Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 2/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Scifo

Legacy Member
Dieje Brendon kan toch smoelen trekken zalle. Vorig jaar zal ik nie rap vergete
emoji14.png


Wel interessant eigenlijk. Kgan dit toch volgen.

Eigenlijk is Rasmussen een supertalent in iracing in GT wagens. Benieuwd hoe hij het in F1 arcade gaat doen hehe :D

denkimi

Legacy Member
Nesjamag zei:
Ik denk dat sponsors weinig interesse hebben in een vrouw omdat de marketing gewoon niet werkt.
Het is een mannensport met bijna allemaal mannelijke fans.
Want we weten allemaal dat mannen natuurlijk niet graag vrouwen zien.

Een vrouwelijke pilote heeft een gigantisch commercieel voordeel tov een man. Als er ook maar 1 vrouw was die qua niveau dicht genoeg kwam dan zat ze al lang in een f1 wagen.

Het probleem is dat er heel weinig vrouwen instromen in de autosport, en dat er dus ook heel weinig talenten zijn.

hjs666

Legacy Member
Er zijn toch vrouwen die hun plan kunnen trekken in de auto- en motorsport.

Danica Patrick heeft toch ook redelijke resultaten behaald.

Ana Carrasco is wereldkampioene in de World Supersport 300 series ,niet echt de topklasse maar er zijn vele mannen die dat niet halen .

Maria Herrera heeft toch ook tijdje in Moto3 rond gereden,zelden topresultaat maar was ook niet altijd laatste.


Er zijn vrouwen met meer racetalent (ze zijn zeldzaam) dan mannen imo,waarom zouden zij geen kans mogen krijgen?

Omdat het ego van de man geraakt wordt als ze verslaan worden door een vrouw?

Een serie alleen bestaande uit vrouwen lijkt me echter geen goed idee,ze zouden zich echter in de mannenwereld moeten kunnen zitten en daar verder kunnen evolueren.

sink

Legacy Member
Toto en zijn wederhelft Susie elk om beurt met een Mercedes-AMG GTR op Suzuka, zalig :lol:

[video=youtube;JGtBBTjunc0]https://www.youtube.com/watch?v=JGtBBTjunc0[/video]

hjs666

Legacy Member
Heeft precies toch weinig vertrouwen in haar man's rijvaardigheid. :eek:
Het was precies of zij aan't cruisen was en Toto wel wat meer pedal to the metal gevoel had.

sink

Legacy Member
Susie heeft idd nochtans recente DTM ervaring, en heeft een aantal keren de Williams F1 testgereden. Toto heeft al iets langer geleden ook in de FIA GT gereden. Dus ze kunnen beiden zeker wel aan een stuur draaien :)

jeltex

Legacy Member
marcel zei:
mja, pace hangt ook van omstandigheden he. iirc moest Vettel een gedeelte van de race achtervolgen en tragere wagens inhalen, en zat Kimi een groot deel van de race met banden die versleten waren.
beide hebben grote invloed op de "pace", maar liggen niet aan pure pace van de wagen.

mogelijk bekijken ze dus niet enkel de rondetijden tijdens de race, maar bvb ook de rondetijden tijdens relevante race-simulaties in FP-sessies, en voeren ze een compensaties uit nav bvb die banden. dan heb je een vollediger beeld, maar nauwkeurig is dat allemaal niet.

Goeie opmerking van die omstandigheden. En als de Ferrari's een inhaalrace rijden pushen de Mercedessen wsch ook minder en krijg je ook hun pure pace niet te zien.

Zo'n grafiekjes zijn natuurlijk niet heilig hé, en ik had ook wel graag geweten welke data er precies zijn in opgenomen, maar ik veronderstel dat het simpelweg op de gemiddelde rondetijd van beide wagens per race gaat? Die site ziet er in ieder geval niet biased uit.


Scifo zei:
esports in motorsport begint ook van de grond te komen.

Daarnet de baku race finish nog kunne meepikken. Was zotjes :D

https://www.facebook.com/Formula1/videos/2271034713125586/

Twee minuutjes gekeken omdat ik niet vertrouwd ben met esports. Maffe boel.

Live commentaar, interviews, ... Ze doen precies of het echt is. Uiteindelijk zijn dit toch gewoon gasten die een computerspel aan 't spelen zijn hé, of mis ik iets?

Mochten ze nu enkel die F1-sim nog vervangen door Mario Kart, ik zou het een geweldig concept vinden :D

Scifo

Legacy Member
jeltex zei:
Twee minuutjes gekeken omdat ik niet vertrouwd ben met esports. Maffe boel.

Live commentaar, interviews, ... Ze doen precies of het echt is. Uiteindelijk zijn dit toch gewoon gasten die een computerspel aan 't spelen zijn hé, of mis ik iets?

Mochten ze nu enkel die F1-sim nog vervangen door Mario Kart, ik zou het een geweldig concept vinden :D

Een non-believer onder ons :unsure:

German Motor Sport Federation recognise Sim Racing as motorsport discipline
“In no other sport are reality and digital simulation as close together as in motorsport."

Ik zou toch maar eens een stuur en pedalen beginnen aanschaffen. Mochten er hier verborgen talenten hebben. Gaat serieus wat geld in dat wereldje kunnen verdiend worden :p

FlatSix

Legacy Member
Scifo zei:
Een non-believer onder ons :unsure:

German Motor Sport Federation recognise Sim Racing as motorsport discipline
“In no other sport are reality and digital simulation as close together as in motorsport."

Ik zou toch maar eens een stuur en pedalen beginnen aanschaffen. Mochten er hier verborgen talenten hebben. Gaat serieus wat geld in dat wereldje kunnen verdiend worden :p

Bwoah, ik snap hem wel. Het blijft een arcade spel met perfect voorspelbare omstandigheden, ridicule tyre wear, tamme physics, idiote setups, en what not. Rijden ze ondertussen al een volledige GP afstand trouwens? Heb duizend keer meer respect voor de mannen die in de iracing Worldseries rijden.

eniac zei:
Het enige wat ik betwijfel is de pace op Monza. Vandaar dat ik zou willen weten welke data precies is genomen en hoe ze verwerkt is tot 1 datapunt, maar dat kan ik niet afleiden. Als je dat top vindt is dat natuurlijk je goed recht, maar ik heb liever net iets meer diepgang. Specifiek over Monza leek de Mercedes de betere op zondag, waarbij het mogelijk aan de banden lag, maar hoe een wagen met banden omgaat is nu eenmaal een inherent deel van pace.

Daar doen sommigen niet graag aan mee helaas. ;) Als ik me niet vergis is die grafiek zelfs geen cumulatie van meerdere ronde tijden maar een samenvatting van de Q, of snelste ronde van het weekend, of zo deed die het toch vroeger al eens dacht ik.

marcel

Legacy Member
als ge een grafiek "race pace" baseert op rondetijden in de Q, of op 1 snelste ronde, dan ben ik precies geen fan van uw site ;)

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
als ge een grafiek "race pace" baseert op rondetijden in de Q, of op 1 snelste ronde, dan ben ik precies geen fan van uw site ;)

Jah, dacht ook daarom dat ik die vaak niet veel aandacht gaf, omdat uiteindelijk zoals hierboven geschreven race pace 'hebben' veel meer is dan gewoon de ronde tijden die effectief gereden zijn.

hjs666

Legacy Member
sink zei:
Susie heeft idd nochtans recente DTM ervaring, en heeft een aantal keren de Williams F1 testgereden. Toto heeft al iets langer geleden ook in de FIA GT gereden. Dus ze kunnen beiden zeker wel aan een stuur draaien :)


Daarmee dat ik haar reactie raar vond,had teveel schrik ondanks ze zelf toch ook ervaring heeft.

BuYcKi

Legacy Member
Ik vind toch dat de line-up wat anders mocht, we zitten nu toch al vrij ‘lang’ met dezelfde rijders overal. Sommigen verdienen het uiteraard, anderen minder.

Dit zijn personen die voor mij toch mogen verschuiven/vertrekken:
- Mercedes Bottas: akkoord tweede rijder etc, maar Hamilton moet toch ook eens een echte tegenstander willen. Hij zegt het zelf zoveel, dus laat maar komen. En dan kan Bottas zich eventueel bewijzen in een ander team als kopman? Zal voor zichzelf ook positief zijn. En anders..

- Ferrari: Vettel. Als hij volgend jaar weer zo ‘minder goed’ (om niet te extreem negatief te klinken) is, mag hij toch ook wel vertrekken. Beter dan de meesten, maar blijkbaar niet goed genoeg. Hopelijk herpakt hij zich volgend jaar. Zeker als je voor Ferrari rijdt verwacht ik gewoon meer.

- RedBull: Gasly, vreemde keuze. Het is nu niet dat hij al zoiets speciaal heeft getoond, maar ze hebben dan ook weinig keuze, zal eerder daarmee zijn ook.

- Renault: Hulkenburg. Tjah, zijn stats zeggen genoeg..

- Haas: Grosjean/Magnussen. Vooral Magnussen dan voor mij, de combinatie van deze twee rijders werkt gewoon niet vind ik. Hoeveel punten die ook al hebben verspeeld.

- Toro Rosso: Kvyat. Dit is gewoon zielig.


(Op basis van hetgeen reeds bekend is voor volgend jaar. Link: https://www.skysports.com/f1/news/12433/11523470/george-russell-joins-williams-for-formula-1-2019)


Voor mij moet enkel van het huidige veld Ocon zeker een zitje krijgen. Vandoorne zou mooi zijn, maar hij toont echt niets, ik zou hem wel in een ander team willen zien, gewoon om te weten of het echt McLaren is of niet.

vloet

Legacy Member
Kvyat is diegene die me het hardst stoort. Traag is hij niet, maar een beetje een brokkenpiloot met concentratieverlies zoals Grosjean. Dat ze hem, na 2x gekicked te zijn, dan opnieuw in 't veld brengen terwijl bvb Ocon of Vandoorne geen plek vinden, steekt m'n ogen uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan