Archief - nVidia 4xx reeks

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

medalofkoen

Legacy Member
Aangezien de kaarten al op 26 maart gelanceerd worden, vind ik het toch een beetje eigenaardig dat er nog geen richtprijzen worden verspreid. Ik vrees een beetje voor het prijskaartje. Niet dat ik er 1 ga kopen, tenzij een GTX480 beter is dan 2 HD5870's in crossfire lol

Mette2

Legacy Member
devil zei:
dat ze ma rap uit komen die kaarten gtx 480 wil ik hebben

Hoop maar dat die sneller is dan je GTX295 :unsure:

Volgens geruchten zou er atm maar 2% van de GF100 chips goed genoeg zijn om alle 512 Cuda Cores te activeren en als GTX480 door het leven te gaan, de rest zouden het met 448 (64 uitgeschakeld dus) moeten doen en die zullen GTX470 heten.

Over de beschikbaarheid moet je ook al niet al te veel hoop hebben, de productie zal pas in Mei op volle toeren draaien : Fermi Architecture GPUs Will Only ?Hit the Full Stride? in Q2 ? CEO of Nvidia - X-bit labs

Mensen die op goedkopere (mainstream GF104?) modellen wachten zullen nog een paar maanden geduld moeten hebben waarschijnlijk : Lower-Cost Fermi Graphics Processors Due in the Middle of the Year ? Nvidia - X-bit labs

maximvdb

Legacy Member
Ben benieuwd :)

Misschien dak ook een nieuw systeemke gaan halen dus ben benieuwt wat Nvidia gaat de bieden maar ik verwacht er niet zo veel van.

Mr. Humphries

Legacy Member
Idd. Waar Ati de underdog was een tijdje geleden, is het nu eerder omgekeerd.
Als de nieuwe nVidia's gaan uitkomen, gaan volgens mij de Ati 5xxx's zakken in prijs (eindelijk), aangezien met DX11 en de snelheid van deze kaarten, Ati de prijzen redelijk hoog kan houden (in Ati termen natuurlijk :)). Als Ati trouwens deze ontwikkelsnelheid blijft aanhouden, zouden zij wel eens snel met een nieuwe reeks kunnen volgen wanneer de nieuwe nVidia's er zijn.

Het blijft al bij al spannend.

Herr Doktor

Legacy Member
was het bij DX10 juist niet andersom dat nvidia ati erg veel schaden heeft toegebracht?

Mette2

Legacy Member
Idd, Nvidia had in November 2006 zijn eerste DX10 kaart al (8800GTX), ATI kwam pas in Mei 2007 met de HD2900XT. Ook exact 6 maanden verschil. Nu is het juist andersom.

Trolle

Legacy Member
ati is al bezig met de revisies van hun huidge kaarten
nvidia zal het moeilijk krijgen

medalofkoen

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Idd. Waar Ati de underdog was een tijdje geleden, is het nu eerder omgekeerd.
Als de nieuwe nVidia's gaan uitkomen, gaan volgens mij de Ati 5xxx's zakken in prijs (eindelijk), aangezien met DX11 en de snelheid van deze kaarten, Ati de prijzen redelijk hoog kan houden (in Ati termen natuurlijk :)). Als Ati trouwens deze ontwikkelsnelheid blijft aanhouden, zouden zij wel eens snel met een nieuwe reeks kunnen volgen wanneer de nieuwe nVidia's er zijn.

Het blijft al bij al spannend.

Ik ben er zo zeker nog niet van dat ATI zijn prijzen zal laten zakken eenmaal de Fermi-kaarten op de markt zijn. De kaarten van ATI zijn relatief gezien niet duur (performance/prijs). Enkel als nVidia met iets op de proppen komt dat op gebied van performance (physx buiten beschouwing gelaten) een stuk hoger ligt, dan kunnen ze de concurrentie met ATI aan met gelijke of iets hogere prijzen. Alleen dan zie ik prijsdalingen bij ATI gebeuren. Anders is er voor ATI geen enkele reden om de prijzen te laten zakken. Het verleden heeft ook getoond dat nVidia bij lancering van een nieuwe generatie, steeds hoge prijzen hanteert.

Van de kant van ATI verwacht ik geen nieuwe generatie binnen 6 maanden, enkel revisies van bestaande modellen.

Ik ben benieuwd naar de eerste performance cijfers van nVidia. Misschien liggen de kaarten dan volledig anders geschud.

Herr Doktor

Legacy Member
die zullen dan wel niet zo bijster zijn anders had de marketing machine van Nvidia er al mee zitten stoefen

H3llBoy

Legacy Member
Second-tier graphics card makers are unlikely to start mass shipments of their Nvidia GeForce GTX 480/470-based (Fermi) graphics cards until April despite that Nvidia plans to announce the GPU on March 26 since most of the them have not yet received complete reference board designs, according to sources from graphics card makers.

The sources expect Nvidia will give supply priority to first-tier makers or makers that only produce Nvidia cards. Listings offering cards from XFX and PNY with GTX 480 models priced at around US$679.99 and GTX 470 at about US$499.99 were briefly available at some online retailers, but have since been taken down. PNY contacted Digitimes to stress that it is not offering pre-orders for Fermi cards at this time, which implies that the listings were the result of miscommunication in the company's channel.

Some market watchers originally expected AMD to drop its graphics card price to counter the launch of Nvidia's new cards, but since the prices of Nvidia cards are higher than AMD's existing cards, watchers now believe any price war between the two chip makers is unlikely to start until after May.

Source: Digitimes

Mette2

Legacy Member
Ik denk dat dit nog maar eens aantoont dat die kaarten bij de launch nergens te koop gaan zijn, alleen op het PAX event zelf, maar die zullen in 1 2 3 uitverkocht zijn (fanboys genoeg daar, NO), de gewone consument zal nog minstens een maand moeten wachten vrees ik, als het niet langer is, niet voor niks dat in het artikel van Digitimes staat dat de prijsoorlog waarschijnlijk pas in Juni begint...

Mr. Humphries

Legacy Member
XFX maakt toch ook Ati kaarten? Daarnaast kunnen we ook zeggen dat de huidige 5850 kaarten van Ati ook niet echt beschikbaar te noemen zijn :). Dit komt ook nog mede door de slechte yields op het 40nm proces, maar hier zal nVidia ook mee te maken krijgen aangezien deze wsch geproduceerd zullen worden bij de zelfde producent. (TSMC)

Trolle

Legacy Member
die samenwerking tussen xfx en ati zou gestopt zijn zover ik weet

post 2000 :woohoo:

Trolle

Legacy Member
kzal het artikel s moeten opzoeken geen idee waar ik het had gelezen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan