Flipkikker zei:
Ik zie niet in wat een mac hier beter aan kan?
Zelfde hardware tegenwoordig, enkel een andere OS
Het geheugenbeheer van OS X is en blijft totnogtoe beter dan dat van Windows blijkt keer op keer.
Xoliul zei:
No offence hoor, maar hoe typisch dat een Mac-fan dit eerst gaat aanbrengen...
Vele van mijn medestudenten die met Vista werken hebben al die fancy gimmicks die niks toebrengen aan je systeem en alleen geheugen en processorkracht opslorpen al lang uitgezet.
Trouwens, hier staat ook nog een Windows XP systeem, met W2K gui. Het is maar gewoon waar je waarde aan hecht, een stabiel en performant systeem, of een systeem met alle mogelijke tierlantijntjes. Een mooi systeem is goed, het moet vooral handig blijven en performant werken.
En voor je zegt dat Apple toch vooral om de knappe gui draait, zal je mij niet horen vertellen dat dit niet voor een deel van de kopers waar is en een Mac kopen omwille van Aqua. Ik heb mijn Mac gekocht omwille van de onderliggende Unix-kernel, perfecte samenwerking met de hardware (om duidelijke redenen), en de stabiliteit.
Mocht je een search doen naar mijn posts op dit forum, zal je zien dat ik bij momenten positief uit de hoek kom over Apple, maar dat ik ook kritisch ben. Ik ben onder meer niet te spreken over de bouwkwaliteit van de MacBooks, maar dat gaat hier een beetje buiten de kwestie.