Archief - Engels voetbal 2013-2014

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|nfected

Legacy Member
BeeLz zei:
Weer een lucky win :o, wordt dringend tijd dat we eens iets anders proberen want dit werkt echt niet.

Echt niet onder de indruk van dit Tottenham. Was eens leuk een goed fulham te zien. Altijd minder koud dan

MaximumOfBass

Legacy Member
TheRedDevils zei:
Verbaast me niets dat United weer verliest. Morgen eens MOTD bekijken. Hoe was Fellaini eigenlijk?
Suarez 4 doelpunten en een assist, wat een speler toch.

Kwam naar mijn mening enorm lui over aan de bal, en eigenlijk ook zonder de bal. Liep voor de zoveelste keer verloren naar mijn indruk, bracht vaak het tempo aan de bal naar beneden door te lang te blijven staan op dezelfde plaats etc.
Kort gezegd echt rampzalig zwak, niets getoond, voor de zoveelste keer niet.

Waarom Moyes hem blijft opzetten is voor mij een raadsel, maar het stelt me zwaar teleur. De bank is een betere oplossing, spijtig voor Fellaini, maar Man Utd is geen ploeg voor hem.

Januzaj was relatief sterk ingevallen vond ik.

Voor de rest zoals eerder al gezegd wel pech gehad met de afwerking waardoor we het deksel op de neus hebben gekregen. Was inderdaad een gekraakt schot.
Achja, zaterdag hopelijk beter.

Wilcao

Legacy Member
mtm zei:
Tja, mij moet ge het niet vertellen hoor.


Toen Wilcao in een topic kwam beweren dat Moyes een topcoach was, heb ik meteen gezegd dat die altijd een goede kern heeft gehad en er te weinig uithaalde. En zie nu, met Martinez, spelen ze plots heel sterk en met positieve resultaten. Ik geloof wel niet dat Everton dit niveau volhoudt, maar zelfs onder de Evertonians wordt nu gezegd dat Martinez het beter doet dan Moyes, terwijl heel dat publiek al die jaren echt fan waren van Moyes.

Tot nu toe moet ik inderdaad mijn fout toegeven...

MaximumOfBass

Legacy Member
Ik geef hem bij Manchester wel meer tijd, na het tijdperk Sir Alex kan je niet verwachten dat een andere coach dit van de ene op de andere dag perfect nadoet. Maar bepaalde zetten die hij doet trek ik toch enorm in twijfel.

mtm

Legacy Member
Mudi zei:
Dat is het verhaal van Liverpool. Ene week spelen jullie goed tot geweldige, andere week weer veel minder.

Als je eens naar de voorbije wedstrijden kijkt, dan winnen jullie ofwel overduidelijk ofwel komen jullie niet opdagen. Zo zie ik Liverpool zaterdag met minimaal 3 doelpunten verschil winnen om dan de week erop tegen Tottenham punten te laten liggen. Nu zolang Man Utd en Tottenham zo blijven spelen, is die top 4 voor Liverpool een zekerheid.

Liverpool speelt zeker niet op het niveau dat het zou kunnen. Gisteren bijvoorbeeld, toen ze heel slordig waren in de passing. Als Suarez zijn dagje niet had, kon de uitslag evengoed een gelijkspel zijn geweest. Hoe ongelooflijk zwak er dit seizoen ook wordt verdedigd bij Liverpool... om van te wenen als ge weet dat ze 3 (en bij uitbreiding 4) verdedigers hebben aangetrokken afgelopen zomer. Maar Cissokho is zo slecht dat hij zelfs niet meer op de bank geraakt, Touré was sterk gestart maar faalde eveneens tegen Hull, en Sakho zit om één of andere reden op de bank de laatste weken. En het centrale duo dat start is verre van overtuigend: Skrtel maakt altijd wel een foutje en hoewel ik fan ben van Agger, haal die zijn niveau niet. Op stilstaande fases en in de lucht is onze verdediging heel kwetsbaar.


Middenveld suckt ook maar daar zal dringend in geïnvesteerd moeten worden. De Lucas van voor zijn blessure is niet terug te vinden, Allen blaast iedere tegenstander omver, Gerrard krijgt het niet meer allemaal belopen en Henderson is een nuttige speler, maar die zal zeker het verschil niet maken.

Wilcao zei:
Tot nu toe moet ik inderdaad mijn fout toegeven...

Dat is niet van fout of zo, want ik vind dat ze Moyes minstens 2 jaar moeten geven om te oordelen of hij de job aankan of niet. Het potentieel is er wel.

NemesisBE

Legacy Member
Heeft United wel het geduld om 2 jaar te wachten? Ze zijn gewoon van bijna elk seizoen iets te winnen, dusja ...

exCite

Legacy Member
Mudi zei:
Dat is het verhaal van Liverpool. Ene week spelen jullie goed tot geweldige, andere week weer veel minder.

Als je eens naar de voorbije wedstrijden kijkt, dan winnen jullie ofwel overduidelijk ofwel komen jullie niet opdagen. Zo zie ik Liverpool zaterdag met minimaal 3 doelpunten verschil winnen om dan de week erop tegen Tottenham punten te laten liggen. Nu zolang Man Utd en Tottenham zo blijven spelen, is die top 4 voor Liverpool een zekerheid.

True, als die consistentie er nog wat wil inkomen kunnen we zeker top 4 spelen, da's ten slotte dit seizoen ook het doel, terug CL spelen op Anfield.

Nu, het is zoals mtm zegt, onze verdediging rammelt langs alle kanten, als Agger en Skrtel/Touré op niveau zouden zijn hadden we wrs al wat meer punten gepakt.

Wederom zoals mtm aanhaalt is Allen een slappe vod en haalt Lucas zijn niveau van voor z'n blessure niet meer. Daar komt nog bij dat Moses nen dweil is.

Ik ben in ieder geval al heel content dat we momenteel top 4 staan en ik hoop dat we daar kunnen blijven.

camino

Legacy Member
MaximumOfBass zei:
Ik geef hem bij Manchester wel meer tijd, na het tijdperk Sir Alex kan je niet verwachten dat een andere coach dit van de ene op de andere dag perfect nadoet. Maar bepaalde zetten die hij doet trek ik toch enorm in twijfel.

Zoals ik zie; Rafael was echt steengoed bezig en dan gaat dienen die gast er af nemen, laat duts fellani staan, zet valencia op den bak= slechte zet en daardoor kregen we (gedeeltelijk toch) een goal tegen.

BeeLz

Legacy Member
|nfected zei:
Echt niet onder de indruk van dit Tottenham. Was eens leuk een goed fulham te zien. Altijd minder koud dan

Ik ook niet en Fulham was ook echt wel beter dan de afgelopen matchen. Waarschijnlijk grotendeels omdat wij zo zwak waren maar heel hun team inclusief Berbatov hebben deze keer wel eens moeite gedaan en dat was wat Fulham ontbrak dit seizoen

Het enige wat in ons voordeel speelt is dat we uiteindelijk maar 3 punten achter Liverpool en Everton staan terwijl we nog geen enkele goede match hebben gespeeld

BeeLz

Legacy Member
camino zei:
Zoals ik zie; Rafael was echt steengoed bezig en dan gaat dienen die gast er af nemen, laat duts fellani staan, zet valencia op den bak= slechte zet en daardoor kregen we (gedeeltelijk toch) een goal tegen.

Met Carrick geblesseerd heeft Man Utd ook niemand om op het middenveld te zetten. Cleverley is echt nog wel een niveau minder dan Fellaini, Anderson ook. En Giggs kan niet meer lopen dus kan je ook moeilijk een AM op die plaats zetten en Phil Jones zat ook niet op de bank. Carrick-Fellaini is het beste dat ze bij Man Utd hebben lopen momenteel en dat is heus geen compliment voor Fellaini

MaximumOfBass

Legacy Member
BeeLz zei:
Met Carrick geblesseerd heeft Man Utd ook niemand om op het middenveld te zetten. Cleverley is echt nog wel een niveau minder dan Fellaini, Anderson ook. En Giggs kan niet meer lopen dus kan je ook moeilijk een AM op die plaats zetten en Phil Jones zat ook niet op de bank. Carrick-Fellaini is het beste dat ze bij Man Utd hebben lopen momenteel en dat is heus geen compliment voor Fellaini

Rooney heeft ook een tijdje middenveld gespeeld, maar toen hadden ze wel Van Persie in de spits. Zowel Welbeck als Chicharito zijn twee goed invallers, maar geen basisspelers.

BeeLz

Legacy Member
Rooney speelde als 2de spits of als AM maar toch niet in het middenveld.

Mudi

Legacy Member
camino zei:
Zoals ik zie; Rafael was echt steengoed bezig en dan gaat dienen die gast er af nemen, laat duts fellani staan, zet valencia op den bak= slechte zet en daardoor kregen we (gedeeltelijk toch) een goal tegen.

Rafael kwam net terug van een lange blessure en moest gewoon rustig aangepakt worden. Dat hij hem wisselt, is gewoon een logische keuze. Dat Fellaini er nog staat, is ook een perfecte keuze want wie ga je daar zetten als je geen andere optie op de bank hebt. Carrick geblesseerd, Jones geschorst, Cleverly en Anderson die het tempo niet aankunnen? Ik bedoel, het is niet dat Moyes veel keuze had hoor. Zijn wissels waren gewoon degelijk. Utd was gevaarlijker toen Nani en Januzaj op het veld waren. Mocht Rooney of Welbeck hun kansen afgemaakt hebben, dan was er helemaal geen probleem.

Maar ja, 1 domme goal en iedereen geeft Moyes de schuld. Oke, hij doet het niet denderend maar het is ook niet dat hij Barca, Real of Bayern aan het coachen is. Man Utd heeft gewoon een zeer matige selectie!

BeeLz

Legacy Member
Mudi zei:
Man Utd heeft gewoon een zeer matige selectie!

Ja maar dat is ook gedeeltelijk zijn verantwoordelijkheid eh? Iedereen wist dat Man Utd hun middenveld redelijk pover was, dat was zelfs vorig seizoen al toen ze makkelijk kampioen zijn gespeeld.

MaximumOfBass

Legacy Member
BeeLz zei:
Rooney speelde als 2de spits of als AM maar toch niet in het middenveld.

AM is ook middelveld hé. Maar inderdaad, middelveld is en blijft een groot probleem voor United

mtm

Legacy Member
MaximumOfBass zei:
Rooney heeft ook een tijdje middenveld gespeeld, maar toen hadden ze wel Van Persie in de spits. Zowel Welbeck als Chicharito zijn twee goed invallers, maar geen basisspelers.

Ik zei gisteren nog tegen iemand dat ik Hernandez wel bij Liverpool wil. Die zou samen met Suarez een voorhoede vormen die serieus wat potten breekt. Suarez trekt altijd wel enkele spelers naar zich toe, die in hun broek schijten als ze een meter ruimte laten. En Hernandez is zo'n intelligente speler die uitstekend weet hoe hij positie moet kiezen en welke ruimtes hij kan inlopen. Dus die twee in combinatie, dat zou perfect zijn.


Ik kan ook niet begrijpen waarom Hernandez al zoveel maanden bankzitter is. Speel die kadee, die geeft u garantie op een doelpunt of 15.

Mudi

Legacy Member
BeeLz zei:
Ja maar dat is ook gedeeltelijk zijn verantwoordelijkheid eh? Iedereen wist dat Man Utd hun middenveld redelijk pover was, dat was zelfs vorig seizoen al toen ze makkelijk kampioen zijn gespeeld.

Niet enkel hun middenveld maar ook de rest. Buiten Van Persie en Rooney hebben ze geen wereldklasse spelers meer. Dan heb je nog Carrick, De Gea en Vidic die klasse spelers zijn en Rafael en Jones met potentie. Maar je hebt teveel middelmaat rondlopen: Welbeck, Nani, Young, Zaha, Cleverly, Fellaini, Anderson, Kagawa (moet het nog laten zien), Giggs (zijn tijd is gepasseerd), Ferdinand (idem Giggs), Fabio, Buttner, Smalling, ...

Je hebt minstens 4 kwalitatieve spelers nodig om die elftal terug top te krijgen.

De Gea
Rafael - Jones - Vidic - ???
??? - Carrick - ??? - ???
Rooney - Van Persie

BeeLz

Legacy Member
Voor Europees top te zijn wel, maar om mee te doen voor de titel lijkt een beetje diepte op bepaalde posities en 1 extra middenvelder me genoeg. Hun aanval is veel te goed om te presteren wat je nu doet, maar als je niet weet hoe je met spelen met de spelers die je hebt dan zit je met een probleem.
Vraag me ook af wat het probleem is met Zaha, dat die nog niet klaar is voor in de basis snap ik maar die heeft nog geen minuut gespeeld terwijl die in de voorbereiding toch wel degelijk speelde. Kan iig niet slechter zijn dan Welbeck of Young lijkt me.

Mudi

Legacy Member
BeeLz zei:
Voor Europees top te zijn wel, maar om mee te doen voor de titel lijkt een beetje diepte op bepaalde posities en 1 extra middenvelder me genoeg. Hun aanval is veel te goed om te presteren wat je nu doet, maar als je niet weet hoe je met spelen met de spelers die je hebt dan zit je met een probleem.
Vraag me ook af wat het probleem is met Zaha, dat die nog niet klaar is voor in de basis snap ik maar die heeft nog geen minuut gespeeld terwijl die in de voorbereiding toch wel degelijk speelde. Kan iig niet slechter zijn dan Welbeck of Young lijkt me.

Nee, ook als je de selectie nu vergelijkt met die van Chelsea en City. Ik durf zelfs te zeggen dat we dit jaar een betere selectie hebben.

Nu moet je niet vergeten dat ze al 12 punten achter de leider lopen. Ze zijn zelfs evenveel verwijderd van de leider als van degradatie. En het is niet dat ze een "moeilijkere" schema achter de rug hebben (hiermee wil ik aanduiden dat we bijna de eerste seizoenshelft rond zijn! Ze hebben idd de moeilijkste schema gehad maar er zijn nog maar 5 wedstrijden over voor de 2de seizoenshelft).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan