Archief - help: Office 2007 blijft installen...?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vinchucca

Legacy Member
Hallo iedereen!

Kan iemand mij helpen ik heb namelijk een heel bizar probleem met MS Office 2007.

Telkens wanneer ik een document aanklik (hetzij in Word of Excel of een ander office programma) krijg ik een venstertje met daarin "Please wait while windows configures Microsoft Office..." waarna er een aantal balkjes beginnen vol te lopen. Uiteindelijk start het programma dan wel zonder problemen, maar het is gewoon superfrustrerend dat hij dat iedere keer doet als je een bestandje in Office wil openen. Iedere keer zit je namelijk 3 minuten tegen dat installing schermpje aan te kijken. :wtf:

Ik heb als eens rondgezocht op internet en ik merk dat ik niet de enige ben met dit probleem (het komt blijkbaar bij Office 2003 en 2007 en dit bij zowel gewone als enterprise versies). Maar ik vind nergens een oplossing. Heb Office al eens ge-herinstalleert, zowel gewoon als als administrator, heb al proberen UAC in Windows Vista uit te zetten, custom installation ipv standaard te kiezen, niks helpt...Ik zie geen reden waarom hij dit doet!

iemand enig idee?
Alvast merci!

TiZon

Legacy Member
Start > Uitvoeren > Regedit > HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Word\Options > Rechtsklik > Nieuwe DWORD > Naam: 'NoReRreg' Waarde: 1

Wel beetje opletten wat je doet in regedit, je kan de dingen zwaar verneuken :)

Vinchucca

Legacy Member
@ Tizon: hoop dat ik het correct gedaan heb, maar het lijkt niet te werken...
Kan wel nog kiezen of ik decimalen of hexigonale (ofzoiets) waardes wil, maakt dat iets uit?
Weet ook niet of dit duidelijk was maar het probleem situeert zich in heel Office, dus zowel Word als Excel als Access, etc...

TiZon

Legacy Member
Ja, ik zie juist dat ik een nogal zware typo heb gedaan... > NoReRreg moet zijn NoReReg..

Srry.

Nielsvds

Legacy Member
Je zou het beter ook aanpassen in de registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE anders gaat die melding nog op andere useraccounts verschijnen.

TiZon

Legacy Member
Nielsvds zei:
Je zou het beter ook aanpassen in de registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE anders gaat die melding nog op andere useraccounts verschijnen.

Office maakt die voor elke user opnieuw aan, dus dat zal niet helpen.

Vinchucca

Legacy Member
Heb dat bestandje aangemaakt en bij waardegegevens 1 ingevuld (staat nog hexadecimaal aangevinkt).
> Maar resultaat is nog steeds hetzelfde..."please wait while..."

TiZon

Legacy Member
Al eens geprobeerd om opnieuw te installeren? Andere office-versies er af te gooien?

Nielsvds

Legacy Member
Probeer eens office op te starten door naar start,alle programma's,microsoft office. Verwijder ook eens de MRU list. Zie of het nu opgelost is.

Vinchucca

Legacy Member
@Tizon: ja al paar keer; zowel standaard als custom setup en heb ook al eens geïnstalleerd als administrator > Resultaat blijft echter hetzelfde :(
PC is trouwens nagelnieuw en er heeft nooit een andere versie van Word opgestaan. Vind ook geen andere versies terug bij configuratiescherm\software.

@Nielsvds: vond maar een van die MRU's terug (deze:HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RunMRU) en heb alle waarden daaronder buiten (standaard) gedelete; dan PC herstart > Resultaat blijft hetzelfde. Het maakt ook niet uit of ik via een snelkoppeling ga, danwel via start of via een document zelf. Iedere keer opnieuw krijg ik 'installing...enz' :(

Snap er niks van...

Nielsvds

Legacy Member
Gebruik eens windows installer cleanup. Check of er nog verwijzingingen zijn naar office 2003 zoja selecteer deze en klik op remove, herstart je pc. Je zou ook eens een registercleaner kunnen gebruiken, ikzelf gebruik glary utilities, herstart nadien nogmaals je pc.

Vinchucca

Legacy Member
Nielsvds zei:
Gebruik eens windows installer cleanup. Check of er nog verwijzingingen zijn naar office 2003 zoja selecteer deze en klik op remove, herstart je pc. Je zou ook eens een registercleaner kunnen gebruiken, ikzelf gebruik glary utilities, herstart nadien nogmaals je pc.

Installer clean-up geprobeer > niks gevonden wat op een oudere Office versie wijst (had me ook verbaast gezien het een nieuwe pc is)
Ook die Glary Utility heb ik gebruikt; vond heel wat fouten en heeft dat allemaal gerepareerd. Heb daarna m'n pc herstart.
=> Resultaat blijft echter hetzelfde "please wait while windows configures..." :angry:

Ik heb wel toevallig een work-around ontdekt die het allemaal nog vreemder maakt. M'n PC is een laptop van Dell en bijgevolg heb ik een Dell-dok bovenaan m'n scherm waarin ik wat snelkoppelingen kan plaatsen. Ik heb de icoontjes uit m'n start-menu gehaald en daarin versleept en als ik nu daarop klik start die word en excel meteen zonder eerst die installing-bs. :eek:
Heel gek want heb aan de koppeling an sich niks veranderd...gewoon versleept van start-menu naar dok. Echter als ik naar mijn documenten ga en daar op een office-bestand klik blijf ik die vervelende installing-boodschappen krijgen :(

Xevven

Legacy Member
Rechts klik op uw office snelkoppeling -> Uitvoeren als administrator
Registreer nog eens.

Als je dit al gedaan had:
ga naar regedit
zoek volgende key
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office
rechtsklik op key -> machtigingen
klik de huidige gebruiker aan
Heb je volledig beheer? If not, volledig beheer aanklikken

Vinchucca

Legacy Member
@ xev: als administrator uitvoeren krijg ik niet als optie in Vista. Ik heb mij wel al eens als administrator aangelogd (ook een omslachtige procedure in Vista btw) en dan Office opgestart maar dat hielp ook niet.
Ik heb het eens nagekeken en ik heb op mijn gebruikersaccount volledige machtiging. (Is trouwens ook het enige account op mijn laptop).

> Ziet ernaar uit dat dit echt wel een lastig probleem is; zelfs voor de experts hier op het forum. Een pint voor de eerste die de oplossing vindt! :p

TiZon

Legacy Member
Uw office-installatie eens herstellen vanaf de cd, maar de setup op de cd uitvoeren met Admin-rechten?

(Rechtsklik op CD > Openen > Zoeken naar setup/install> Rechtsklik > Uitvoeren als Admin. Dan kiezen voor installatie herstellen?

me wants pintje :woohoo:

Vinchucca

Legacy Member
TiZon zei:
Uw office-installatie eens herstellen vanaf de cd, maar de setup op de cd uitvoeren met Admin-rechten?

(Rechtsklik op CD > Openen > Zoeken naar setup/install> Rechtsklik > Uitvoeren als Admin. Dan kiezen voor installatie herstellen?

me wants pintje :woohoo:

Dat zal ik morgen eens proberen dan. Ik heb wel al een volledige installatie als admin gedaan en dat heeft niet veel uitgehaald...dus ik zou nog niet té zeker zijn van dat pintje :oink::p

TiZon

Legacy Member
Ok, Als dat niet werkt, heel de boel er af. Dan de map 'Office 12' gaan zoeken en nog maar is handmatig verwijderen ook. Als dat ook niet werkt, dan weet ik het echt niet meer.

Vinchucca

Legacy Member
Ik heb geprobeerd om die installatie als administrator te doen; maar dat lukt niet, die optie krijg ik helemaal niet. Heb dan maar eens gewoon herstellen geprobeerd, maar ook dat heeft geen resultaat gehad.

Het enige wat ik dus nog zou kunnen proberen is echt alles eraf gooien en dan opnieuw installen...:cry:

TiZon

Legacy Member
Probeer eens aan te melden onder het administrator account in vista (staat normaal uit, dus eerst aanzetten bij de gebruikers in configuratiescherm) en zo opnieuw te installeren nadat je alles weg hebt gesmeten (waaronder de map die achter blijft in Program Files en de regkeys.)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan