Archief - Logo contest Axonet [40€]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gamefactor

Legacy Member
Beste,

Naar aanleiding van dit topic, https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/logo-axonet.625240 en de slechte commentaren over de logo's die ik op basis van no cure no pay heb laten ontwikkelen heb ik ervoor gekozen een nieuwe ontwikkelaar te kiezen!

Hieronder meer informatie over het ontwerp:

Ik ben op zoek naar een logo voor mijn nieuw bedrijf axonet.

Wat biedt axonet zoal aan?

* Webhosting
* Internet Marketing
* Domainnamen
* Webdevelopment


We zijn op zoek naar een professioneel logo. Een paar voobeelden van logo's die ik mooi vind: ( niet het logo zelf maar de stijl ):

* http://www.tomsteeghs.com/logo/zam.png
* http://www.unieq.nl/img/avecs-03.jpg
* 404
* http://www.filedump.net/dumped/compusolve1229695171.jpg
* http://www.sitedeals.nl/attachments/...43-logocc5.jpg
* http://www.sitedeals.nl/attachments/...5-atravetz.png
* http://designcollective.nl/sitedeals...entatie_02.jpg


Welke kleuren?

Je kan de kleuren van het logo kiezen, maar het moet natuurlijk een beetje bij de layout passen, daarom is het misschien handig om je te basseren op de layout.

Hier is een preview van de layout:

Axonet - Internet Services

Wat krijgt je?

€ 40 via PayPal of bankoverschrijving

Wat krijg ik?

Het logo in .AI en .EPS formaat


Greetz,

Dries

dresse

Legacy Member
Ik zal de volgende 10 comments al even samenvatten voor u:

nospec.

Een "wedstrijd" organiseren is idd heel lucratief voor u, maar jammter genoeg hebben wij geen zin om hard te werken en er dan niet voor betaald te worden. Of om onderbetaald te worden...
Een wedstrijd is iets onafhankelijk waarbij de inzending niet commercieel gebruikt gaat worden.

DieselPower

Legacy Member
Een battle is iets onafhankelijk ... etc? Ik wil anders nog wel eens een battle zien, 3D low poly met een space thema of dakar ofzo :p

GenesisX

Legacy Member
Als beginner lijkt 40EUR misschien veel, maar als je ziet dat gewone logo's al een prijs meekrijgen tot 16 000 en 175 000EUR ... ? Da's misschien overdreven, maar zelfs al neem je daar maar een paar procent van. Je komt niet eens in de buurt, toch?

Gamefactor

Legacy Member
Ik had er nog speciaal deze zin bijgezet "Mensen die beginnen te zeuren over de kleine prijzenpot, bespaar me je reacties..." maar mensen snappen het precies niet zo goed.

Waarom zet ik deze zin hierbij?

Ik weet dat er bedrijven zijn die logo's laten maken voor € 16000 of €200, maar dit past momenteel niet in mijn budget, en ik ben er zeker van dat € 40 mooi meegenomen is voor mensen die in hun vrije tijd bezig zijn met het ontwerpen van logo's, ik richt me daarvoor speciaal op dit forum omdat deze soort mensen hier meestal aanwezig zijn.

Matt.

Legacy Member
'k Ga mij hier es heel onpopulair maken sie.

Die logo's van €16000 e.d. worden gemaakt door pro's die niets anders doen en er wel een tijd mee bezig zijn.

Wat is dat toch met die jonge gasten/studenten/... tegenwoordig? Al dat elitair gedoe en denken dat ze geld kunnen scheppen omda ze ff 3 jaar naar school geweest zijn.

Veel ervan zullen mogen content zijn als ze een deftige job vinden (zeker in het huidige economisch klimaat). De absolute top among them zal mss geld scheppen, maar denkte nu echt dat de gemiddelde gast (bv. die die hier op het forum rondhangt (niet speciaal gericht naar mensen hier die grafisch ontwerp ofzo doen)) zoveel geld zal scheppen?

Wat deze man vraagt is een simpel, deftig logo. Geen logo waar 10 man aan werkt, 893178 dingen uitprobeert en 23 meetings houdt om dan met een logo uit de bus te komen. Die hebben het recht daar veel geld voor te vragen ja.

Face it. Niet iedereen heeft het geld om zo'n team ff te sponsoren voor een dom logo'ke. Of denkt ge dat de schrijnwerker van om de hoek ook €1000 heeft betaald voor zijn logo? En ge moogt zeggen wa ge wilt, sommige van die logo's zijn zeker niet slecht, ook al zijn ze niet door pro's gemaakt.

Zo onlangs ook ng ergens hier in de algemene fora van een van die architectuurstudenten die dacht dat 'm de man was omda em architectuur studeerde. Om het schijt van te krijgen.

Succes met het vinden van een persoon die met beide voetjes op de grond gebleven is, Gamefactor.

LeSec

Legacy Member
matthi_182 zei:
Zo onlangs ook ng ergens hier in de algemene fora van een van die architectuurstudenten die dacht dat 'm de man was omda em architectuur studeerde. Om het schijt van te krijgen.

Waarschijnlijk ik, sinai of twoen.

Volgt gij kunstonderwijs of architectuur?
Indien ge dat niet volgt hebde er geen flauw benul van wat voor tijd en werk er in het grotendeel van die studies kruipt.

Ik denk dat ik voor iedereen spreek wanneer ik zeg dat voor wat hoort wat enorm hard geldt. Alsge daarmee niet kunt leven moet ge maar ergens anders iets gaan zoeken. Niemand die serieus met zijn studies bezig is en talent heeft gaat zijn eigen omdraaien voor de kans om 40 euro te winnen.

Indien we spreken over grotere bedragen zal dat pas veranderen. Een voorontwerp voor 40 euro is al veel realistischer.

De schrijnwerker om den hoek vraagt ook geld voor een raamprofiel uit te zagen. Ik ken veel gasten die bijvoorbeeld lasser of automechanica gestudeerd hebben (of nog studeren) die ook geld vragen voor iets te lassen of iets aan auto te repareren. En maar logisch ook.

Ma neen, iedereen die beetje met grafische dingen bezig is moet ma gratis een logoke in elkaar flantsen?

Dat noem ik niet elitair, dat is gewoon het echte leven. Wilde iets dat deftig gemaakt is? Dan betaalde ervoor. Punt uit. Anders moet ge maar enen vinden die zot genoeg is om het gratis te doen met de kans dat de kwaliteit ook navenant is.

Trouwens niemand van de architectuurstudenten hier denkt dat hij dé man is. Wij spreken gewoon uit onze (beperkte) kennis over dat onderwerp. Laat dat vooral duidelijk zijn. Waart gij ni gewoon op uw voeten getrapt omdat vaderlief het huis zelf getekend had?

Mijn pa heeft indertijde alles zelf getekend en alles zelf gebouwd (behalve natuurlijk funderingen enzo). De architect heeft enkel wat kleine aanpassingen moeten doen. Iedereen met een beetje verstand kan wel wat sterkteleer, draagstructuren, ... begrijpen en toepassen.

Dat wij als architectuurstudenten daarop reageren door te zeggen dat het niet zo eenvoudig is wat ge daar zegt en dat het voor een basis fermetteke/pastorie -whatever woning wss voldoende is maar échte architectuur gaat enorm veel verder dan wat gij stelt.

Als wij door daarop te reageren elitaire klootzakken zijn, dan ben ik fier om de grootste elitaire klootzak op het forum te zijn :woohoo:

Matt.

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Waarschijnlijk ik, sinai of twoen.

Volgt gij kunstonderwijs of architectuur?
Indien ge dat niet volgt hebde er geen flauw benul van wat voor tijd en werk er in het grotendeel van die studies kruipt.

Allé. Ik studeer bio-ingenieur. Denkt gij nu serieus da wij hele dagen zitten feesten mss? Weken van 40h les zijn geen uitzondering. Dan moeten we nog onze lessen bijhouden en practica en dergelijke voorbereiden.
Itt tot wat ge mss denkt zijt ge soms ook wel een uur of 2 bezig (per practicum) om dat allemaal voor te bereiden. Dan spreken we nog niet over eventuele verwerking achteraf.

Ik denk dat ik voor iedereen spreek wanneer ik zeg dat voor wat hoort wat enorm hard geldt. Alsge daarmee niet kunt leven moet ge maar ergens anders iets gaan zoeken. Niemand die serieus met zijn studies bezig is en talent heeft gaat zijn eigen omdraaien voor de kans om 40 euro te winnen.

Indien we spreken over grotere bedragen zal dat pas veranderen. Een voorontwerp voor 40 euro is al veel realistischer.

Tuurlijk, maar wees realistisch. Vraag geen uurloon van €100, want dat is overdreven. Hij vraagt hier geen toplogo te ontwerpen he. Zie mijn comment over 10 personen met 23 meetings en blabla.

De schrijnwerker om den hoek vraagt ook geld voor een raamprofiel uit te zagen. Ik ken veel gasten die bijvoorbeeld lasser of automechanica gestudeerd hebben (of nog studeren) die ook geld vragen voor iets te lassen of iets aan auto te repareren. En maar logisch ook.

Tuurlijk vragen die ook iets. Ma nie zoveel als een volleerde mechanieker die alles kent. Waarom zou ge naar een student gaan, als de mechanieker het beter kan voor dezelfde prijs?

Ma neen, iedereen die beetje met grafische dingen bezig is moet ma gratis een logoke in elkaar flantsen?

Again, ik denk dat dieje gast geen toplogo vraagt hier. €40 is niet gratis. Veel mensen mogen daar al een paar uur voor werken!
Dat noem ik niet elitair, dat is gewoon het echte leven. Wilde iets dat deftig gemaakt is? Dan betaalde ervoor. Punt uit. Anders moet ge maar enen vinden die zot genoeg is om het gratis te doen met de kans dat de kwaliteit ook navenant is.

Trouwens niemand van de architectuurstudenten hier denkt dat hij dé man is. Wij spreken gewoon uit onze (beperkte) kennis over dat onderwerp. Laat dat vooral duidelijk zijn. Waart gij ni gewoon op uw voeten getrapt omdat vaderlief het huis zelf getekend had?

Nee ik was niet op mijn tene getrapt. Da kan mijn nie schelen wie da huis getekend heeft ze. Ik vond het er gewoon over da - ik dacht twoen - direct begon van dat em geen moeite ging doen. Dat em dan gewoon zwijgt. 'k bedoel, hoeveel werk was da? Een madamke da vroeg om ff vlug een planneke te teken. 't Mocht er nog een zonder latje zijn, da mens ging content zijn. Ma nee, drect beginnen kakken van "en gij weet nie hoeveel tijd daarin kruipt, en ge peist toch nie da ik daar voor niets ga doen". Precies alsof gulle hele dagen aanbiedingen krijgt om es iets te tekenen en daarvoor een megagrote vergoeding krijgt.

Dat wij als architectuurstudenten daarop reageren door te zeggen dat het niet zo eenvoudig is wat ge daar zegt en dat het voor een basis fermetteke/pastorie -whatever woning wss voldoende is maar échte architectuur gaat enorm veel verder dan wat gij stelt.

Als wij door daarop te reageren elitaire klootzakken zijn, dan ben ik fier om de grootste elitaire klootzak op het forum te zijn :woohoo:

Vroeg dat madamke om "echte" architectuur? Dat madammeke vroeg iets van haar keuken ofzo. Niet iets state-of-the-art weetikveelwa te ontwerpen. Als geroutineerde ontwerpers (wa jullie lijken te zijn want ge doet hele dagen nie anders) was da mss 10minuutjes werk. Ma o wee das te simpel ze voor die gasten. Da moe ne prutsarchitectje maar doen.

Edit:
The_Messenjah zei:
Ik moet daar maandag zijn, (straat verder) om examen af te leggen. Alsge tot dan kunt wachten doe ik dat met veel plezier.

Laat maar iets weten

Kijk, dat duurt ook 5min. Ge doet da toch ook omda ge dieje mens kunt helpen? Ik hoop tenminste da ge daar gene frang voor vraagt.

dresse

Legacy Member
ik ga hier echt ni al da gezever van ulle lezen. Uiteraard werken wij goedkoper en dat is als ge nospec zou kennen helemaal niet waar ik in deze thread problemen mee heb... Het gaat om het camoefleren als 'wedstrijd'. als ge hier een job zou plaatsen waar ge 1 persoon vraagt om aan uw logo te werken en ge betaald die persoon 40 euro zal niemand daar iets van zeggen. maar noem het aub geen wedstrijd als het alles behalve een wedstrijd is... wij zijn niet achterlijk om te gaan denken 'jeeeej, een wedstrijd, wie weet win ik!! laten we allen meedoen!!!!'

nuf said


Dus gaat ge 1 persoon aanspreken aan de hand van een portfolio zoals het normaal gebeurd en die betalen? dan verander ik de prefix naar job.

Gaat ge iedereen ies laten insturen, het beste kiezen en alleen die betalen? Dan gaan er veel mensen klagen over speculative work en verander ik de prefix naar REQ.

Battle is volledig misplaatst

LeSec

Legacy Member
matthi_182 zei:
Allé. Ik studeer bio-ingenieur. Denkt gij nu serieus da wij hele dagen zitten feesten mss? Weken van 40h les zijn geen uitzondering. Dan moeten we nog onze lessen bijhouden en practica en dergelijke voorbereiden.
Itt tot wat ge mss denkt zijt ge soms ook wel een uur of 2 bezig (per practicum) om dat allemaal voor te bereiden. Dan spreken we nog niet over eventuele verwerking achteraf.

Heb niets gezegd over feesten, ik zeg gewoon dat gij niet kunt weten wat zo'n studie inhoudt, net zoals ik niet kan weten wat uw studie inhoudt. Wij hebben ook lang les, moeten tussendoor ook zien onze leerstof bij te houden wat praktisch niet lukt en gans pak deadlines/nachtjes door voor projecten.
Ma daar draait het niet om, draait om de vakinhoud en die kunt gij niet ten gronde kennen, ik die van u ook niet.


Tuurlijk, maar wees realistisch. Vraag geen uurloon van €100, want dat is overdreven. Hij vraagt hier geen toplogo te ontwerpen he. Zie mijn comment over 10 personen met 23 meetings en blabla.

Niemand spreekt over uurlonen van 100 euro. Hij vraagt om een logo in te sturen naar een wedstrijd (dus ge zijt ni zeker dage die 40 euro gaat krijgen). Iets hélemaal anders.

Tuurlijk vragen die ook iets. Ma nie zoveel als een volleerde mechanieker die alles kent. Waarom zou ge naar een student gaan, als de mechanieker het beter kan voor dezelfde prijs?

Welja idem hier hé...


Again, ik denk dat dieje gast geen toplogo vraagt hier. €40 is niet gratis. Veel mensen mogen daar al een paar uur voor werken!

En nogmaals, ge zijt niet zeker van die 40 euro dat je die gaat krijgen.

Nee ik was niet op mijn tene getrapt. Da kan mijn nie schelen wie da huis getekend heeft ze. Ik vond het er gewoon over da - ik dacht twoen - direct begon van dat em geen moeite ging doen. Dat em dan gewoon zwijgt. 'k bedoel, hoeveel werk was da? Een madamke da vroeg om ff vlug een planneke te teken. 't Mocht er nog een zonder latje zijn, da mens ging content zijn. Ma nee, drect beginnen kakken van "en gij weet nie hoeveel tijd daarin kruipt, en ge peist toch nie da ik daar voor niets ga doen". Precies alsof gulle hele dagen aanbiedingen krijgt om es iets te tekenen en daarvoor een megagrote vergoeding krijgt.

Zoals zij het in het begin leek uitschijnen was dat wel veel werk geweest. En trouwens niet echt legaal ook. Tis pas later dat duidelijk werd dat ze geen structurele ingrepen wou doen. En iets op 5 minuten doen, doe ik persoonlijk en ik denk twoen ook niet aan mee. Dan moet zoiets perfect uitgedacht zijn, dus gans het ontwerpproces doorlopen. Is dat elitair? Dunno, ik noem het eergevoel en beetje trots over uw eigen werk. En inderdaad, we gaan zoiets niet voor niets doen, daar kruipt tijd in en das een deel van onze kunde die we delen met haar en daar moet imo voor betaald worden ja, niet zoveel als voor prof. architect natuurlijk en dat hebben we ook nergens beweerd.


Vroeg dat madamke om "echte" architectuur? Dat madammeke vroeg iets van haar keuken ofzo. Niet iets state-of-the-art weetikveelwa te ontwerpen. Als geroutineerde ontwerpers (wa jullie lijken te zijn want ge doet hele dagen nie anders) was da mss 10minuutjes werk. Ma o wee das te simpel ze voor die gasten. Da moe ne prutsarchitectje maar doen.

Wat is het verschil tussen echte en valse architectuur? Nogmaals (en ik spreek voor mezelf ma kvermoed dat anderen daar ook zo over denken) als wij iets ontwerpen doen we dat vanuit ons eigen en voor ons bestaat er slechts 1 soort architectuur en dat is onze eigen architectuur. Met eigen klemtonen en indrukken. Dus zoiets is helemaal geen 10 minuutjes werk, nogmaals, als ik aan iets begin doe ik dat grondig ofwel helemaal niet. En zo denk ik over alles in het leven.

Edit:


Kijk, dat duurt ook 5min. Ge doet da toch ook omda ge dieje mens kunt helpen? Ik hoop tenminste da ge daar gene frang voor vraagt.

Knopke indrukken van fototoestel op plaats waar ik langsstap versus plan uittekenen. Hmmmmmmmm geweldige vergelijking!

Saro Verhees

Legacy Member
Ik heb al meerdere opdrachten met meneer Gamefactor succesvol afgerond. Hij is volledig te vertrouwen dus.

Als je de 40 euro niet interesseert dan moet je ook maar niet meedoen. Het vraagt 2 uur werk om een somehow deftig logo te maken en dan ben je met 20 euro per uur vertrokken. Vrij terrecht voor een jongeman/vrouw vind ik dus.

Brick Top

Legacy Member
Ik vind €40 ook een eerlijke prijs hoor. Alleen vind ik dat Gamefactor zelf iemand moet contacteren in plaats van de mensen 'onderling te laten strijden'. Want dan gaan er mensen tijd en moeite steken in iets waar enkel jij baat bij kan hebben. En slechts één iemand krijgt dan €40.

Je zou beter vragen wie er geïnteresseerd is in deze job. Vergelijk de portofolio's (wat is het meervoud van portofolio?) van de kandidaten en kies iemand uit naar je goesting. Persoon in kwestie is zeker van zijn €40 en jij bent zeker dat ie een deftig logo kan ontwerpen (lees: een professioneel logo, over smaken kan je altijd discussiëren).

Gamefactor

Legacy Member
Beste mensen,

Ik ben nu op zoek naar mensen die een logo willen ontwerpen en heb de contest afgeblazen, dus zou een mod deze prefix van het topic willen veranderen naar job?

Greetz,

Dries

Floyd

Legacy Member
matthi_182: Voor de zoveelste keer in deze thread: het gaat 'm niet om het laag bedrag dat €40 is. Daarover valt ook niet echt te discussiëren, dat zijn nu eenmaal de wetten van vraag en aanbod. Als hij iemand vindt die voor €40 een logo wil maken, goed. De kwaliteit zal dan waarschijnlijk ook te wensen overlaten, volledig in lijn met de lage prijs.
Het probleem is het "wedstrijd"-element.

Dat zal ondertussen wel al duidelijk zijn?


Nog een opmerking tussendoor:

En ge moogt zeggen wa ge wilt, sommige van die logo's zijn zeker niet slecht, ook al zijn ze niet door pro's gemaakt.

Ik mag zeggen wat ik wil, ge hebt gelijk. Sommige van die logo's zijn zeker niet slecht. De grote meerderheid van die logo's zijn zeker wel slecht. Helemaal akkoord.

Saro Verhees

Legacy Member
Ow, ik meende dat Gamefactor de naam was van de huidige eigenaar. Voor Dries heb ik nog niet gewerkt ^^.

dresse

Legacy Member
floyd for president.

Now all stay on topic. Post uw portfolio of start een zoveelste discussiethread over spec work.

GenesisX

Legacy Member
Als dit wordt aangehaald als voorbeeld en het eerste logo uit de getoonde reeks van het al reeds ontworpen logo is niet goed, dan vraag ik mij af wat er wel verwacht wordt van logo?

- Om te weten of het eenmaal haalbaar is als ik het eens zou proberen. Heb geen portfolio.
- DIY FREE Logo Maker & Logo Design by LogoSnap.com btw, nog een euro profijt en met die lage dollar wrs meer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan