Archief - Q: Aanraders 3D programma's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sofian

Legacy Member
Hallo

Ik zou graag in 3d wat leren tekenen adhv tutorials.

Aangezien ik niets ken van 3d programma's vraag ik me af welke programma's zijn aangeraden om mee te beginnen, en liefst gratis..

Vriendelijke Groeten
Sofian

cooly

Legacy Member
Maya Personal Learning Edition is gratis en toch niet te moeilijk om mee te beginnen imo.

dresse

Legacy Member
modellen: MODO !! :)
en tegen da ge kunt modellen in modo is de renderer uit en kunde beginnen renderen :)

Stimpy

Legacy Member
das allemaal gratis ?
kdacht dat zo een programmas verschrikkellijk duur waren

dresse

Legacy Member
de studenteversie van modo is ni zo heel duur. als ge ne goeie student zijt kost u da een 100€ ...

Holy Paladin

Legacy Member
sterker nog, zelfs als ge ne slechte student zijt kost een studentenversie maar 100€ :woohoo:

ik vond het zeer makkelijk om 3dsmax te leren, maar dat verschilt toch van persoon tot persoon dusja

dresse

Legacy Member
Holy Paladin zei:
sterker nog, zelfs als ge ne slechte student zijt kost een studentenversie maar 100€ :woohoo:

ik vond het zeer makkelijk om 3dsmax te leren, maar dat verschilt toch van persoon tot persoon dusja

nee... als ge ne slechte student zijt kost het u 149 :)

List price: $895
Student price: $149
* "Good Student" price: $99
** Faculty price: $149
** School price: $149
** School 5 unit lab pack: $695

dresse

Legacy Member
staat er ergens uitgelegd. snap het zelf ni zo goe.

* "Good Student" pricing is available to any student with a 3.0 or better grade point average (or equivalent).

al mijn punten zijn boven de 3/20... :unsure: ben ik nu een goede student :wtf:

NfERnO

Legacy Member
Ook een gratis alternatief: gmax
Het is'n soort light versie van 3dsmax; grootste dobber is da je gewoonweg niet kan renderen... (je kan geen deftig eindresultaat laten uitrekenen dus...) Mss dat het ondertss veranderd is, weet ik niet... Pluspunt is dat GMax ondersteunt wordt met 'n aantal games, waaronder DungeonSiege en C&C:Renegade dacht ik... Wat wilt dit concreet zeggen? Je kan dus bv. in gMax een iets of iemand modeleren/animeren, en dit model dan direct gebruiken in dit of dat bepaalde spel.

Meer info en de download vindt je hier: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=5562445
Als je op de download-link klikt zie je direct dat je tevens een aantal tutorials voor gmax kan downloaden.

Puur persoonlijk, ik zou niet met Blender beginnen, heb 't ooit in'n ver verleden geprobeerd, niet bepaald ver geraakt, en weet er nu absoluut nix meer van, buite da't eerder gericht was op games maken... Zoals Lo_fi al zei, heel eigenzinnige interface...

Belgianbonzai

Legacy Member
ik gebruik cinema 4D, heel intuitief en daardoor ook snelle leercurve in't begin

't is echter een illegale versie (heb geen duizenden Euro over :S) dus ik ga eens de trial downloaden van silo
en als't me aanstaat koop ik dat (109$ vind ik te doen, en ik ben geen student meer hoop ik -vrijdag uitslag, pray for me)

weet er iemand soms een lijstje met prijzen staan?
modo ga ik ook es proberen denk ik,... Dresse is daar toch positief over... maar kost natuurlijk wel al een kleine 700$

Lo_fi

Legacy Member
NfERnO zei:
Puur persoonlijk, ik zou niet met Blender beginnen, heb 't ooit in'n ver verleden geprobeerd, niet bepaald ver geraakt, en weet er nu absoluut nix meer van, buite da't eerder gericht was op games maken... Zoals Lo_fi al zei, heel eigenzinnige interface...

Ik ga me nu niet opwerpen als specialist uiteraard maar eens je snapt hoe die interface werkt is het heel intuitief werken (mousegestures, heel veel shortcuts). Ondertussen is Blender toch behoorlijk volwassen geworden hoor...misschien toch eens de gallery bekijken op de site en forum.. Als je er rekening mee houdt dat het gratis is..lijkt me toch het overwegen waard.

dresse

Legacy Member
silo hebk ook al geprobeert, ma is ni echt mijn ding. De topology brush daarin is wel een cool feature die ze ook in modo zouden mogen implementeren...
intiutiever dan modo kan bijna niet aangezien de layout zo flexibel is da ge die kunt aanpassen aan elk zijn wensen, shortcuts zijn direct toegewezen aan een functie dankzij de command history, ge kunt uw eigen tools maken dankzij macro recording, en ge hebt die coole snelle pie menu'tjes die tevens ook volledig custumizable zijn, om dan nog te zwijgen van de mogelijkheid om edgeweights een waarde te geven, de renderer en on model painter die eraan komt en de zalige ondersteuning van ngons...

i know. i'm in love with modo :love: :)

Belgianbonzai

Legacy Member
dresse zei:
silo hebk ook al geprobeert, ma is ni echt mijn ding. De topology brush daarin is wel een cool feature die ze ook in modo zouden mogen implementeren...
intiutiever dan modo kan bijna niet aangezien de layout zo flexibel is da ge die kunt aanpassen aan elk zijn wensen, shortcuts zijn direct toegewezen aan een functie dankzij de command history, ge kunt uw eigen tools maken dankzij macro recording, en ge hebt die coole snelle pie menu'tjes die tevens ook volledig custumizable zijn, om dan nog te zwijgen van de mogelijkheid om edgeweights een waarde te geven, de renderer en on model painter die eraan komt en de zalige ondersteuning van ngons...

i know. i'm in love with modo :love: :)

ge weet toevallig niet of er een C4D layout reeds gemaakt bestaat voor modo?

ik weet dat ze voor C4D een lightwave layout gemaakt hebben om de overstap eenvoudiger te maken (alsook een korting van 900€ voor lightwave bezitters die overstappen :o klik)

The recycleload

Legacy Member
Modo is ultra goed.
Goed voor te lere modelen, maar ik moet nu mijn model techniek van maya omhuize naar
modo omdat het beter is mar het werkt ook wel anders vind ik. vooral door die sudv surfaces
die zo goed zijn.
Maar ik zou modo wel wille kopen tegen student prijs.
Maar ik had gelezen dat ge daar een soort attest voor moest indienen die getekent is
door de directeur of zo.
Of ik aan zoiets kan geraken aangezien ik totaal niet op een richting zit die iets met het
grafische wereldtje te maken heeft. :angry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan