Archief - Wifi van de buren.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lizzardking

Legacy Member
Oke mijn broer woont samen met zijn vriendin maar die hebben nog geen internet.
Maar wat blijkt dat de psp internet signaal opvangt van de buren.
Deze verbinding is niet beveiligt maar het signaal is slechts rond de 10% of soms dan gewoon niets.

Mijn broer vroeg me of er nu geen apparaat zou bestaan om dit signaal beter te ontvangen.

Ik dacht om eventueel een soort netwerkkaart in je pc stoppen die het signaal ontvangt en wanneer hij met zijn pc op internet zit deze dan te versturen naar de psp DMV de thrustmaster USB stick.

Anyway, laat me iets weten wat jij er van denkt.

Davion

Legacy Member
Ghoh, met zo weinig ontvangst gade weinig internet hebben denk ik, + daar komt bij dat het illegaal is.

Feignasse

Legacy Member
Stelen is één ding, maar dan nog onbeschoft komen vragen hoe het moet...

citrofenwick

Legacy Member
zeker dat het illegaal is?
eigenlijk weet je in principe niet van wie het is en je kan het zomaar gebruiken door een eenvoudige klik
dno of er daar een wetgeving over is :)

lizzardking

Legacy Member
ja ooit al eens met je psp langs de straat gelopen?
moet es kijken hoeveel verbindingen je niet terugvind!
En ze zijn dan nog niet beveiligd ook!

flipperwi

Legacy Member
er bestaan versterkers maar die moeten eerst via kabel aangesloten worden en geconfigureerd op het basisstation

PineMangoes

Legacy Member
Tis wel degelijk illegaal hoor. Zo'n vraag hoort niet thuis op dit forum. Dat je broer een uur meer werkt in de week, heeft ie gelijk 30€ om z'n inetconnectie te betalen. Damn freeloaders :D

lizzardking

Legacy Member
Je zou es moeten weten hoeveel mensen er niet downloaden op de verbinding van de buren... -_-

AccuCore

Legacy Member
je moest eens weten hoeveel mensen winkels en mensen overvallen om aan geld te geraken...... en omdat veel mensen het doen is dit ineens legaal? ik snap de logica ni! stelen is stelen.(PUNT)

en trouwens.....kunnen ze ni beter verhuizen naar een huis met dunnere muren? mss is de verbinding dan beter he :)

indeaars

Legacy Member
AccuCore zei:
en trouwens.....kunnen ze ni beter verhuizen naar een huis met dunnere muren? mss is de verbinding dan beter he :)

bel gewoon aan en vraag of ze hun wifi-router dichter bij u willen zetten? :p

citrofenwick

Legacy Member
iemand die daar de wetgeving over heeft? :)
volgens mij is het niet strafbaar...

*edit: nee ik zit niet op andermans wifi, maar als ik op stap ga met de laptop zou ik mij wel eens parkeren om een wifi op te pikken voor ff :p

feroz

Legacy Member
Ik denk niet dat het strafbaar is, u buren moeten maar zo slim zijn om hun netwerk te beveiligen... Als ze dit niet doen is het hun eige fout dat andere mensen erop kunnen... (zou ik denken)

Zorba

Legacy Member
Het is strafbaar, maar ik weet niet of het strafbaar is als het onbeveiligd is. Enfin ja, kvind het nogal erg dat je dat hier zomaar komt vragen. Je zou het zelf ook niet leuk vinden (ook al weet jij, hopelijk, beter en ga je het beveiligen) ...

vinteg

Legacy Member
onbeveiligde netwerken binnendringen kan men eingelijk weinig van zeggen. omdat je niets kraakt. none the less steel je wel degelijk iemand zijn eigendom namelijk zijn inet verbinding. dus in feite is het strafbaar. maar kvind ook niet da ge da hier moet komen vragen. als ge iets of wat deftig wilt zijn ga naar u buur vraag of hij die mss wat dichter kan zetten en dat gij een bepaalde som betaalt voor het gebruik

FLT

Legacy Member
Wetgeving in België


Volgens de Belgische wetgeving staat het gebruiken van onbeveiligde draadloze netwerken door derden niet beschreven, maar er bestaat wel zoiets als de wet op de informaticacriminaliteit:

* Wet van 13 april 1995 houdende bepalingen tot bestrijding van de mensenhandel en de kinderpornografie, BS van 25 april 1995.
* Wet van 28 november 2000 inzake informaticacriminaliteit, BS van 3 februari 2001.



De wet van 13 april 1995 komt niet ter sprake in dit onderdeel. In de andere wet van 28 november 2000 inzake informaticacriminaliteit staat het gebruiken of eerder misbruiken van openstaande/beveiligde netwerken niet echt in beschreven.

Onderstaande paragraaf staat beschreven onder de wet inzake informaticacriminaliteit, maar dit zou eerder van toepassing zijn indien inbraak gepleegd wordt op andermans computer (kan ook via draadloos netwerk)

art. 210bis. § 1. Hij die valsheid pleegt, door gegevens die worden opgeslagen, verwerkt of overgedragen door middel van een informaticasysteem, in te voeren in een informaticasysteem, te wijzigen, te wissen of met enig ander technologisch middel de mogelijke aanwending van gegevens in een informaticasysteem te veranderen, waardoor de juridische draagwijdte van dergelijke gegevens verandert, wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot vijf jaar en met geldboete van zesentwintig frank tot honderdduizend frank of met een van die straffen alleen.

Verder worden nog een aantal delen inzake de wet informaticacriminaliteit besproken, maar niet in verband met beveiliging van draadloze netwerken en inbreuken op openstaande of beveiligde netwerken.

Wanneer je gebruik maakt van een onbeveiligd netwerk waar iemand anders voor betaald heeft, dan is dat in principe zijn eigendom, derden die er eventueel gebruik van maken kan aanzien worden als diefstal. Dit staat wel duidelijk beschreven in de wetgeving en kan bestraft worden.

smason

Legacy Member
Moeten ze het maar beveiligen, simple as that. En als ze er niets van kennen, maar door iemand anders laten doen.

Dit kan je ver doortrekken. Bv een laptop zichtbaar achterlaten in de auto wordt aanzien als 'aanzetten tot diefstal' etc...

Edit: http://tweakers.net/nieuws/44510

pieta

Legacy Member
dus als ik mn huis verlaat en ik laat de deur open, dan is da nie stelen aagezien het nie beveiligd is?


maar ik ben er zeker van dat ik ergens had gehoord dat het niet mag, en dat er ook allerlei info gaat gegegevn over hoe uw netwerk beter te beveiligen...

AccuCore

Legacy Member
smason zei:
Moeten ze het maar beveiligen, simple as that. En als ze er niets van kennen, maar door iemand anders laten doen.

Dit kan je ver doortrekken. Bv een laptop zichtbaar achterlaten in de auto wordt aanzien als 'aanzetten tot diefstal' etc...

Edit: http://tweakers.net/nieuws/44510

die laptop da klopt wel..... MAAR ooit het programma COPS op kanaal2 gezien? da ze die fiets in die koffer van die auto steken(koffer staat dan open omdat fiets er ni inkan) en dan natuurlijk zetten ze die auto in achterbuurten waar die zoizo gepikt word.....de mensen die die pikken vliegen daar den bak voor in WANT die fiets is meestal van een duur merk(mercedes meestal)en meer dan 2500euro waard waardoor het "GRANT THEFT AUTO" word!da vind ik schandalig :p

mja sorry voor de offtopic maar vind dit gewoon ni kunnen :p

ontopic: wat is de reden trouwens dat hij zelf geen i-net neemt?
het is trouwens diefstal! vergelijk het met dit:
-ik heb aan mijn voorgevel een kleine waterkraan staan(makkelijk om auto te wassen voor de deur ;) ) als mijn buur daar elke nacht 5emmers afhaalt is hij toch ook strafbaar?ook al is mijn kraan niet beveiligt ;)

Witte

Legacy Member
pieta zei:
dus als ik mn huis verlaat en ik laat de deur open, dan is da nie stelen aagezien het nie beveiligd is?
Indien er iets verdwijnt is het wel gestolen, maar er is geen sprake van inbraak, aangezien er niet ingebroken is. Je inbraakverzekering stelt dat je huis voldoende moet beveiligd zijn, zoniet kan je dus gewoon fluiten naar je centen.

Lord Benno

Legacy Member
Tof tof deze thread: ik eb vrijdag examen rechten, ik zal er mij direct es aanzetten.

Edit: ER staat iets dat hierop kan duiden het strafwetboek:

Art. 550bis $1. Hij die, terwijl hij weet dat hij daartoe niet gerechtigd is, zich toegang verschaft tot een informaticasysteem [...] wordt gestraft met gevangenisstraf van drie maanden tot een jaar en met een geldboete van 26 frank tot 26.000 frank of met een van die straffen alleen.
(geldboetes worden geacht in € te zijn geschreven zonder omzetting)

$5 pogingen $1 tot worden gestraft met dezelfde straffen.

en aangezien het idee van jou komt:

$6 Hij die opdracht geeft of aanzet tot het plegen van een van de misdrijven, bedoeld in $1 tot $5 wordt bestraft met een gevangenisstraf van 6 maanden tot 6 jaar en met een geldboete van honderd tot 200.00 frank of met een van die straffen alleen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan