Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ronnie86

Legacy Member
TsD zei:
Hebben er hier mensen ervaring met een Nobels Overdrive Special (korean made) of met een Ibanez Metal Charger Vintage (japan)? Net mail gekregen met ruilvoorstel maar ken deze pedalen niet en vind niet direct goede soundclips terug op internet. En rond welk zou deze prijs ongeveer liggen 2dehands?

en wa zou ge daarvoor in ruil geven?

Kapoen

Legacy Member
Stierkoe zei:
€990 bij Thomann. Beetje een risico aangezien ik hem niet kon testen.. maarja. Als het goed is heb ik hem morgen :D
Proficiat met de aankoop, hopelijk hebt ge er veel plezier van :bow:

Godin maakt wel altijd lelijke foto's van hun producten vind ik, dus ik heb ff een ander plaatje gezocht:
Godin Icon2 Fat Black (body met binding)

Kapoen

Legacy Member
Zowel op de officiële site als die winkelfoto, dus ik denk het wel. Hier is dat ook te zien op deze review: joetjuub

'Gans geil jah' :D

Tamriel

Legacy Member
Tremelo van m'n Rhoads replica is kapot :( ja lap dat wordt een geheel nieuwe floyd rose, nu maar hopen dat de body niet beschadigd is erdoor

Skyscraper

Legacy Member
in afwachting van 'n humbucker axe te kopen ga ik een oude strat replica wat modden, zou er een andere pickup insteken die de power van 'n humbucker/P90 evenaart.
zat te kijken naar
Rio Grande Electric Guitar Pickups - Product Detail Page
of een lollar

beiden niet makkelijk te verkrijgen hier in europa zo te zien, zelf thomann verkoopt die rio grandes niet. iemand 'n idee? alternatieven? misschien zo'n humbucker in singlecoil size van DiMarzio of SD? :)

desolation

Legacy Member
Ik zal het hier nog eens posten : Steffsen

Hij maakt op maat, dus gewoon zeggen welke klank je wilt uit je pickup en je krijgt maatwerk voor de prijs van run of the mill

TsD

Legacy Member
Ronnie86 zei:
en wa zou ge daarvoor in ruil geven?

Ja, mijn Devi Ever Aenima, maar de 2 pedalen die de kerel voorstelde kunnen me niet direct bekoren, dus hou de Devi nog wat bij momenteel...

Skyscraper

Legacy Member
desolation zei:
Ik zal het hier nog eens posten : Steffsen

Hij maakt op maat, dus gewoon zeggen welke klank je wilt uit je pickup en je krijgt maatwerk voor de prijs van run of the mill

mh zoveel weet ik nu ook niet van pickups.. daarom ook de vraag of jullie ervaring hebben met 'n soortgelijke pickup.
hoeveel vraagt 'm trouwens gemiddeld?

Stierkoe

Legacy Member
Klein verslagje: nieuwe gitaar is gearriveerd :D. Speelt verrassend vlot en zit comfortabel, ik dacht dat ik langer ging moeten wennen. De kwaliteit lijkt dik in orde te zijn. Wel een paar kleine probleempjes met de setup precies, en dikkere snaren dan ik gewend ben. Maar waarschijnlijk niets die niet opgelost kan worden. Veel pickup instellingen.. het zal nog wel een tijdje duren voor ik goed door heb wat voor wat te gebruiken. Conclusie, weer een excuus minder als mijn spel slecht klinkt :p.

En benieuwd waarvoor ik nu GAS krijg.. :unsure:

Sick`

Legacy Member
langun zei:
Dan moet je uiteraard wel weten welke klank je wilt...

En het kunnen uitleggen ook! Ik geloof ook nooit dat iemand op enkele minuten genoeg kennis kan opdoen om te weten wat je echt wil. Dat hij gaat maken wat je opgeeft ok, maar hoeveel keer zijn we daar zelf niet verkeerd in dat we GAS'en achter iets en eens we het hebben kunnen testen tot de constatatie komen dat het toch niet is wat je had gehoopt.

Sick`

Legacy Member
Stierkoe zei:
Klein verslagje: nieuwe gitaar is gearriveerd :D. Speelt verrassend vlot en zit comfortabel, ik dacht dat ik langer ging moeten wennen. De kwaliteit lijkt dik in orde te zijn. Wel een paar kleine probleempjes met de setup precies, en dikkere snaren dan ik gewend ben. Maar waarschijnlijk niets die niet opgelost kan worden. Veel pickup instellingen.. het zal nog wel een tijdje duren voor ik goed door heb wat voor wat te gebruiken. Conclusie, weer een excuus minder als mijn spel slecht klinkt :p.

En benieuwd waarvoor ik nu GAS krijg.. :unsure:

Zal eerder de setup zijn, als ik me niet vergis hebben die een kortere scale? Dan zouden .010's geen probleem mogen zijn (wel indien de setup niet goed is ofc).

Stierkoe

Legacy Member
Sick` zei:
Zal eerder de setup zijn, als ik me niet vergis hebben die een kortere scale? Dan zouden .010's geen probleem mogen zijn (wel indien de setup niet goed is ofc).
Het zijn .010's denk ik, maar het is dikker dan de 9-42 die ik gewoon ben. De kortere scale tov een strat kan er idd mss ook wel iets toe bijdragen dat benden iets moeilijker gaat.

Sick`

Legacy Member
Stierkoe zei:
Het zijn .010's denk ik, maar het is dikker dan de 9-42 die ik gewoon ben. De kortere scale tov een strat kan er idd mss ook wel iets toe bijdragen dat benden iets moeilijker gaat.

Dat zou net makkelijker moeten gaan. Nu speel ik wel - buiten op mijn tele (.009) - overal met .010's. Maar enkel op mijn Les Paul model kan ik een bepaalde bend-"move" beter die ik op mijn tele niet kan.

Stierkoe

Legacy Member
Ahzo, dat wist ik niet. Ik dacht dat short scale moeilijker was. Weer iets bijgeleerd :). Nu, van snaren zijn het precies Godin "speciallekes" die er op liggen. Mijn pick blijft ook soms plakken aan de lage E :wtf:. Ik zal eens wat Ernie Ball's er op leggen en ziet wat dat geeft.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan