Archief - aanschaf rodec mixer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stimpy

Legacy Member
heeft er iemand ervaring met de rodec bx14 ? is dat een tof mixerke? (om evt ook in verhuur te steken) moet dus wa roadproof zijn
is der veel verschil met de mx180/240 en andere reeks van rodec? (die ik wel al geprobeerd heb en content van zou zijn)

of zijn er nog andere goede alternatieven in dit segment?
vereisten
roadproof
minstens 4, liefst 5 of meer kanalen
liefst geen overbodige prutsen tenzij dit de meerprijs niet bepaalt (liever 500 euro aan kwaliteit dan 300 aan kwaliteit en 200 aan effecten)

budget: 500 euro voor 2dehands ben k aant zien. dus nieuwprijs zal zowa gelimiteerd zijn tot 800 kwa modellekes..

bx9 lijkt me net iets te klein ..

DaMob

Legacy Member
Rodec is zeker wel roadproof
Geluidskwaliteit is wel wat minder dan pioneer, ecler,...

Stimpy

Legacy Member
mja der gaat ook geen hifi materiaal achter hangen in de meeste gevallen dus ik denk niet dat er iemand op een fuif of feest gaat horen dat de kwaliteit minder is
ma kvraag me af hoe de bx reeks staat tov de mx reeks
want mx is toch echt al deftig materiaal, en bx is volgens mij ietske lager (maar nog steeds goed?)

Anoniem09

Legacy Member
Nu nog Rodec kopen is .. verspilling..

De meeste verhuur bedrijven werken al tijdje niet meer met Rodec. DJ's vragen er nooit meer achter en het is duur + geluidskwaliteit is minder. Ze zijn misschien stevig, maar dat zijn andere zoals Pioneer & Ecler ook.

Wij wouden vorig jaar ook nog een Rodec kopen, maar overal raden ze het af en raden ze eerder een Ecler MAC 70V ofzo aan. DJ's willen dan weer liever een Pioneer DJM-800 maar is wat duurder en minder kanalen (goed voor op een fuif maar wat minder voor discobars etc).

Mijn advies: Blijf weg van Rodec, genoeg andere/betere alternatieven.

Stimpy

Legacy Member
mja pioneer is te duur voor "wat het is"
teveel eye candy naar mijn gevoel, teveel de naam die ge betaalt mss ook (blijft topmateriaal uiteraard)

ecler is idd mss wel interessanter, welke betaalbare alternatieven zijn er nog dan waar ik naar kan uitkijken?
want buiten die 70v is er al nimeer zoveel ?

aXl_

Legacy Member
tis ni dat ne rodec zo goedkoop is he. Daar ben je ook makkelijk 1000 euro en meer aan kwijt :p

GiJay

Legacy Member
Rodec is zowat het enigste belgische product dat de moeite is om in te investeren. Support is geweldig en ze gaan gewoon lang mee. Over geluidskwaliteit ga ik niet melken, maar damob draait zelf nog niet zo megalang dus daar gaan we het niet over hebben. Daarbij is je geluid maar zo goed als de zwakste schakel en zolang technics van die lullige kakcinchjes gebruikt maakt het idd geen bal uit welke mixer je neemt. Om nog maar te zwijgen over de mensen die serato of iets anders gebruiken. Dan raden ze je een betere geluidskwaliteit aan, maar gaan ze zelf mp3tjes opleggen. Ik ga niet zeggen dat ik het verschil hoor, punt is dat er betere originele bronnen zijn.

Voordeel aan een rodec is dat iedere technieker je kan verder helpen. Die dingen zijn volledig analoog en supermakkelijk om te herstellen. Een pioneer daarentegen kost wel wat meer en is altijd wat meer gezeik. Ik heb zelf geen ervaring met dat type ecler. Ik heb een keer of 2 met hun nuo's gedraaid maar vond het echt geen aangename mixers. Ik heb vroeger een Hak 360 gehad en hoewel ik enorm tevreden was van de eternal fader, waren de upfaders rommel, de knopjes vanboven voelden als plastik de send and return was gewoon barslecht geimplementeerd ( iets wat ze op de nuo nog steeds niet in orde hebben). Ik heb gewoon mijn vragen bij ecler, kwestie support is het dan weer helemaal in orde.

Ik zou gewoon een 2dehands rodecje kopen. Kom je zeker nog een tijd mee toe en behoudt heel goed zijn waarde.

GiJay

Legacy Member
aXl_ zei:
tis ni dat ne rodec zo goedkoop is he. Daar ben je ook makkelijk 1000 euro en meer aan kwijt :p

er stond er overlaatst 1 voor 300 euro op dit forum nog in perfecte staat. :/

aXl_

Legacy Member
GiJay zei:
er stond er overlaatst 1 voor 300 euro op dit forum nog in perfecte staat. :/

de threadstarter is niet op zoek achter iets uit de mixbox reeks he.

DaMob

Legacy Member
GiJay zei:
maar damob draait zelf nog niet zo megalang dus daar gaan we het niet over hebben.

Uh? :)

Geluidskwaliteit is idd minder bij rodec, maar zoals je zelf zegt ligt het allemaal aan wat je zwakste schakel is. Als je er het beste van het beste moest aanhangen (wat geen enkele fuiforganisator zou doen) ga je wel verschil horen met andere merken. Maar de gemiddelde fuifganger gaat geen verschil horen met rodec of pioneer/allen & heath

Stimpy

Legacy Member
mja die mac 70v lijkt me ook wel een leuk dingske :) wel veel moeilijker 2dehands te vinden
denk dat die zelf mijn voorkeur boven de rodec draagt
maar met een bx14 koop je denk ik toch ook geen kat in een zak? eenvoudige degelijke mixer die een lange tijd meegaat (en zijn naam meeheeft)

__hanske__

Legacy Member
'k d8 dat er inderdaad wel een verschil was qua bouwkwaliteit tussen de mx- series en de bx-en. (d8 dan vooral bij de verbinding tussen faders en printplaat). En bij Rodec betaal je ook bij voor de naam hoor :d

Enfin, als 't gaat tussen die Rodec en zo'n Mac 70, denk 'k dat ge bijna met 't zelfde verhaal zit van Technics vs Oems...

Stimpy

Legacy Member
dus mac is beter ? :D flame on :p

maar bx is toch nog steeds meer dan degelijk, of niet ?

$KYL!NE643

Legacy Member
Rodec komt in januari met nieuwe modellen op de markt. Volledig microprocessor gestuurd, en dus beter geluid dan het ooit was, zeker evenwaardig aan het geluid van Ecler, Pioneer of A&H, daarnaast een deftige send/return om een EFX op aan te sluiten (en een effectbox vind ik persoonlijk nog altijd leuker dan effectjes op een mixer). Dus ik zou zeggen: wacht nog even.

En dat een DJM-800 even degelijk is als een Rodec, dat geloof ik toch niet. Ik denk niet dat ge bij een DJM al een pint kunt inkappen :D (en dat kan je bij Rodec wel, en ga je altijd kunnen :D)

Enig nadeel van de BX-14 vind ik dat je geen VU hebt op master (de CX-1100 heeft dit dan weer wel). Ik zou toch nog even wachten als ik jou was.

__hanske__

Legacy Member
'k denk niet dat je die gaat vinden voor €800. Zeker niet als ze daar nog die Sherman filters van €500 in willen steken :D Rodec blijft natuurlijk Rodec. Maar als ie intensief verhuurd gaat worden zou 'k toch nog eens ff checken hoe 't net zat met de "budget-reeks" van Rodec hoor.

Stimpy

Legacy Member
nee der zal altijd wel beter zijn .. kmoet ni t beste van t beste, ma t moet degelijk zijn en tegen een stootje kunnen, roadproof en ni als er nen dj da mengpaneel voorgeschoteld krijgt dat die ni denkt van oeioei was dat ier voor brol

StaRflaM

Legacy Member
Ik vind eerlijk gezegd een rodec helemaal niet leuk om op te mixen. Kzal waarschijnlijk één van de weinigen zijn :)

PapaGanz

Legacy Member
$KYL!NE643 zei:
Rodec komt in januari met nieuwe modellen op de markt. Volledig microprocessor gestuurd, en dus beter geluid dan het ooit was, zeker evenwaardig aan het geluid van Ecler, Pioneer of A&H, daarnaast een deftige send/return om een EFX op aan te sluiten (en een effectbox vind ik persoonlijk nog altijd leuker dan effectjes op een mixer). Dus ik zou zeggen: wacht nog even.

En dat een DJM-800 even degelijk is als een Rodec, dat geloof ik toch niet. Ik denk niet dat ge bij een DJM al een pint kunt inkappen :D (en dat kan je bij Rodec wel, en ga je altijd kunnen :D)

Enig nadeel van de BX-14 vind ik dat je geen VU hebt op master (de CX-1100 heeft dit dan weer wel). Ik zou toch nog even wachten als ik jou was.

Want mengpanelen zijn pas degelijk als je er een pint kan in kappen.
Ik vind JB zelfs nog leuker mixen dan een Rodec (behalve de mixbox)

Wisternoff

Legacy Member
Ik haat Rodec. Die mengpanelen zijn blijven stilstaan in de tijd. Desalniettemin zijn ze érg duurzaam, zoals reeds gezegd.

desert storm

Legacy Member
in 'n café hier in de buurt hebben ze 'n bx-14, m'n maat z'n discobar heeft een bx-9 ('tzelfde als een bx-14 maar dan 4 ipv 6 kanalen), ik draai heel graag op die mengpanelen.

schotel mij echter een mx-180 en dan pas ik liever :) (cue/split-functie ipv cue/mix is gewoonweg dwaas)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan