Archief - iPod video 30 gig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jellepunk

Legacy Member
Hoi, ik ben nu al een tijdje aan het overwegen om een iPod te kopen. Mijn muziek colletie is tamelijk uitgebreid en naar mijn wil gesorteerd
Nu wil ik weten als ik mij een iPod zou aanschaffen ik iets anders kan gebruiken dat iTunes. waar ik die programmas kan vinden. Ik ben niet echt een voorstander van het syncroniseren, daarmee deze vraag. of er makkelijker programmas zijn, liefst rechtstreeks vanuit windows maar daar vrees ik voor...
Ik vraag me ook af wat de ervaringen zijn met iPod video, is deze kwaliteit genoeg om er iets van te maken? of is het scherm gewoon te klein?

Obi-Jan

Legacy Member
ik ben eigenlijk ook aant overwegen voor is ne ipod aan te schaffen, maar voor mij moet da zo geen video ding zijn, kwil gewoon mp3's kunnen beluisteren, ma hoeveel kost zo ne Ipod tegenwoordig?

NeFerMeTu

Legacy Member
320 voor de 30gig-versie.
Op zich een verbetering tegenover vroeger (20 gig, geen kleurenscherm, geen video) voor dezelfde prijs.
Ze zijn dunner dan de 4G, maar wel breder.

alexii

Legacy Member
Ik snap eigenlijk niet waarom iemand iTunes niet zou willen gebruiken, het is gewoon het beste muziekprogramma wat er is. Allé ja, voor een legale muziek collectie dan toch, voor losse mp3's is het wel kut.

Had ik maar geld voor een iPod video, mijn 20 gig heeft nog maar 4,04 GB over. :( En ik ben zo een van die mensen die graag al zijn muziek mee heeft.

5000 liedjes gingen er zogezegd op, maar na 3000 moet ik al bijna een nieuwe kopen (en alles is geript in .m4a/128 kpbs), afzetters. :(

Maar voor de echte video functie wacht je beter tot er wat goedkopere dingtjes van de concurrentie op de markt is (tegen een redelijke prijs), want het scherm is belachelijk klein voor een mediaspeler en het ondersteunt maar 2 formaten (.mov en .mp4).

Christalic

Legacy Member
Kzou het ook wel ni aankunne gebonden te zjin aan itunes. Nix handiger dan drag n drop via gewone verkenner.

Jezus v NASA...

Legacy Member
geen id of er alternatieven zijn voor itunesmaar vergeet ook eens niet naar de iriver producten te zien. Persoonlijk (en ik ben belange niet alleen) vind ik hun producten enorm veel beter dan een ipod en ja ik heb ze beide ter beschikking gehad en heb uiteindelijk de iriver verkozen. Voordeel is ook dat je gewoon in verkenner kan werken voor het kopieren van je muziek naar je speler (speler wordt gewoon gezien als extra hdd) en de soundkwaliteit is veel beter dan bij ipod vind ik.. anyway check het gewoon is uit en vergelijk is en zie wat ge zelf het meest zijn geld waard vindt

Obi-Jan

Legacy Member
en die creative zen touch, zijn die deftig?
ik vind die er ook wel goe uitzien, die hebben niet van die onnodige video-toestand thingy's die ik toch nooit zal gebruiken, en die zijn blijkbaar goedkoper :unsure:
al die verschillende soorten >_> meh

TnG-

Legacy Member
sluit ipod aan -> zet verborgen mappen weergeven aan -> slepen maar, naar de juiste mappen wel teverstaan :)

en ja er zijn 1000en alternatieven, google it

Christalic

Legacy Member
Jezus v NASA... zei:
geen id of er alternatieven zijn voor itunesmaar vergeet ook eens niet naar de iriver producten te zien. Persoonlijk (en ik ben belange niet alleen) vind ik hun producten enorm veel beter dan een ipod en ja ik heb ze beide ter beschikking gehad en heb uiteindelijk de iriver verkozen. Voordeel is ook dat je gewoon in verkenner kan werken voor het kopieren van je muziek naar je speler (speler wordt gewoon gezien als extra hdd) en de soundkwaliteit is veel beter dan bij ipod vind ik.. anyway check het gewoon is uit en vergelijk is en zie wat ge zelf het meest zijn geld waard vindt

Idd heb hier nen H120 (wordt nimeer verkocht) ma as diene ooit kapot gaat zoek ik mij 2e hands terug zo ene.

ShadesOfJae

Legacy Member
Obi-Jan zei:
en die creative zen touch, zijn die deftig?
ik vind die er ook wel goe uitzien, die hebben niet van die onnodige video-toestand thingy's die ik toch nooit zal gebruiken, en die zijn blijkbaar goedkoper :unsure:
al die verschillende soorten >_> meh

Ik heb hem nu een maandje, en ik ben er zeer tevreden over !

Goedkoper dan de iPod
Betere geluidskwaliteit dan de iPod
Origineler dan de iPod
...

S.Clause

Legacy Member
Jellepunk zei:
op welk gebied is de kwaliteit beter?
Kwaliteit van geluid?

Heb zelf een Creative mp3 speler (een zen xtra van 40Gig) en ben er ook heel content van. Ik ga absoluut terug een creative kopen als deze het voor behouden houdt (wat imo niet rap zal gebeuren, hoop ik). Maar dan wel eentje van minstens 40Gig terug.

S.Clause

Legacy Member
alexii zei:
Oortjes wss, die zijn kut.

Sennheiser MX 550. (l)

Stock oortjes zijn zowel bij de iPods als bij de Zens van matige kw. Heb zelf na een tijdje ook andere gekocht (Sony MDR-EX51LP) Het verschil mocht er wezen, ik heb er geen spijt van.

messiah´

Legacy Member
alexii zei:
Ik snap eigenlijk niet waarom iemand iTunes niet zou willen gebruiken, het is gewoon het beste muziekprogramma wat er is. Allé ja, voor een legale muziek collectie dan toch, voor losse mp3's is het wel kut.

Onder Mac OS X misschien, onder Windows is het een log, geheugenvretend programma dat allerlei vage services installeert. Ik ben er geen fan van.

alexii

Legacy Member
messiah´ zei:
Onder Mac OS X misschien, onder Windows is het een log, geheugenvretend programma dat allerlei vage services installeert. Ik ben er geen fan van.
Op mijn gewone pc heb ik daar niet veel last van hoor. (3.0Ghz, 512Mb ram)

messiah´

Legacy Member
alexii zei:
Op mijn gewone pc heb ik daar niet veel last van hoor. (3.0Ghz, 512Mb ram)
iTunes vreet hier geregeld 200 Mb+ en dat vind ik toch juist iets teveel voor een mp3-programma. :/

alexii

Legacy Member
Maar het ziet er zo goed uit. :)

Nothing beats de gewone CD speler weliswaar. :)

Xoliul

Legacy Member
Misschien ben ik een zager, he (vind mijn broer met iPod althans), maar kijk eens wat verder dan iPod (verder dan Creative zelfs). Ik dacht ook eerst aan een iPod, maar ik heb een beetje afkeer van dingen die een beetje té mainstream zijn (mainstream =/= per definitie goed). Wat verder beginnen zoeken, dacht eerst aan iRiver, uiteindelijk een iAudio M3 gekocht op eBay voor de helft van de prijs van een nieuwe iPod.
Zijn wel redenen om een iPod te kopen, trendwhore, Mac-fanatic, uiterlijk voorop stellen, geld teveel hebben, gemakkelijke besturing (alhoewel Zen en iRiver naar mijn ervaring wat beter besturen), kleurenscherm en videos (hoewel een zo'n player met giga-scherm dan beter is), spelletjes (joy!) en andere extras (die op een gsm ook kunnen), etc...
ALs je wil, wil ik wel "uiteenzetten" waarom ik een iAudio heb genomen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan