Archief - Groot probleem!!!!!!!!!!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jürgennoppe

Legacy Member
Hallo,

heb zonet nieuwe pc gekocht,oa

amd 3500+
1024 ram
6800 gt 256 ram

Nu heb ik 2 vragen:

1)ik heb betaald voor een hd van 80 gb en ik als ga naar de c: staat er maar een capaciteit van 35 gb,dus ben ik hier opgelicht of ie het iets anders?
Er is geen andere verdeling,dus enkel de c:

2) er zit een d-link pci kaart in voor draadloos internet en ik heb een router van linksys. het probleem is,ik geraak niet op internet,bij netwerkverbinding staat linksys met 5 balkjes in het groen,dus veronderstel ik dat de verbinding goed is,ik dubbelklik om verbinding te maken,maar dit is nog niet gelukt....


Help me aub!!!

Mvg
jurgen

dude2

Legacy Member
het kan zijn dat je schijf in twee partities verdeeld is en dat de andere schijf nog niet geformateerd is. het beste kijk je even op je schijf zelf of je niet belazerd bent :p
die tweede partitie kun je formatteren door te gaan naar configuratiescherm =>systeembeheer =>computerbegeer =>schijfbeheer
dan zie je alle parities staan en kunt ge rechts klikken en formatteren
normaal zou die schijf dan zichtbaar moeten worden.

voor je tweede probleem weet ik helaas geen antw. mss eens je router resetten en firmware updaten.

Patman

Legacy Member
das nu nie echt een groot probleem é


kijk eens configscherm =>systeembeheer=> computerbeheer=>schijfbeheer

kan zijn dat daar nog een deel niet gepartioneerd is...
als alles wel al gepartioneerd is ben je in het zak gezet... of kijk eens op je schijf of tijdens opstarten of in bios wat de exacte naam is van die schijf, zo kan je makkelijk opzoeken welke schijf en welke capaciteit je hebt

Jürgennoppe

Legacy Member
ok,er staat daar een tweede partitie waar bij staat: niet toegewezen

Dus die moet ik rechtsklikken en formatteren,en dan heb ik die 40 gb die daar saat erbij,juist?

das_brother

Legacy Member
jep :) maar niet de partitie met windows er op formateren he :)

vinteg

Legacy Member
jups. en voor da internet moete is firewals etc uitzetten en nog is alle instellingen chekken

Jürgennoppe

Legacy Member
das_brother zei:
jep :) maar niet de partitie met windows er op formateren he :)


Maar tis ingewikkeld,er staat dan niets van formatteren hoor. er staat nieuw partitie,en dan kan ik kiezen voor primaire partitie of uitgebreide partitie,wat moet ik doen?

Exit

Legacy Member
niet forateren daar maar inistialiseren en/of partitioneren, daarna komt die schijf in deze computer en dan formatern

voor internet ... MODEM resetten (stekker eruit en tijdje wachten)

Jürgennoppe

Legacy Member
Exit zei:
niet forateren daar maar inistialiseren en/of partitioneren, daarna komt die schijf in deze computer en dan formatern

voor internet ... MODEM resetten (stekker eruit en tijdje wachten)

maar wat moet ik dan kiezen,primair of uitgebreid?

En bedoel je van de modem van telenet zelf of van de router? want vroeger had ik een andere pc,van de aldi,en daar moest ik niets resetten of doen,hoor,dat werkte perfect.

Jürgennoppe

Legacy Member
Exit zei:
niet forateren daar maar inistialiseren en/of partitioneren, daarna komt die schijf in deze computer en dan formatern

voor internet ... MODEM resetten (stekker eruit en tijdje wachten)
en als het van de modem is,wat doe ik dan eerst, die pc voor draadloos aansteken,of eerst terug de stekker erin?

GeForceFX

Legacy Member
dus eerst had ge gewoon internet?

kabel -> telenetmodem -> netwerkkaart van pc

en nu met draadloos router ertussen?

kabel -> telenetmodem -> draadloze router -> draadloze netwerkkaart


juist?
dan idd de telenetmodem efkes uittrekken, en dan terug insteken (al de rest mag blijven inzitten.




en voor u ander probleem:
ga naar bios en bekijk benaming, dan weet ge het zeker
daar zal ergens een 80 (of 40 als ge int zak gezet zijt) instaan

Jürgennoppe

Legacy Member
GeForceFX zei:
dus eerst had ge gewoon internet?

kabel -> telenetmodem -> netwerkkaart van pc

en nu met draadloos router ertussen?

kabel -> telenetmodem -> draadloze router -> draadloze netwerkkaart


juist?
dan idd de telenetmodem efkes uittrekken, en dan terug insteken (al de rest mag blijven inzitten.




en voor u ander probleem:
ga naar bios en bekijk benaming, dan weet ge het zeker
daar zal ergens een 80 (of 40 als ge int zak gezet zijt) instaan

Ik had die router al een tijdje,zonder dat ik een pc had waar ik draadloos op internet mee kon,maar de router zat wel al geinstalleerd. ik heb die nieuwe pc van gisteren en nam die mee naar huis van de winkel. ik stak die aan en de software stond geinstalleerd van de draadloze netwerkkaart,maar ik geraakte er niet op,al vond ie die de router van linksys wel,maar ik kon er niet mee verbinden.ik dubbelklikte om verbinding te maken en zag zo'n pictogram die gegevens verstuurde tussen pc en router denk ik,maar hij wilde niet verbinden,wat nu???

Jürgennoppe

Legacy Member
Exit zei:
niet forateren daar maar inistialiseren en/of partitioneren, daarna komt die schijf in deze computer en dan formatern

voor internet ... MODEM resetten (stekker eruit en tijdje wachten)


wat te kiezen??? partitioneren,en dan primaire partitie of uitgebreide?? Want initialiseren staat er niet.

GeForceFX

Legacy Member
kijk eerst in bios ofda ge weldegelijk een schijf hebt van 80 Gb

GeForceFX

Legacy Member
van partities ken ik niets, dus da ga ik overlaten aan de kenners, kzou geen foute raad willen geven :)

Jürgennoppe

Legacy Member
die laten het voorlopig afweten,spijtig genoeg,mss weten ze het zelf ook niet juist

Rage

Legacy Member
dat deel van u hd gewoon uitgebreide partitie van maken, en dan ziet ge die in deze computer waar ge die kunt formateren ;)

doe maar, ge kunt nix verkeerd doen (als ge van u eerste partitie afblijft!)

Jürgennoppe

Legacy Member
Minimum Rage zei:
dat deel van u hd gewoon uitgebreide partitie van maken, en dan ziet ge die in deze computer waar ge die kunt formateren ;)

doe maar, ge kunt nix verkeerd doen (als ge van u eerste partitie afblijft!)

ok,dat zal ik dan doen,maar die router en al is nog niet opgelost...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan