Archief - De jaren 2000

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Estrebian

Legacy Member
Hallo

Toen ik onlangs naar muziek zat te luisteren, dacht ik opeens: Welke muziek uit de jaren 2000 zullen blijven meegaan in de toekomst?

Misschien dat dit wat vaag klinkt voor jullie, maar op fuiven die 90's gerelateerd zijn, hoor je vaak nummers als rhythm is a dancer, 2fabiola/2unlimited nr's en dergelijke. Nu vraag ik mij af wat jullie denken dat er over enkele jaren spontaan aan gedacht wordt als men denkt aan de jaren 2000.

We zijn al in 2009 dus het is nog niet te vroeg :p

shiftyke

Legacy Member
om even terug op de 90's in te gaan, die zullen hopelijk niet herinnerd blijven als die marginale dance-acts die jij daar opsomt, want de jaren '90 heeft VEEL meer te bieden!

Om op de jaren 2000 in te gaan, lijkt me moeilijk om nu al te zeggen, veel grote bands van nu waren ook al actief in de jaren '90 uiteindelijk.

Alexat

Legacy Member
Ik heb mij ook al 100x afgevraagd hoe dat gaat noemen...
Meeste mensen komen tot I love 2k ipv I love the 90's als ik het hun vraag

Kid_C

Legacy Member
De jaren 2000 waren toch behoorlijk geweldig imo, wat ze ook mogen beweren.

Approved

Legacy Member
^akkoord.

Genoeg klassiekers uitgekomen het voorbije decennia in rock, hiphop, etc.
Ook veel brol, maar dat heb je altijd imo

?therapy?

Legacy Member
Mjah, het lijkt gewoon dat er meer crap in de mainstream is geraakt in 2000 dan in de '90s . :p
Maar natuurlijk zijn er ook pareltjes uitgekomen ^^

-Steve-

Legacy Member
shiftyke zei:
om even terug op de 90's in te gaan, die zullen hopelijk niet herinnerd blijven als die marginale dance-acts die jij daar opsomt, want de jaren '90 heeft VEEL meer te bieden!

Om op de jaren 2000 in te gaan, lijkt me moeilijk om nu al te zeggen, veel grote bands van nu waren ook al actief in de jaren '90 uiteindelijk.

²

Groepen als Oasis, Nirvana en Blur die er hun hoogtepunt kenden. Das wat anders dan 2Unlimited en anderen brol. Daarnaast had ge nog de topperiode van Eminem, I'd do anything for love van Meatloaf, ...

De 90's zijn onderschat.

De jaren 2000, tja hoe moet ge die beschrijven...

JackM

Legacy Member
Jammergeboeg zal 'we are your friends' daar tussenzitten. Mss iets als put your hands up for detroit. Kweet nie echt, iets van Tiga mss?
Gelukkig ken ek genoeg andere tracks die voor mij wel nie vergeten zullen worden :music:

[EZ]

Legacy Member
begin van de jaren 2000 was ook topperiode voor trance, maar de pareltjes gaat ge natuurlijk niet horen op zo'n I<3-event

felixdraait

Legacy Member
De jaren 2000 waren voor Europa imo.

Voor mij (eenzijdig perspectief, het mijne dus) betekende het vooral revivals van new wave, post-punk, synthpop en een commercialisatie van electro en indie. Groepen en producers worden creatief in het aanbieden van hun muziek en grote platenfirma's beginnen eindelijk 'the lesser evil' te zien in systemen als Beatport en iTunes. About fucking time.

Ow, en wij hebben The Black Box Revelation.

ChrisRiley

Legacy Member
Jaren 2000
Mainstream = ongelofelijke shit
Elektronische muziek = subliem

Tot zover mijn opstel.

Koonut

Legacy Member
die enorme hoeveelheden mensen dat naar dezelfde muziek luisteren gaan nooit meer terugkomen, internet heeft alle poorten opgezet en iedereen die echt geintresseerd geraakt in bepaalde genres zal er wel zijn voorkeur in vinden

daarom dat die hits van vroeger ook zo'n grote aanhang hadden, er was toen enkel mtv, de locale muziekshops en studio brussel om u echt iets bij te brengen :D
veel verdeling zal er in het uitgaansleven niet zijn geweest op de genre specifieke dancings na
nu zijt ge eigenlijk zo vrij als een vogel en hebt ge toegang tot alles

voor mezelf zijn het echt al fantastische jaren geweest, van Squarepusher's Go Plastic tot Venetian Snares zijn Chromebox avontuur, elk jaar wel interessant material te vinden

shiftyke

Legacy Member
ik heb wat aan het denken geweest en de volgende dingen zullen toch wel blijvers zijn:

Rock
- In Your Honor - Foo Fighters
- Songs for the deaf - QOTSA
- R - QOTSA
- Lateralus - Tool (en nog geen klein beetje)
- 10,000 Days - Tool
- Hard Candy - Counting Crows
- Black Market Music - Placebo

HipHop

- Donuts - J Dilla
- Welcome 2 Detroit - J Dilla
- Champion Sound - Jaylib
- Fantastic Vol 2 - Slum Village
- Like Water For Choclate - Common
- The Blueprint - Jay-Z
- Black Album - Jay-Z
- Expansion Team - Dilated Peoples
- Madvillainy - Madvillain

Zo ik vergeet er wel enkele maar ik denk dat de dingen die ik hier opsom toch wel blijvers worden (ik bedoel dan niet om op I Love The 2K tmf fuiven gedraaid te worden maar als de goeie muziek uit 2K...). Het zijn wel albums die ik persoonlijk ook zeer sterk vind dus misschien ben ik wat bevooroordeeld :p

felixdraait

Legacy Member
deyoeri zei:
Iets waar ik mij meer voor schaam dan dat ik het zou uitschreeuwen tbh.

Ja, ik profileer mij naar het buitenland toe ook liever met Nailpin en Kate Ryan.

Also, NY Times disagrees.

Glexx

Legacy Member
Alexat zei:
Ik heb mij ook al 100x afgevraagd hoe dat gaat noemen...
Meeste mensen komen tot I love 2k ipv I love the 90's als ik het hun vraag

Jaren '00 noemt met de noughties.

Approved

Legacy Member
Kid A en Madvillainy zijn voor mij de 2 beste platen van de 2kties
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan