Archief - FIA Formula One 2015 - Season Aftermath

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeltex

Legacy Member
Na al dat gelul over wat rallyrijders precies zijn, ziet het ernaar uit dat we serieus de RBR discussie voor de zevenhonderdvijfentwintigste keer gaan voeren?

Tot volgende week hoor jongens.

falc.be

Legacy Member
Beeld u eens in: een doorontwikkelde GP2 die nog beter achter elkaar rijden, met een motor van 900pk en een kleine benzinetank die minstens 2 pitstops vereist met bijtanken. Zo weinig mogelijk driver aids en geen arrogante teams die eisen dat zij de besten moeten zijn

GP1 :drool:

sink

Legacy Member
[video=youtube;38zR1UEsNQQ]https://www.youtube.com/watch?v=38zR1UEsNQQ[/video]

ze hebben net zoals in Austin blijkbaar ook de run-offs ingekleurd :unsure:

xDama

Legacy Member
Cerulean zei:
Nu wil Ecclestone V8's FORCEREN voor volgend jaar. Dus zonder instemming van de teams.
Oh boy...

Wat mij betreft, go ahead. Ik ben benieuwd hoeveel van de mid- en low-tier teams er nog met een V6 zullen rijden. En stel je voor, een F1 met verschillende types van motoren... 't zou zowaar terugkeren zijn naar de gouden jaren op dat vlak.

Los van het technische vernuft van de motoren, begint het wel duidelijk te worden dat de V6'en financieel en competitief een compleet drama zijn. Mercedes/Hamilton gaan na dit jaar sowieso nog 2 titels aan hun palmares toevoegen. Het is ondertussen quasi onmogelijk geworden om een GP te winnen, zonder een directe partnership met een motorenleverancier en elk team vanaf mid-tier kan met moeite het hoofd nog boven water houden. Ondertussen staat een team als RBR zelfs volledig met de rug tegen de muur; of een minderwaardige motor houden of gewoon geen motoren hebben. Zelden gezien in F1. Motoren en constructeurs bepalen op dit moment alles en dat is een heel gevaarlijk spel.

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
Iedereen die het kan betalen. :)

Iedereen dus, want ze zijn goedkoper en bovendien nog eens veel gemakkelijk te begrijpen.

Weet niet of iemand anders de Formula Rewind van vorig weekend heeft gezien, twee kleine zaken vielen me op;

1981 Spanish GP - Eerste dat Walker zegt 'Villeneuve will have to watch out he does not push to soon or his tyres will go off right away'
2005 Japanese GP - Walker 'With this years updates it is so incredibly hard to follow another car'

Twee dingen die je toch veel hoort alsof ze nieuw zijn van 2014...

FlatSix

Legacy Member
falc.be zei:
Beeld u eens in: een doorontwikkelde GP2 die nog beter achter elkaar rijden, met een motor van 900pk en een kleine benzinetank die minstens 2 pitstops vereist met bijtanken. Zo weinig mogelijk driver aids en geen arrogante teams die eisen dat zij de besten moeten zijn

GP1 :drool:

Porsche die gewoon met hun LMP1 motor een openwheel maken. :)

Dan hebben ze naast Porsche SuperCup ook Porsche mega-SuperCup.

eniac

Legacy Member
xTwL- zei:
Iedereen dus, want ze zijn goedkoper en bovendien nog eens veel gemakkelijk te begrijpen.

Denk dat je het fout begrepen hebt. Iedereen die het kan betalen zal voor de V6'en gaan ipv de V8's. Die laatste gaan gewoon het snot voor de ogen gereden worden door de V6'en.

Mee

Legacy Member
xTwL- zei:
Twee dingen die je toch veel hoort alsof ze nieuw zijn van 2014...
Tuurlijk dat, en in de 80's vielen ze allemaal zonder benzine omdat ze eigenlijk heel de race door benzine moesten sparen.

Maar het verschil is dat we dat nu allemaal horen over de radio en goed zien op live timing systemen, en toen had ge totaal geen idee wat er juist gaande was :).

LeBram_James

Legacy Member
Als de V8 terug wordt ingevoerd naast de V6 neem ik aan dat die wel aan dezelfde fuel consumption vereisten moet voldoen? In dat geval ben ik er nog niet zo zeker van dat "iedereen voor de V8 zal gaan".

Cerulean

Legacy Member
xDama zei:
Wat mij betreft, go ahead. Ik ben benieuwd hoeveel van de mid- en low-tier teams er nog met een V6 zullen rijden. En stel je voor, een F1 met verschillende types van motoren... 't zou zowaar terugkeren zijn naar de gouden jaren op dat vlak.

Los van het technische vernuft van de motoren, begint het wel duidelijk te worden dat de V6'en financieel en competitief een compleet drama zijn. Mercedes/Hamilton gaan na dit jaar sowieso nog 2 titels aan hun palmares toevoegen. Het is ondertussen quasi onmogelijk geworden om een GP te winnen, zonder een directe partnership met een motorenleverancier en elk team vanaf mid-tier kan met moeite het hoofd nog boven water houden. Ondertussen staat een team als RBR zelfs volledig met de rug tegen de muur; of een minderwaardige motor houden of gewoon geen motoren hebben. Zelden gezien in F1. Motoren en constructeurs bepalen op dit moment alles en dat is een heel gevaarlijk spel.

Ja, moesten V6 en V8 naast elkaar mogen bestaan, ok. Maar Ecclestone spreekt toch van onmiddellijke afvoering van V6, en invoering van V8.
Wat moet een leverancier als Honda daar nu mee aanvangen? Enige reden dat die teruggekeerd zijn in F1 is door het invoeren van V6 motoren. Hoeveel geld hebben die dan niet weggesmeten...

eniac

Legacy Member
LeBram_James zei:
Als de V8 terug wordt ingevoerd naast de V6 neem ik aan dat die wel aan dezelfde fuel consumption vereisten moet voldoen? In dat geval ben ik er nog niet zo zeker van dat "iedereen voor de V8 zal gaan".

Waarom heeft iedereen dit nu verkeerd begrepen? Als er keuze tussen beiden is gaat iedereen die het kan betalen voor de V6'en gaan omdat die de V8's belachelijk gaan maken.

TeknomanFan

Legacy Member
xTwL- zei:
Misschien toch maar wat meer onderzoek doen dan naar wat RBR allemaal voor de F1 doet en betekent. RB nu verliezen is erger voor de sport dan Sauber of Williams.

Verhaaltje van de geschiedenis vind ik helemaal nonsens. Vier titels op rij, weet je hoeveel teams dat al hebben gedaan? Dat is geschiedenis genoeg, het is gewoon niet lang geleden...
En wat heeft RBR dan allemaal voor de F1 gedaan?
Zeg niet dat ze Minardi hebben opgekocht en er jonge rijders in opleiden.

Op je vraag te antwoorden, 2 teams hebben al 4 titels op rij behaald, namelijk Ferrari en McLaren.

Rub1nho

Legacy Member
eniac zei:
Waarom heeft iedereen dit nu verkeerd begrepen? Als er keuze tussen beiden is gaat iedereen die het kan betalen voor de V6'en gaan omdat die de V8's belachelijk gaan maken.

Hangt volgens mij toch van de cilinderinhoud van die V8 af.

eniac

Legacy Member
TeknomanFan zei:
En wat heeft RBR dan allemaal voor de F1 gedaan?
Zeg niet dat ze Minardi hebben opgekocht en er jonge rijders in opleiden.

Dat alleen al is van enorme waarde in een tijd waarin velen zich met geld binnenkopen.
Een kwart van de grid komt uit het RB junior team!

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
Denk dat je het fout begrepen hebt. Iedereen die het kan betalen zal voor de V6'en gaan ipv de V8's. Die laatste gaan gewoon het snot voor de ogen gereden worden door de V6'en.

Begrijp het. Ik dacht eerder dat iedereen de V8 wel wil terug betalen omdat di e goedkoper is maar je hebt gelijk hoor.

FlatSix

Legacy Member
TeknomanFan zei:
En wat heeft RBR dan allemaal voor de F1 gedaan?

Oostenrijk op de kalender gezet bijvoorbeeld.

A Red Bull exit would also threaten the race at the Red Bull Ring. It’s hard to see Dietrich Mateschitz wanting to hand Bernie Ecclestone the fee for hosting the Austrian Grand Prix and the sport would lose another popular European venue.

Daarnaast sponsort Red Bull niet alleen vier rijders in de F1 maar hebben ze het meest uitgebreide junior programma dat tot in de F3 gaat. Ze brengen vier wagens aan de start wat een enorm budget vraagt maar wel de kansen geeft aan de jongste zonder budget, welk team doet dit nog...?

F1 without Red Bull would be much poorer. The “fizzy drinks company” – a toothless insult as, lets face it, the sport has always had independent outfits that were not car manufacturers – owns two teams and an F1-grade circuit, runs a very high-profile driver programme and has poured millions into the sport over the last 20 or so years.

Je moet ook de ontelbare demo-runs niet vergeten die Red Bull doet om F1 bekender te maken. Als je op het circuit bent zie je ook overal hun sponsoring.

I really hope Red Bull does not pull out of F1 as they do a great deal to promote the sport externally to a wide audience in demographics that F1 needs to reach, like the youth and countries outside F1’s European fan base.

At the moment over 60% of the global TV audience is still in Europe and that needs to go down, as other parts of the world come up. There isn’t much sign of that at the moment and there will be even less chance without Red Bull’s efforts.

Met een competetieve motor is Red Bull ook misschien het enige team dat ooit nog Ferrari en Mercedes kan aanvallen. Je moet al respect hebben dat ze bleven na 2013 toen de FIA al hun grote troeven uit handen nam en de balans helemaal van aero naar motor bewoog. Daarnaast waren het ook zij die bleven toen BMW, Toyota en Honda vertrokken.

Red Bull is een uitermate professioneel team, eentje dat de F1 zonder zever kan gebruiken om de race voor de overwinning spannend te maken maar als Mercedes en Ferrari hen geen motor willen verkopen gaat dat niet. (Hiermee bedoel ik niet dat ze dat verplicht zijn als bedrijf, zou het als fan gewoon fijn vinden)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan