servi zei:
@ killgore : ik wist niet dat gij al in 1ste jaar burgie zat. Gij zit trouwens ook de enige met wie zijn leerstof ( zowel qua hoeveelheid als moeilijkheidsgraad) ik absoluut niet wil ruilen.

In ieder geval een ingenieur moet sterk zijn in alle wetenschappelijke vakken dus ook chemie hé. Overigens als ik u was zou ik maar genieten van uw algemene jaren, ikzelf vond/vind een vak als fysica,chemie,elektriciteit,... onder de knie krijgen veel meer bevredigend dan een informatica-vak. ( en ik ben zeker niet de enige in mijn richting die dat vind )
Als ik u trouwens was zou ik economie niet onderschatten hoor, bij ons waren er toch redelijk veel gebuisd daarop. ( wel meestal mensen zoals ik die nooit economie hebben gehad in het middelbaar )
PS : moet gij normaal geen examen fysica of natuurkunde, mechanica, elektriciteit en andere vakken van die aard ook doen ? Of is dat door dien bama-gedoe veranderd ?
natuurkunde krijg ek vanaf volgend semester 2 semesters lang, volgend jaar krijgen we ook half jaartje elektronica en daarna ist specialisatie kiezen, wordt dus hoogstwrsch elektrotechniek (of hoe het nu ook noemt) of computerwetenschappen.
Ik vind die scheikunde eigenlijk best interessant ze (was gistre pissed omdat nie goe gegaan was en dan hebde altijd indruk da ge da vak haat

) en als ingenieur hebde die basis idd nodig, weet ek

. Ik had ook minder geslapen (zenuwen, is me verdomme nog nooit eerder overkome bij examen) en heb om god weet welke reden dingen compleet dooreen geslagen. Ik heb 2 van de 12 vragen fout door gewoon verwarring want ik heb alles perfect opgelost, alleen ben ik in het ene een -teken vergeten en in het andere 2 dingen stomweg dooreengeslagen, waar ge een half uur na da examen zegt: gvd, zo stom. Vroeger had ek da ook, ma hier kunnen die 2 vragen me wel nekken waar da vroeger mssch 5% was dak kwijt was. Kdenk er nog just door te zijn en mssch wa ptn te krijgen omdak juiste methode gebruikte ondanks die stomme foutjes. Had ek die 2 stomme fouten nie gemaakt ek was er zeer vlot doorgeweest, nu hangt er veel af hoeveel de docent geeft op "juiste" redenering. Ander punt is dak in de helft van een vraag merkte da men kladwerk (hoewel alles perfect uitkwam) een fout bevatte, khad gewoon ergens per ongelukt /2 gedaan voor mol water te berekenen (moet dus /1 zijn

). Spijtig genoeg kwam men kladoplossing wel overeen met een gegeven dat we verder daarna moesten gebruiken en was ik vrij zeker dat het juist was en dus op men kopij beginnen schrijven. Ik dus beginnen schrappen tot en met en die docent heeft dat niet graag, vo hetzelfde geld is da 0 op die vraag ook al heb ek ze volledig juist (ben ek 100% zeker van

).
Het ergste van al was dat ik de cursus perfect begreep en bij het oplossen van oude examenvragen geen enkel probleem had en dan, beginnen flippen op examen

.
En hoeveelheid leerstof valt best mee imho, 't is gewoon da detaillistische

. We hadden bv. ergens terloops gezien dat apolariteit en polariteit enkele eigenschappen bepaalden, zoals bv. polaire middelen lossen goed op in polaire en apolaire in apolaire. Dus een vbtje van eigenschappen die konden verklaard worden.
1e vraag op da examen ging daar dus over (hebbek wel gevonden, maar dan da dooreengeslagen, tijdes et examen dacht ek polair in apolair en omgekeerd

).
Ook bij informatica bv. oude examenvraag, iets in trant van:
int i = 13;
boolean a = true||i++;
System.println("a="+a+" i="+i);
(was ietsje meer rond met if en zo, ma de fout zat hierrond dus)
ge kreeg vier meerkeuze antwoorden, ik had vrij snel het juiste antwoord (true, 13), ma bv. een vriendin snapte nie waarom het niet (true,14) was. Puur omdat dat van die || die greedy (ben exacte naam vergeten) werkt ergens vrij terloops staat vermeld in de cursus.
Da detail is gewoon om zot van te worden

. Ma vo de rest vinnek die richting verdomd leuk

, daar zienek tenminste vo 90% dingen dak interessant vind.
edit: ik onderschat economie trouwens zeker niet, heb alles wat we gezien hebben bijgehouden tijdens het jaar en dat moet volstaan om het nu op 4 dagen volledig te leren

.