Archief - OFFTOPIC: Examens

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Obliv`

Legacy Member
Voor al die geen dat nog studeren, de examens komen er weer aan of zijn al begonnnen ...
Hier kan je elkaar wat komen steunen en eventueel hulp verlenen als iemand iets niet begrijpt ;).
Misschien kan iedereen uit de community elkaar zo wat beter lezen kennen en wie weet kom je nog wel een bekende tegen :).

Ik studeer Toegepaste Informatica aan de KHK (2e jaar) en dit zijn mijn vakken
- SQL en PL/SQL, juist gehad (verwacht cijfer tussen 17 en 19 op 20)
- Frans (mondeling), 19/01/2006
- Java (J2EE), 20/01/2006
- Webtoepassingen (Access + SQL Server + ASP), 25/01/2006
- Systeemanalyse (moeilijkste exaam), 30/01/2006
- Ondernemerschap (Boekhouden + Financieel management + Logistiek), 01/02/2006
- Nederlands, 03/02/2006

Buiten systeemanalyse zie ik alles goen zitten, dus het zal normaal weer geen probleem zijn ;)

Nog veel succes aan alle andere studenten!

Bericht aan de admins: ik heb discussie als prefix genomen, omdat dit hier volgens mij het beste bij paste. Mijn excuses als ik fout ben :).

orez

Legacy Member
welja, kzal het hernoemen naar OFFTOPIC, maar kan je ni kwalijk nemen, want da staan in het lijstje hé ;) beste keuze was idd DISCUSSIE.

Black Night

Legacy Member
Jup, examens:

- 11/01: Wiskunde -> Zal er wel door zijn
- 16/01: Privaatrecht + Vennootschapsrecht -> zal er wel door zijn
- 20/01: Macro economie.
- 30/01: Financiele analyse.

2e jaar Handelswetenschappen btw ;)

Zie t allemaal wel zitten. Weinig examens en genoeg bloktijd :)

WHiSPy

Legacy Member
Inderdaad bonne chance voor alle mensen die nog examen hebben.

Ik ga mij binnenkort ook nog eens bezig houden met het studeren voor 'n examen, maar dat is dan eerder specialisatie (certificatie) dan zo van die domme schoolexamens. :)

Blue Thunder

Legacy Member
ik zal hier is regelmatig komen zien, als ik wa kan helpen zal ik da zeker doen.

@Obliv': ik zit in men 3de jaar Toepgepaste Informatica aan de KHK ;), hebt ge SQL en PL/SQL van de Johan Smeuninx?

en Ondernemerschap (Boekhouden + Financieel management + Logistiek), 01/02/2006, da vak da hadden wij nog ni si, da was bij ons economie ook van de Johan Smeuninx :) :p

killgore

Legacy Member
burgie, vandaag het enige vak gehad dak echt nie graag doe (scheikunde) en tis er naar, zal kantje boordje worden. Kga gvd wel vies zijn assek hierop buis, des te meer omdak vre sterk van plan ben computerwetenschappen verder te studeren en ge daar dus gvd niets zijt met al die chemie.

donderdag -> informatica (lachtertje, wa java programmere :D)
woensdag erop -> analyse 1 (kan nog hard worde, ben nog vrij goe in wiskunde, ma dees is veel eerder sjans hebben met vragen :sad: ).
dinsdag daarop -> meetkunde (n/p gok ek, hoewel da 1 van ons grootste buisvakken is :unsure: )
donderdag daarna -> discrete wiskunde (als ek daarop buis gade binnen paar maand berichtgeving krijgen van wanhopige student die zich onder trein gooit)
dinsdag daarop -> economie (geen idee, nog niets vo gedaan, hadden we dan ook maar 1uke per week, en exame vrage van vroeger lijken me "simpel").

Obliv`

Legacy Member
Blue Thunder zei:
@Obliv': ik zit in men 3de jaar Toepgepaste Informatica aan de KHK ;), hebt ge SQL en PL/SQL van de Johan Smeuninx?

en Ondernemerschap (Boekhouden + Financieel management + Logistiek), 01/02/2006, da vak da hadden wij nog ni si, da was bij ons economie ook van de Johan Smeuninx :) :p

ja, ik weet wel wie gij zijt ;)

Normaal hadde we SQL van de smeuninx, maar die gaf dees jaar geen les owv de internationalisering ofzo. Dus wij hebbe da nu van nen vervanger.

Economie hadde wij int eerste jaar, sql ook. Nu is da dus gewoon boekh, logistiek en financieel mgt (FM hebde gij nu ook int 3e zeker?)

nog veel succes in ieder geval

zabulus

Legacy Member
Kheb er al 3 achter de rug. Studeer CMD (Communicatie & Multimedia Design) op KHLim te Gènk :)
Psychologie, Audiovisuele technieken, Sociologie al gehad, ben er wel op door denk ik.
Nu nog zware week, elke dag een vak, te beginnen met morgen communicatie, dan grafische vormgeving, donderdag niks :party:, vrijdag kunst & cultuur (beikes)
maandag ict en dinsdag marketing

Zoals een docent ooit zei: "Cmd is een goed concept, alleen is er iets foutgelopen bij de uitwerking ervan"
Ik denk dat iedereen die bij ons da wel kan beamen :)

Volgend jaar mss toch iets anders gaan doen want tis echt ni te doen die school :/

zabu

Quilombo

Legacy Member
programmeren (java en cobol) ging goe
computersystemen wel ok denk ik (ondanks da k geen slaap had gehad de nacht ervoor, wel in bed gelegen drie uur ma kon ni slapen :/)
psychologie goed (zelfde uitleg as hierboven :s)

1e jaar TI aan khleuven

FitZ

Legacy Member
Quilombo zei:
programmeren (java en cobol) ging goe
computersystemen wel ok denk ik (ondanks da k geen slaap had gehad de nacht ervoor, wel in bed gelegen drie uur ma kon ni slapen :/)
psychologie goed (zelfde uitleg as hierboven :s)

1e jaar TI aan khleuven

baha ur boned :) Kheb t ook gedaan zzz

Fin

2e Communicatie & Multimediadesign, weinig examens wegens weinig leerstof rofl :)

Marketing: goe
Kunst&Cultuur (1): goe
Communicatie: minder goe ma er wel door peisk (en telt voor nix mee dus maakt ni uit)
Kunst&Cultuur(2): moet nog komen

Chill examenperiodeke dus.

AcIdR3IgN

Legacy Member
ikke 1e jaar TI in KHK.
Ik heb 4 examens (heb ook vrijstellingen)
VB.NET
Engels
Wiskunde
Nederlands.

Vandaag VB.NET gehad.. ging vrij goed. Moest wel rare programmas maken, dus eentje om een ingetypte woord te lipsyncen (idd niet met een echte stem) maar met afbeeldingen.. mn code trok op niks ;) maar het werkte.. en ik denk dat er velen zijn waarbij het niet werkte.

Radiance

Legacy Member
Elektronica-ICT, 2e jaar, ook al op KHK :)

vandaag : Java, ging heel goed
woensdag : Telecommunicatie, schriftelijk, niet heel moeilijk maar vrij veel.
vrijdag : Digitale Systemen theorie, met tegenzin
volgende maandag : multimedia (xhtml, css & fireworks) geen probleem
volgende woensdag : Elektronica, mondeling, dat zou wel es kunnen tegevallen :p
volgende vrijdag : Databases, zal wel meevallen

Nog werk genoeg dus :p

LunchBox

Legacy Member
Multimedia & Communicatietechnologie, 3e jaar, Hogeschool West-Vlaanderen

10 jan: eindwerk visual basic.net + asp.net binnenleveren
13 jan: eindwerk module mmc studio binnenleveren (filmpje over drie jaar mct)
16 jan: visual basic.net (theorie+labo)
16 jan: audio visuele media (theorie+projectverdediging)
20 jan: rich internet applications (theorie op papier)
20 jan: asp.net (theorie+labo)
26 jan: mma projectverdediging "multimedia meets music" (toptalentawards)
27 jan: visual basic.net (projectverdediding)
27 jan: asp.net (projectverdediding)
28 jan: eindwerk 3d interactives binnenleveren
30 jan: 3d interactives projectverdediging (character animation)
02 feb: bedrijfsmanagement projectverdediding (small business project)

ni zozeer veel te studeren dus, maar gewoon veel projecten af te werken. na de examens volgen nog 4 professionaliseringsweken en dan zit het er weer op voor'n hele tijd. (asp.net & vb.net komen van m'n IOT, normaal heb je die niet meer in't laatste jaar)

met examens heb'k zo geen probleem, maar m'n bioklok raakt altijd ontregeld (voor zover dat standaard al niet het geval is); dag 1: om 1u gaan slapen, om 4u weer op | dag 2: om 20u gaan slapen, om 3u weer op; zo van die gekke dingen, enfin student-life to the fullest met de nodige berg piza's en andere rommel op uw bord.

succes met de examens alvast mede-studenten, zorg dat je de tweede zits kan beperken zodat ge nog iets aan uw zomervakantie hebt.

Blue Thunder

Legacy Member
Obliv` zei:
ja, ik weet wel wie gij zijt ;)

Normaal hadde we SQL van de smeuninx, maar die gaf dees jaar geen les owv de internationalisering ofzo. Dus wij hebbe da nu van nen vervanger.

Economie hadde wij int eerste jaar, sql ook. Nu is da dus gewoon boekh, logistiek en financieel mgt (FM hebde gij nu ook int 3e zeker?)

nog veel succes in ieder geval

ahzo gij weet wie ik ben en ik weet ni wie gij zijt :p ;)

ja ik heb net exaam gehad van Financieel Management si, is goe verlopen, ook juist exaam van Administratieve verplichtingen van de ondernemer gehad, ook goe verlopen, ma toch 2 exaam op ene dag is toch wa veel ze

gij ook nog veel succes met de exaams

bRahms

Legacy Member
2e jaar Toegepaste Informatica: Informatiemanagement:

10 januari: Personeelsmanagement -> viel beter mee dan verwacjt
12 januari: Oefeningen Communicatievaardigheden -> lachertje
13 januari: Systeemanalyse: Alhoewel gevreesd, viel het mee
16 januari: Document & WorkFlow Management -> viel goed mee
18 januari: Bedrijfsmanagement
20 januari: Toegepaste Statistiek
23 januari: COOP, aka Java :p (theorie :wtf: + oefeningen)
25 januari: VB.net .. moest Studios nu eens willen installeren op m'n PC O_O; ik kan geen projecten openen :sad:

Blue Thunder

Legacy Member
3de jaar Toegepaste Informatica:

16/01: ASP.NET
17/01: Adm. en jur. verpl. v/d ondernemer & Financieel management
18/01: VB. NET
20/01: Java
23/01: Systeemanalyse
25/01: XML en Webservices
27/01: Netwerkbesturingssystemen & Netw. en beh. van databank.
30/01: Frans
02/02: Datacommunicatie (Cisco CCNA 4)
03/02: Maatschap. verantw. ondern. (Deontologie)
07/02: Engels & Nederlands (Communicatie vaardigheden)
08/02: Business Projectfinale
09/02: Business Projectfinale

btw: veel volk da naar de KHK ga precies

WoDkA

Legacy Member
3MCT , specialisatie Webtechnologie @ PiH Kortrijk

16/01 - LAMP Project
20/01 - J2EE/EJB Examen
23/01 - Innovatief ( Demo toepassing maken van een innoverende/nieuwe technologie .. ik heb PHP SDO )
26/01 - ASP/C# Project
02/02 - SBP verdedigen


LAMP project zit er dus al op, en ging subliem vlot :)

SBP & Innovatief zouden ook moeten lukken, maar ASP & Java zullen een kleine ramp worden ..

servi

Legacy Member
hmm ik heb hier blijkbaar het minste aantal examens van iedereen (ik volg gewoon programma dus geen iaj of vrijstellingen of van die zever :p )

Ik doe Industrieel Ingenieur Ingenieur laatste jaar.

mijn examenrooster :

woensdag 11/01 : datacommunicatie
die docent heeft als bijnaam "de kerstman" :woohoo:

dinsdag 17/01 : beveiliging
die docent blijft lekker doorvragen tot ge vastzit en alleen nog maar "euh" als antwoord kunt produceren :cool:

vrijdag 20 / 01 : capita selecta : compilers
die docent is redelijk, maar shit man een compiler is verdomme ingewikkeld. L-attributen, S-attributen, top down recursive descent, multi-visit-attributen, ... :doh:

dinsdag 24 / 01 : systeemanalyse & projectbeheer.
die docent is gewoon een weirdo, draagt altijd sandalen. :eek:


@ killgore : ik wist niet dat gij al in 1ste jaar burgie zat. Gij zit trouwens ook de enige met wie zijn leerstof ( zowel qua hoeveelheid als moeilijkheidsgraad) ik absoluut niet wil ruilen. :p In ieder geval een ingenieur moet sterk zijn in alle wetenschappelijke vakken dus ook chemie hé. Overigens als ik u was zou ik maar genieten van uw algemene jaren, ikzelf vond/vind een vak als fysica,chemie,elektriciteit,... onder de knie krijgen veel meer bevredigend dan een informatica-vak. ( en ik ben zeker niet de enige in mijn richting die dat vind )

Als ik u trouwens was zou ik economie niet onderschatten hoor, bij ons waren er toch redelijk veel gebuisd daarop. ( wel meestal mensen zoals ik die nooit economie hebben gehad in het middelbaar )


PS : moet gij normaal geen examen fysica of natuurkunde, mechanica, elektriciteit en andere vakken van die aard ook doen ? Of is dat door dien bama-gedoe veranderd ?

killgore

Legacy Member
servi zei:
@ killgore : ik wist niet dat gij al in 1ste jaar burgie zat. Gij zit trouwens ook de enige met wie zijn leerstof ( zowel qua hoeveelheid als moeilijkheidsgraad) ik absoluut niet wil ruilen. :p In ieder geval een ingenieur moet sterk zijn in alle wetenschappelijke vakken dus ook chemie hé. Overigens als ik u was zou ik maar genieten van uw algemene jaren, ikzelf vond/vind een vak als fysica,chemie,elektriciteit,... onder de knie krijgen veel meer bevredigend dan een informatica-vak. ( en ik ben zeker niet de enige in mijn richting die dat vind )

Als ik u trouwens was zou ik economie niet onderschatten hoor, bij ons waren er toch redelijk veel gebuisd daarop. ( wel meestal mensen zoals ik die nooit economie hebben gehad in het middelbaar )


PS : moet gij normaal geen examen fysica of natuurkunde, mechanica, elektriciteit en andere vakken van die aard ook doen ? Of is dat door dien bama-gedoe veranderd ?
natuurkunde krijg ek vanaf volgend semester 2 semesters lang, volgend jaar krijgen we ook half jaartje elektronica en daarna ist specialisatie kiezen, wordt dus hoogstwrsch elektrotechniek (of hoe het nu ook noemt) of computerwetenschappen.

Ik vind die scheikunde eigenlijk best interessant ze (was gistre pissed omdat nie goe gegaan was en dan hebde altijd indruk da ge da vak haat :p) en als ingenieur hebde die basis idd nodig, weet ek;). Ik had ook minder geslapen (zenuwen, is me verdomme nog nooit eerder overkome bij examen) en heb om god weet welke reden dingen compleet dooreen geslagen. Ik heb 2 van de 12 vragen fout door gewoon verwarring want ik heb alles perfect opgelost, alleen ben ik in het ene een -teken vergeten en in het andere 2 dingen stomweg dooreengeslagen, waar ge een half uur na da examen zegt: gvd, zo stom. Vroeger had ek da ook, ma hier kunnen die 2 vragen me wel nekken waar da vroeger mssch 5% was dak kwijt was. Kdenk er nog just door te zijn en mssch wa ptn te krijgen omdak juiste methode gebruikte ondanks die stomme foutjes. Had ek die 2 stomme fouten nie gemaakt ek was er zeer vlot doorgeweest, nu hangt er veel af hoeveel de docent geeft op "juiste" redenering. Ander punt is dak in de helft van een vraag merkte da men kladwerk (hoewel alles perfect uitkwam) een fout bevatte, khad gewoon ergens per ongelukt /2 gedaan voor mol water te berekenen (moet dus /1 zijn :p). Spijtig genoeg kwam men kladoplossing wel overeen met een gegeven dat we verder daarna moesten gebruiken en was ik vrij zeker dat het juist was en dus op men kopij beginnen schrijven. Ik dus beginnen schrappen tot en met en die docent heeft dat niet graag, vo hetzelfde geld is da 0 op die vraag ook al heb ek ze volledig juist (ben ek 100% zeker van :)).
Het ergste van al was dat ik de cursus perfect begreep en bij het oplossen van oude examenvragen geen enkel probleem had en dan, beginnen flippen op examen :(.

En hoeveelheid leerstof valt best mee imho, 't is gewoon da detaillistische :o. We hadden bv. ergens terloops gezien dat apolariteit en polariteit enkele eigenschappen bepaalden, zoals bv. polaire middelen lossen goed op in polaire en apolaire in apolaire. Dus een vbtje van eigenschappen die konden verklaard worden.
1e vraag op da examen ging daar dus over (hebbek wel gevonden, maar dan da dooreengeslagen, tijdes et examen dacht ek polair in apolair en omgekeerd :().
Ook bij informatica bv. oude examenvraag, iets in trant van:
int i = 13;
boolean a = true||i++;
System.println("a="+a+" i="+i);
(was ietsje meer rond met if en zo, ma de fout zat hierrond dus)
ge kreeg vier meerkeuze antwoorden, ik had vrij snel het juiste antwoord (true, 13), ma bv. een vriendin snapte nie waarom het niet (true,14) was. Puur omdat dat van die || die greedy (ben exacte naam vergeten) werkt ergens vrij terloops staat vermeld in de cursus.

Da detail is gewoon om zot van te worden :). Ma vo de rest vinnek die richting verdomd leuk :), daar zienek tenminste vo 90% dingen dak interessant vind.

edit: ik onderschat economie trouwens zeker niet, heb alles wat we gezien hebben bijgehouden tijdens het jaar en dat moet volstaan om het nu op 4 dagen volledig te leren :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan