Archief - Q: Illustrator > PSD: Not enough memory error

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NAGD

Legacy Member
Een Illustrator bestand van 5 vierkante centimeter met 10000 paden op kan ook een out of memory geven hé. Het gaat er hem om wàt je gemaakt hebt, niet zozeer hoe. Het is het aantal paden dat cpu berekening en ram vereist.
En 4 gig is nu ook weer niet zoveel als je met ingewikkelde/zware documenten werkt.
Maar je lijkt er wel verstand van te hebben dus die dingen wist je wss ook al ;)
... Mac kopen? :)

Xoliul

Legacy Member
M-BE zei:
zet al uw visual effects van uwe vista eens af en probeer nog eens, al die fancy stuff als aero en sidebar etc gewoon uitzetten.

No offence hoor, maar hoe typisch dat een Mac-fan dit eerst gaat aanbrengen...

Flipkikker

Legacy Member
NAGD zei:
Een Illustrator bestand van 5 vierkante centimeter met 10000 paden op kan ook een out of memory geven hé. Het gaat er hem om wàt je gemaakt hebt, niet zozeer hoe. Het is het aantal paden dat cpu berekening en ram vereist.
En 4 gig is nu ook weer niet zoveel als je met ingewikkelde/zware documenten werkt.
Maar je lijkt er wel verstand van te hebben dus die dingen wist je wss ook al ;)
... Mac kopen? :)

Ik zie niet in wat een mac hier beter aan kan?
Zelfde hardware tegenwoordig, enkel een andere OS :s

M-BE zei:
Ik wou dezelfde opmerking geven maar heb het maar gelaten omdat ik weet dat hij pas nog zwaar heeft geïnvesteerd in hardware :p

Xoliul zei:
No offence hoor, maar hoe typisch dat een Mac-fan dit eerst gaat aanbrengen...

Gohja, dat zou ik nu ook niet zeggen,
men leraar 3D modelling heeft al die effecten onmiddellijk afgezet toen hij Solidworks hier kwam installeren,
en das geen mac-fan (ook geen tegenstander hé :p)

m-be

Legacy Member
Flipkikker zei:
Ik zie niet in wat een mac hier beter aan kan?
Zelfde hardware tegenwoordig, enkel een andere OS :s

Het geheugenbeheer van OS X is en blijft totnogtoe beter dan dat van Windows blijkt keer op keer.

Xoliul zei:
No offence hoor, maar hoe typisch dat een Mac-fan dit eerst gaat aanbrengen...

Vele van mijn medestudenten die met Vista werken hebben al die fancy gimmicks die niks toebrengen aan je systeem en alleen geheugen en processorkracht opslorpen al lang uitgezet.

Trouwens, hier staat ook nog een Windows XP systeem, met W2K gui. Het is maar gewoon waar je waarde aan hecht, een stabiel en performant systeem, of een systeem met alle mogelijke tierlantijntjes. Een mooi systeem is goed, het moet vooral handig blijven en performant werken.

En voor je zegt dat Apple toch vooral om de knappe gui draait, zal je mij niet horen vertellen dat dit niet voor een deel van de kopers waar is en een Mac kopen omwille van Aqua. Ik heb mijn Mac gekocht omwille van de onderliggende Unix-kernel, perfecte samenwerking met de hardware (om duidelijke redenen), en de stabiliteit.

Mocht je een search doen naar mijn posts op dit forum, zal je zien dat ik bij momenten positief uit de hoek kom over Apple, maar dat ik ook kritisch ben. Ik ben onder meer niet te spreken over de bouwkwaliteit van de MacBooks, maar dat gaat hier een beetje buiten de kwestie.

Xoliul

Legacy Member
M-BE zei:
Vele van mijn medestudenten die met Vista werken hebben al die fancy gimmicks die niks toebrengen aan je systeem en alleen geheugen en processorkracht opslorpen al lang uitgezet.

Bij een Macje dat zoveel kost als een zelfbouw Quad met 4gb heb je misschien nog gebrek aan die dingen, maar bij pc's zoals die van Flipkikker (en mij) moet je zo'n probleempjes daar niet op gaan steken he.

m-be

Legacy Member
'k ga daar niet verder op ingaan want dan word ik weer voor fanboy versleten. Ieder heeft daar zijn mening over, en ik respecteer de uwe dan ook. Ik voel me beter bij OS X en jij blijkbaar beter bij windows, da's jouw keuze.

NAGD

Legacy Member
Twas mor e graptje gasteuh!

Mijn opmerking over hoeveel paden er in zijn 26 layers zitten is iedereen blijkbaar volledig ontgaan. Haha los het zelf op dan aja.

Flipkikker

Legacy Member
NAGD zei:
Twas mor e graptje gasteuh!

Mijn opmerking over hoeveel paden er in zijn 26 layers zitten is iedereen blijkbaar volledig ontgaan. Haha los het zelf op dan aja.

Die opmerking was me idd ontgaan :$

Maximum 40 paths denk ik,
intussen zijn het er in photoshop al bijna 80-100 layers denk ik :x

Ik heb trouwens bewust geen mac gekocht (had het budget wel), maar de 3D-software die we gebruiken op school bolt er niet op...

En aangezien Adobe CS3 nu eenmaal veel minder zwaar is als renderapps is de keuze snel gemaakt.
Bolt hier allemaal perfect hé, buiten dit ene probleem, datk op een alternatieve manier heb opgelost...

Maar als ge moet beginnen met Bootcamp voor 3d software :s

NAGD

Legacy Member
Tis niet dat je een Mac moèt kopen hé. Een goed samengestelde PC doet alles idd even goed. Zeker 3D en Video.
40 paden is idd niet veel dus kan het wel aan het aantal layers liggen maar zou toch niet mogen vandaag de dag.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan