 't 2e jaar wordt het nog wat uitgebreider. Na 2 jaar kan je zéker zijn dat je Excel, Word,... vanbuiten kent, wat op véél bedrijven een must is!

Online Reputatiemanagement; zeer intressant vak waar ge alles rond, zoals het vaktitel zegt, online reputaties leert. Echt verbluffend intressant!

Voor de rest heb ik niets gehad, dus verder kan ik niet helpen ;)

Bijkomend wil ik nog vermelden dat XM² zéker en vast aanwezig zal zijn op de infodag!

daimand zei:
Los van de richting: KdG Curryrollen :bow::bow::bow::bow::bow:

:rofl:

De smoskes voor 1.9€ vind ik veel beter ;) (als ze vers zijn tenminste :p)

ShRule zei:
Zijn er ook dat volledog geslaagd zijn? :-O

Enkel diegenen die moeite gedaan hebben ;)
Het eerste jaar is dikwijls een "eliminatiejaar" om te zien wie écht moeite wil doen. Vanaf je door het 1e bent geraakt zou je voldoende verstand + interesse moeten hebben om deze richting te voltooien. Ligt dus vollédig aan jezelf! ;)

ShRule

Legacy Member
Ok sounds good.
Nog een vraag, hoe zit het met 'oudere' studenten. Ben er zelf 23 (lang verhaal).

Pedroo

Legacy Member
Ik wordt er in oktober 21, maakt helemaal niets uit. Je wordt niet scheef bekeken, als je dat zou vrezen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan