Archief - Jeugdhuis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Curahee Q

Legacy Member
het-slot.be | Startpagina

Ik heb al gehoord dat de site te breed is. Maar graag jullie persoonlijke mening wat er op grafisch vlak nog beter kan (waarschijnlijk alles). Het logo is gewoon zo, heb ik niks mee te maken.

Moet ik nog iets melden? Misschien dat ik echt geen held ben met photoshop, geef mij maar liever code. Maar goed, de grafische kant moet nu eenmaal ook gebeuren.

Ik weet dat ik er niet goed tegenkan als iemand mij de grond in boort maar ik ga proberen om dat opzij te zetten en dus mogen jullie hier je kritiek posten. Wel liefst opbouwend zodat ik er ook nog wat aan heb en dus niet gewoon iets van "Stront" als je begrijpt wat ik bedoel. Ben hier nog steeds om dingen te leren.

Het is dus vooraal de layout, werkt nog geen enkele link. Moet nog geen hele site hebben als de layout nog niet inorde is.

Alvast bedankt en shoot!

adrianhates

Legacy Member
- uw klasse spacer kan evengoe gewoon een margin zijn aan uw klasse header
- uw site is idd te breed
- uw menu items mogen imo groter ( laat die text-decoration bij :hover ook maar weg )
- zet uw css in aparte file voor handigheid
- geef een margin aan uw bodem zodat die niet tege men taakbalk plakt.
- misschien da laatste nieuws en kalender naar boven moven
- voor de rest, vult ne keer op ofzo , want zoon lege layout is maar lelijk en kan super mooi zijn als ge tem goed opvuld

Jerre Muesli

Legacy Member
- De layout is wat groot uitgevallen precies.
- Onduidelijk letertype
- Te flets. Verander dat wit eens?

en ja; vul het eens op met lorem ipsum shit ofzo. Dat gaat zowieso beter lijken

Curahee Q

Legacy Member
Al super bedankt voor de tips. Ja had hem inderdaad nog niet gevalideerd, doe ik altijd wel hoor. De css vind ik altijd gemakkelijker bij het developpen als hij in de html zelf staat, kan je sneller iets aanpassen.

Hoe breed maken jullie je websites? Of misschien moet ik met procenten werken? Dan heeft er nooit iemand last van.

Wat denken jullie daarvan?

adrianhates

Legacy Member
Curahee Q zei:
Al super bedankt voor de tips. Ja had hem inderdaad nog niet gevalideerd, doe ik altijd wel hoor. De css vind ik altijd gemakkelijker bij het developpen als hij in de html zelf staat, kan je sneller iets aanpassen.

Hoe breed maken jullie je websites? Of misschien moet ik met procenten werken? Dan heeft er nooit iemand last van.

Wat denken jullie daarvan?

da hangt natuurlijk volledig af van de hoeveelheid informatie die er op uw pagina moet en daar hebbe we nu geen enkel idéé van want je site is zo leeg als het maar kan zijn

Dj Aero

Legacy Member
-lettertype dat rechtsboven en als titels gebruikt wordt is slecht leesbaar
-ik vind dat onderaan uwe 'nieuwsscroll' te ver naar boven loopt om dan te verdwijnen, zou imo iets vroeger moeten verdwijnen
-ik heb hier een verticale, overbodige scrollbar voor een paar pixels?

Breznik

Legacy Member
Ouch

Ik zit op smallband waardoor het inladen lang duurde, het eerste wat ik zag was de witte achtergrond en het menutje links (+ hoovers) en ik dacht "clean, dit kan zeker iets worden" tot de rest van de site was ingeladen en ik de grote rode boxen zag :(.

Het idee van dat rood in combinatie met uw de witte achtergrond en de gele titels kan zeker iets worden maar begin niet met allemaal rode blokken te plaatsen. Hou het een beetje meer minimalistisch en wat fontkeuze betreft, het font van uw titels zou ik enkel op vleesverpakkingen zetten.

Curahee Q

Legacy Member
Heb vanalle aanpassingen gedaan. Bij de vorige versie was het onmogelijk om er tekst in te zetten maar dan heb ik nu verholpen. Het contentframe rekt samen met de tekst maar behoudt een zekere minimumhoogte.

Ik dacht nog om faux columns toe te passen voor de menubar en dan het gehele rechtse gedeelte, maar dat zijn zorgen voor later.

Ik vind de titels nog altijd niet geslaagd, er scheelt iets met het grijs denkik. Misschien eens totaal iets anders proberen. Font heb ik ook aangepast, jullie hadden zeker gelijk over het feit dat het op niks trok.

De breedte zal ik nog eens iets aan moeten doen, maar denk dat dat wel even duurt.

Curahee Q

Legacy Member
Heb de breedte gereduceerd tot 900px. Het was sneller gebeurd dan datk dacht.

Die faux columns, werkt dat in elke browser?

[EDIT]
Misschien die titels eens gewoon in html doen?

legerguy

Legacy Member
Heb ook naar de V gekeken, en die vindt ik toch beter dan deze die jij toond. Nu, het kanb zijn omdat die uitgewerkt is en de nieuwe nog niet.

Curahee Q

Legacy Member
Welke V? Bedoel je de v1? Want die is al wel even geleden gebouwd.

[EDIT]
Heb beide kolommen nog even hoog gekregen met position: absolute. Werkt in zowel chrome, FF en IE goed.

Curahee Q

Legacy Member
Ik zal hier even de link geven van de v1 website:

het-slot.be

Ik was eigenlijk niet van plan om deze in het leven te roepen maar misschien vinden jullie hem beter?

Curahee Q

Legacy Member
Oogt ze niet veel frisser omdat het bijna enkel uit wit bestaat? Er is enkel een header met het menu al in. En er moet echt wel eens een andere site komen want deze bestaat al zooo lang en is nog opgebouwd uit frames e.d.

b0rt

Legacy Member
Curahee Q zei:
Oogt ze niet veel frisser omdat het bijna enkel uit wit bestaat? Er is enkel een header met het menu al in. En er moet echt wel eens een andere site komen want deze bestaat al zooo lang en is nog opgebouwd uit frames e.d.
Die witruimte zorgt voor ademruimte, less is more.

legerguy

Legacy Member
Wel, als je dat uitbouwt en geen frame's gebruikt, kan het goed worden. Die andere die je gaf is ook niet mis.

Curahee Q

Legacy Member
Is die rode versie dan te druk of is hij te rood waardoor hij niet fris overkomt? Die zwarte vind ik te donker, hou niet zo van zwarte websites als ik eerlijk mag zijn. Al vind ik die ook wel iets hebben.

[EDIT]
Heb nog wat dingen aangepast bij de v2, vind de titeltjes nu ook veel beter.

Breznik

Legacy Member
Curahee Q zei:
Is die rode versie dan te druk of is hij te rood waardoor hij niet fris overkomt?

Rood is gewoon een heel zware kleur voor het oog, zeker voor een informatieve website.

Curahee Q

Legacy Member
Maar is hij informatief? Ik bedoel, het is een website voor een jeugdhuis. Maar toch bedankt voor de tip, moest ik eens iets meer informatief gaan weet ik dat ook weer.

Komt hij informatief over ofzo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan