Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Cerulean zei:Nu wil Ecclestone V8's FORCEREN voor volgend jaar. Dus zonder instemming van de teams.
Oh boy...
xDama zei:Wat mij betreft, go ahead. Ik ben benieuwd hoeveel van de mid- en low-tier teams er nog met een V6 zullen rijden.

eniac zei:Iedereen die het kan betalen.![]()
falc.be zei:Beeld u eens in: een doorontwikkelde GP2 die nog beter achter elkaar rijden, met een motor van 900pk en een kleine benzinetank die minstens 2 pitstops vereist met bijtanken. Zo weinig mogelijk driver aids en geen arrogante teams die eisen dat zij de besten moeten zijn
GP1![]()
xTwL- zei:Iedereen dus, want ze zijn goedkoper en bovendien nog eens veel gemakkelijk te begrijpen.
Tuurlijk dat, en in de 80's vielen ze allemaal zonder benzine omdat ze eigenlijk heel de race door benzine moesten sparen.xTwL- zei:Twee dingen die je toch veel hoort alsof ze nieuw zijn van 2014...
.xDama zei:Wat mij betreft, go ahead. Ik ben benieuwd hoeveel van de mid- en low-tier teams er nog met een V6 zullen rijden. En stel je voor, een F1 met verschillende types van motoren... 't zou zowaar terugkeren zijn naar de gouden jaren op dat vlak.
Los van het technische vernuft van de motoren, begint het wel duidelijk te worden dat de V6'en financieel en competitief een compleet drama zijn. Mercedes/Hamilton gaan na dit jaar sowieso nog 2 titels aan hun palmares toevoegen. Het is ondertussen quasi onmogelijk geworden om een GP te winnen, zonder een directe partnership met een motorenleverancier en elk team vanaf mid-tier kan met moeite het hoofd nog boven water houden. Ondertussen staat een team als RBR zelfs volledig met de rug tegen de muur; of een minderwaardige motor houden of gewoon geen motoren hebben. Zelden gezien in F1. Motoren en constructeurs bepalen op dit moment alles en dat is een heel gevaarlijk spel.
jeltex zei:Na al dat gelul over wat rallyrijders precies zijn,
LeBram_James zei:Als de V8 terug wordt ingevoerd naast de V6 neem ik aan dat die wel aan dezelfde fuel consumption vereisten moet voldoen? In dat geval ben ik er nog niet zo zeker van dat "iedereen voor de V8 zal gaan".
En wat heeft RBR dan allemaal voor de F1 gedaan?xTwL- zei:Misschien toch maar wat meer onderzoek doen dan naar wat RBR allemaal voor de F1 doet en betekent. RB nu verliezen is erger voor de sport dan Sauber of Williams.
Verhaaltje van de geschiedenis vind ik helemaal nonsens. Vier titels op rij, weet je hoeveel teams dat al hebben gedaan? Dat is geschiedenis genoeg, het is gewoon niet lang geleden...
eniac zei:Waarom heeft iedereen dit nu verkeerd begrepen? Als er keuze tussen beiden is gaat iedereen die het kan betalen voor de V6'en gaan omdat die de V8's belachelijk gaan maken.
TeknomanFan zei:En wat heeft RBR dan allemaal voor de F1 gedaan?
Zeg niet dat ze Minardi hebben opgekocht en er jonge rijders in opleiden.
Het gaat om een terugkeer naar de vorige V8's.Rub1nho zei:Hangt volgens mij toch van de cilinderinhoud van die V8 af.
eniac zei:Denk dat je het fout begrepen hebt. Iedereen die het kan betalen zal voor de V6'en gaan ipv de V8's. Die laatste gaan gewoon het snot voor de ogen gereden worden door de V6'en.
TeknomanFan zei:En wat heeft RBR dan allemaal voor de F1 gedaan?
A Red Bull exit would also threaten the race at the Red Bull Ring. It’s hard to see Dietrich Mateschitz wanting to hand Bernie Ecclestone the fee for hosting the Austrian Grand Prix and the sport would lose another popular European venue.
F1 without Red Bull would be much poorer. The “fizzy drinks company” – a toothless insult as, lets face it, the sport has always had independent outfits that were not car manufacturers – owns two teams and an F1-grade circuit, runs a very high-profile driver programme and has poured millions into the sport over the last 20 or so years.
I really hope Red Bull does not pull out of F1 as they do a great deal to promote the sport externally to a wide audience in demographics that F1 needs to reach, like the youth and countries outside F1’s European fan base.
At the moment over 60% of the global TV audience is still in Europe and that needs to go down, as other parts of the world come up. There isn’t much sign of that at the moment and there will be even less chance without Red Bull’s efforts.