Archief - DISCUSSION: Graphics-Art-Design T-Shirt !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member

Graphics-Art-Design T-Shirt !

"Waarom doen we da zelf ni?"(DieselPower™)

"goe plan. laten we een vette eigen gfx t-shirt maken! Heb nu een crew t-shirt, maar daar durf ik niet mee over't straat lopen zuh
hup! begin eraan!
"(Dresse)

"² that plan, laat iedereen een concept doen en dan pollen wie het beste is en daar dan t-shirt van doen"(D3COY)

"Mss ineens een meet&greet aan koppelen om verzendingskosten van de gedrukte tshirts uit te sparen?"(DieselPower™)

"in Anvers.. uiteraard (centraal gelegen en al die smoesjes)"(LunchBox)

"Ook in mijn maat hé
xxs eigenlijk, maar alle, xs is ook goe :')
"(SweetEmmaRose)


Dus

  • Welke richtlijnen gelden er bij het maken van een t-shirt ontwerp? (kleurmogelijkheden bvb)
  • Wie kent er een/enkele goeie(kope) drukkerijen?
  • Deadline?
  • Thema? Brainstorming vooraf? Slagzin?
  • At work ! (Maar spui eerst uw ideeën)

V!$u4L

Legacy Member
For jebus' sake, change the color! It ain't workin' for the dark skin...

Flipkikker

Legacy Member
V!$u4L zei:
For jebus' sake, change the color! It ain't workin' for the dark skin...

Daar vreesde ik al voor :sop:

Altijd manne die moeilijk moeten doen hé :p

vincentvc

Legacy Member
Moet het eigenlijk nog met 9lives te maken hebben of echt enkel dit gedeelte?

V!$u4L

Legacy Member
Flipkikker zei:
Daar vreesde ik al voor :sop:

Altijd manne die moeilijk moeten doen hé :p
:) It makes me better.
Ok, ideeën!

ViniMan zei:
Moet het eigenlijk nog met 9lives te maken hebben of echt enkel dit gedeelte?
Dat vraag ik mij ook af... Ik denk logischerwijs van wel. Welk gfx forum is het anders?

wouter_dc

Legacy Member
Kzie me ni echt rondlopen met een 9Lives tshirt (sorry :p) Toch niet waar in het groot: 9LIVES + LOGO opstaat, verpest het wel :(

V!$u4L

Legacy Member
wouter_dc zei:
Kzie me ni echt rondlopen met een 9Lives tshirt (sorry :p) Toch niet waar in het groot: 9LIVES + LOGO opstaat, verpest het wel :(
Wie zegt dat het 20x20cm moet zijn? Ik ben wel voor een ieniemienie ergens in een hoek ofzo, erg onopvallend.

Flipkikker

Legacy Member
Zit hier grafisch talent of wat? :s

Het is niet de bedoeling dat 1 van ons hier 9Lives op een tshirt plakt en dat instuurt hé :D

Het moet gaan om DIT forumgedeelte,
met een subtiele en onopvallende verwijzing (bvb een klein logo'tje) naar 9Lives

Graphics-Art-Design moet er ook niet in koeien van letters op staan hé :p (tenzij het past in het ontwerp mss)

wouter_dc

Legacy Member
Da bedoelde ik dus :) Ik dacht gelezen te hebben dat het idd ging over grafische T-shirten (zoals iemand hier ooit had verkocht zeker?)
een kleine verwijzing mag idd ook wel van mij :)

DieselPower

Legacy Member
haha, 9lives moet er voor mijn part ook niet op, gewoon GAD ofzo? Ik stel zeefdrukken voor en de kleuren mss beperken tot max twee of drie? Er zijn manieren om met twee kleuren nog een derde te maken, via halftones ofzo?

Voor tshirts B&C ofzo? AA heeft nogal kleine maten en FruitOfTheLoom, dunno, die verkleuren tamelijk snel?

Ik zou voor de rest niet teveel beperkingen opleggen :)

Ik ben trouwens altijd content geweest van www.toxicmerch.com/. Ik heb eens 50 tshirts besteld, twee kleuren voor iets van een 325 euro ofzo, dat kwam gemiddel neer op ongeveer 6,5 euro per tshirt (girlies waren wel duurder dan gewone tshirts)

Ik ga mss rond paaseieren werken :lol: :p
En een collab'ke sluit ik ook niet uit :D

edit: mss vectoriele bestanden aanleveren of op z'n minst aan 300dpi werken?

wouter_dc

Legacy Member
Vectorieel zou ik niet verplichten. Als er echte photoshop-experten zijn, vind ik dat zij ook de kans moeten krijgen :)

Van drukkerijen weet ik niets, laat ik over aan de kenners :p

Flipkikker

Legacy Member
Hoe zit het met grijswaarden bvb ?

Zijn dit ook aparte kleuren? (ws wel, maar toch es vragen voor de zekerheid)

V!$u4L

Legacy Member
DieselPower™ zei:
mss vectoriele bestanden aanleveren of op z'n minst aan 300dpi werken?
Lijkt me vanzelfprekend, maar je weet idd nooit. :)
Ik wil wederom afzonderlijk zuiver met kleuren cyaan, magenta en geel werken... simpel. Dus die beperkingen lijken me ok.
Zeefdruk zou zelfs door mensen op school kunnen gedaan worden? Or is that crazy talk?

D3C0Y

Legacy Member
of gewoon ieder zelf zijn eigen concept uitdenken,
maar een thema is mss toch beter dat er wat grenzen zijn om in te denken :p

wouter_dc

Legacy Member
And the winner gets his T-shirt for free! :woohoo:

Om toch nog voor iets extra te werken dan eer (Als is 'eer' onbetaalbaar!) :unsure:


(Of slecht ideetje? :()

Xavez

Legacy Member
Hou het maar op 9Lives GAD

Maar misschien de contest tot na de examens laten? :(

Flipkikker

Legacy Member
De deadline zou ik idd nog wat uitstellen,
(hoewel ik tijdens het schooljaar ook weinig tijd heb)

Het zal meer mensen de kans geven om mee te doen, en hopelijk de kwaliteit verhogen...

Mss zelfs meerdere deadlines opstellen, of een bepaald aantal ontwerpen die binnen moeten zijn voordat er gestemd wordt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan