Archief - POST: Schetsen en tekeningen V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
Kon de vorige niet meer terug vinden wat wel jammer is want schetsen en tekeningen van anderen bezien is altijd leuk :)

dus hier ne nieuwen thread waar ge u schetskes die misschien niet echt nen check waard zijn, of waar ge ni echt comments op hoeft te hebben omda ge ze toch ni meer gaat aanpasen kunt posten...

*probeer wel u links actief te houden want er is niets zo irritand als comments lezen over een tekening en ze zlf ni kunnen bezien...
*probeer ook een beetje constructieve comments te geven waar de persoon in kwestie iets aan heeft ipv gewoon "amai das slecht, ge kunt er beter mee stoppen" want dan krijgen we zo'n horseman toestanden als vorige keer, en da wilt niemand...

enfin, HAVE FUN

AnewSpider

Legacy Member
heel leuk :)
alleen is er precies iets aan zijn rechter voet (als je naar het scherm kijkt) , zijne kleine teen is wa raar :p
en de ene oog is iets groter dan de andere.
kvin het wel ne leuke stijl :)

Bramboogie

Legacy Member
lol... zijnen dikke teen staat idd aan de buiten kant
mor em is wel leuk getekend

als ik mijn schetskes nog es inscan zal ik die ook nog es posten

[=$=]Sepultur

Legacy Member
Heb gisteren men tekening afgewerkt, 'k heb er echt lang aan gewerkt (veel pauzes tussen, had er liever wat regelmatiger aan gewerkt), maar ze is uiteindelijk toch afgeraakt :woohoo: Papier is een steinbach,ong 36.5 cm op 55 cm. Had geen tijd meer om een betere foto te maken, de tekening is nu ergens anders.

tekening002.jpg


Grote versie:

http://www.pixagogo.com/Photos/Albu...Yd0a-HxyMc6BAEJ48VYkz6QUIvcXY5ugcyT-uthL0QQ__

tides

Legacy Member
Mijn eerste post op het art forum :)

Een ontwerp voor een PC-zone wedstrijd onlangs

Het was de bedoeling een Painkiller-wapen te ontwerpen

Gamefreak

Legacy Member
[=$=]Sepultur zei:
Heb gisteren men tekening afgewerkt, 'k heb er echt lang aan gewerkt (veel pauzes tussen, had er liever wat regelmatiger aan gewerkt), maar ze is uiteindelijk toch afgeraakt :woohoo: Papier is een steinbach,ong 36.5 cm op 55 cm. Had geen tijd meer om een betere foto te maken, de tekening is nu ergens anders.

tekening002.jpg


Grote versie:

http://www.pixagogo.com/Photos/Albu...Yd0a-HxyMc6BAEJ48VYkz6QUIvcXY5ugcyT-uthL0QQ__

schoon tekening. :)
alleen vind ik de linkervoet van de tweede persoon van rechts wat minder.

dresse

Legacy Member
idd, zeeer schoon tekening. knap belicht enzo. referentie materiaal gebruikt of volledig eigen werk?

[=$=]Sepultur

Legacy Member
Merci voor de comments, men referentie is een krantenfoto, 'k heb het niet exact overgetekend, wel wat eigen inbreng kwa afwerking (compositie is wel dezelfde, die sprak me dus ook wel aan) om het iets anders te bekomen dan gewoon een kopie van foto.

tides

Legacy Member
Is idd een mooie tekening Sepultur ;)

Hoe lang heb jij daar ongeveer aan gewerkt? :)

[=$=]Sepultur

Legacy Member
De preciese tijd dat ik er aan gewerkt heb kan'k niet direct zeggen, maar 'k weet wel dat het lang was ('k ben nogal traag :doh: ). Wekelijks kon ik er één avond aan werken (met veel pauzes en gesprekken ertussen, op de academie) toch heel wat maanden lang mee zoet geweest, maar 'k ben content van het resultaat, dus da's al iets e :)
't probleem is gewoon dat ik na zo'n weekje niet met een tekening bezig ben moeite heb met een beetje vlotjes in te pikken op het vorige, terug wat aanpassen , en dat in combinatie met traag werken geeft dus zo'n lange periode.

bLz

Legacy Member
ik zou graag ook lere tekene zo,
kunde mij es wa hints geve?
of kan ik da ergens vinde online waar ik op moet letten enal?

thanks :)

[=$=]Sepultur

Legacy Member
bLz zei:
ik zou graag ook lere tekene zo,
kunde mij es wa hints geve?
of kan ik da ergens vinde online waar ik op moet letten enal?

thanks :)

Ne goeie raad da veel mensen geven is: veel tekenen (dagelijks als dat mogelijk is) of gewoon regelmatig werken, en je werk laten bekritiseren door mensen met heel wa meer ervaring (wel gewoon de eigen stijl behouden :niceone: ).
Als ge naar de academi gaat dan krijgt ge natuurlijk goeie raad van iemand die er in opgeleid is. Op't internet zijn er ook echt wel goeie forums te vinden.
Bv http://www.conceptart.org

bLz

Legacy Member
iemand wat hints?
welk potlood gebruik ik best?
B?
ik zou liefst van al gezichten tekenen
hoe begin ik daaraan?
eerst een ovaal?
dan grove lijnen zoals de neus enal?

snuffel

Legacy Member
newyorkcitybattle1.jpg

New York City Battle (HANK NOVA)
bounce.jpg

Bounce trowie (HANK NOVA)
zimertrowie.jpg

Zimer trowie (ZIMMER)
KeepOut.jpg

Keep Out (HANK NOVA )
TimesplittersSlicktommy.jpg

Time Spliters 2 (SLICK TOMMY)
hankillus.jpg

Hank outline (HANK NOVA)
zeroinactie.jpg

Zero in actie
hanknegatiefsticker.jpg

Hank sticker (HANK NOVA)
rolus.jpg

Rolus (HANK NOVA)
hanksticker.jpg

Hank sticker (HANK NOVA)
hankingekleurd.jpg

HANK MSM (HANK NOVA)

terug van weggeweest. :woohoo:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan